IdeaSoft Global pazarı hedefliyor
Toplam ticaret hacmi içinde yüzde 15,7 paya sahip olan e-ticaretin 2021’de 400 milyar lirayı bulması bekleniyor. 2005’ten bu yana ticari işletmelerin dijitalde olmasına katkıda bulunan IdeaSoft, 15 yılda 11 binden fazla müşteriye ulaştı. Hedef 2023’e kadar 30 bin işletmeyi e-ticarete taşımak…
Kıbrıs ve Azerbaycan’da da hizmet verdiklerini ve global pazarı hedeflediklerini belirten IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, “Hedefimiz 2023’te 30 bin işletmeye hizmet vermek. 2014’te TÜBİTAK destekli bir projeyle yurtdışına açıldık. Mikro işletmelerin e-ticaret ihtiyaçlarını karşılamak adına geliştirdiğimiz ‘Shopio’ ile beş yıldır global pazarda e-ticaret tecrübemiz var. Amerika’dan Çin’e ve Avrupa’nın tamamında ürünümüzü kullanan çok sayıda şirket var. Türkiye’nin potansiyelini ve yerli işletmelerin gücünü yurtdışı pazara taşıyacağız” dedi.
2020’de iki milyardan fazla insanın ürün ve hizmetlerini online kanallar üzerinden almayı tercih ettiklerini de sözlerine ekleyen Özkara; dünya genelinde 4,2 trilyon dolara ulaşan e-ticaret pazarına Türkiye’de de işletmelerin ilgisinin arttığını ve Statista verilerine göre, Türkiye’nin yüzde 14,59 ile en yüksek bileşik büyüme oranına sahip olan ülke konumunda olduğunu ifade etti.
E-ticarette yurtiçi harcamaların 207 milyar TL, yurtdışından yapılan alımların 9,9 milyar TL, diğer ülkelerin Türkiye’den yaptığı alım tutarının ise 9,3 milyar TL. olduğunu da vurgulayan Özkara; “Hem site üzerinden hem de pazaryerlerinden satış yapan işletmelerin en büyük sorunu stok takibi. IdeaSoft bu sorun için entegrasyon çözümleri sunarken işletmelere ödeme sistemleri konusunda da seçenekler sunuyor. Nakde ihtiyacı olan yüksek komisyona rağmen daha kısa sürede ödeme yapanı tercih ederken, nakit sorunu olmayanlar daha az komisyon ile uzun sürelerde ödeme yapan sistemleri tercih ediyorlar” dedi.
Ticareti bilmenin de başarıya etkisinin büyük olduğunun altını çizen Özkara; “E-ticarete başlayan her dört işletmeden üçü yoluna devam ediyor. Başarısız olan yüzde 25’in ticareti bilmediğini ve uygun maliyetli ürün satın alım noktasında sorun yaşadığını görüyoruz. Dokunmanın azalacağı bir dünyaya gidiyoruz. Her işletmede farklı bir muhasebe uygulaması ve birçok POS cihazı var hepsini tek cihazda kullanan yapıya bürünerek tabletlerle hayatı daha basitleştirmek istiyoruz” dedi.
Son Yorumlar