Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) uygulaması olan E-fatura süreci başlıyor. Zorunlu mükellefler E-faturada kullanmayı planladıkları yöntemi 1 Eylül 2013’e kadar GİB’e bildirmek zorunda.
Maliyet ve yönetim avantajları nedeniyle özel entegratörlerden destek alacak zorunlu mükelleflerin ise, çalışacakları hizmet sağlayıcısını 1 Eylül-31 Aralık 2013 tarihleri arasında Gelir İdaresi Başkanlığı’na bildirmesi gerekiyor. KEP Hizmet Sağlayıcısı TÜRKKEP, hızlı, güvenli ve tasarruflu E-fatura ve kurumlar için büyük öneme sahip olacak yasal geçerli E-arşiv uygulamalarını bir arada sunan tek kurum.
Yeni Türk Ticaret Kanunu’nun getirdiği düzenlemelerden biri olan e-fatura uygulaması, 31 Aralık 2013 tarihinden itibaren anonim ve limited şirket statüsündeki mükellefler için uygulanmaya başlayacak. Böylece, GİB’e direk bağlanmak yerine, maliyet ve yönetim avantajları nedeniyle bir özel entegratör üzerinden bağlanmayı planlayan mükellefler için, çalışacakları özel entegratörü şeçme dönemi 1 Eylül itibariyle başlıyor ve 31 Aralık’ta sona eriyor. Başarılı KEP uygulamalarıyla yasal geçerli elektronik iletişimin önde gelen kurumlarından TÜRKKEP, e-fatura ile ilgili tüm altyapı çalışmalarını tamamlayarak hizmet vermeye hazır hale geldi. Böylece TÜRKKEP hem KEP hem E-fatura, E-defter entegrasyonu hem de E-arşiv hizmetlerini bir arada sunabilen ilk kurum oldu.
TÜRKKEP CEO’su Yüksel Samast, uluslararası arenada en hızlı, güvenli ve hatasız olarak kabul gören KEP altyapılarını kullanarak, E-fatura mükellefi müşterilerine, ülkemizde ilk ve tek olarak yasal geçerli ve güvenli arşiviyle birlikte hizmet vermeye başlayacaklarını söyledi.
Sundukları yapı ve hizmetlerin, Maliye Bakanlığı’nın standartları ile tamamen uyumlu olduğunu belirten Samast, “TÜRKKEP, KEP Hizmet Sağlayıcı özelliğinin getirdiği yüksek standartlar nedeniyle uluslararası düzeyde güvenilirliğe sahiptir. Elektronik dönüşümün KEP, E-fatura gibi birçok konuda sürekli gündemde olacağının bilinciyle kendini geliştiren TÜRKKEP hızlı, başarılı, güvenli ve tasarruflu çözümleriyle iş dünyasının yasal geçerli iletişim ihtiyaçlarını en uygun şekilde karşılıyor” dedi.
E-fatura neler getirecek?
KEP’in yanısıra çevresel ve ekonomik anlamda büyük kazanımlar sağlayacak E-fatura hizmet sağlayıcılığını da üstlenen TÜRKKEP, anlaşma yaptığı mükellefler için güvenli kullanıcı hesapları oluşturarak bu hesapların yönetimini üstleniyor. TÜRKKEP bu mükelleflerin faturalarını Başkanlık sistemi üzerinden, EF-VAP’ye (Elektronik Fatura Veri Aktarım Protokolü) uygun olarak alıcıya iletiyor.
TÜRKKEP E-fatura sistemi, kurumlara büyük kazanç getiriyor. TÜRKKEP E-fatura sistemine geçen kurumlar:
•Fatura maliyetini 10’da 1’e düşürüyor,
•Basılı fatura için ortalama 7-8 güne ihtiyaç duyarken e-faturayı 30 saniyede hazırlıyor,
•Kağıt fatura kullanımı sırasında harcanan işgücünü 6’da 1’e düşürüyor,
•Faturalarını arşivlemek için yer ayırmaktan, saklama zorluklarından ve masraflarından kurtularak faturalarını uzun yıllar güvenle saklıyor,
•Müşteriler ile kurum arasındaki olası uyuşmazlıkları azaltıyor; yanlış bilgiyi daha kolay ve daha az maliyetle düzeltiyor,
•E-fatura sayesinde süreçlerini kısaltıp nakit akışını hızlandırıyor,
•Kağıt kullanımının dolayısıyla ağaç kaybının azalmasını sağlayarak etkin çevreci bir yaklaşım sergiliyor ve ülkemizin doğal kaynaklarına katkıda bulunuyor,
•Gelir İdaresi Başkanlığı’nın istediği standartları destekleyip genişleyebiliyor (Örneğin, e-faturadan bir yıl sonra hayata geçirilmesi beklenen e-defter vb. uygulamalara da rahatça uyum sağlıyor).
Son Yorumlar