RTB House’un Türkiye’de gerçekleştirdiği analize göre, yılın en uzun gecesi olan 21 Aralık’ta, geçtiğimiz yıl ay ortalamasından yüzde 76 daha fazla alışveriş yapıldı ve bu yıl da benzer bir artış bekleniyor…
Black Friday sonrasında dijital pazarlama uzmanlarının bir sonraki hedefi Aralık ayındaki yeni yıl hediye dönemini yakalamak. 21 Aralık’a özel kampanyalar oluşturan Türkiye’deki e-ticaret siteleri, o geceyi ayın en verimli e-ticaret anlarından birine dönüştürmeyi başarıyor.
Derin öğrenme temelli teknolojisiyle eşsiz yeniden hedefleme çözümleri sunan RTB House, Aralık ayında Türkiye’deki online tüketici davranışlarını inceledi. RTB House’un verilerine göre, Türkiye’de geçtiğimiz Aralık ayında en fazla yükseliş de 21 Aralık’ta gerçekleşti. Tüketiciler e-ticaret sitelerini ortalama yüzde 14 daha fazla ziyaret ederken, ay ortalamasına kıyasla yüzde 76 daha fazla alışveriş yaptılar.
Bununla birlikte ayın en verimsiz e-ticaret günü ise yüzde 43 daha az alışveriş ile tahmin edilebileceği gibi 31 Aralık’ta yaşanıyor. Ocak ayının ilk günü de Ocak ayı ortalamasına kıyasla yüzde 29 daha az alışveriş ile ayın en verimsiz e-ticaret günü oluyor.
Yapay zeka ile en uzun gece fırsata dönüşüyor
Aralık ayının en değerli gününü değerlendirmenin önemini vurgulayan RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer, “Rakamlara bakıldığında, bu yıl da Aralık ayının en verimli dönemi en uzun gece olacak. Pazarlama uzmanları, yeni yıl hediyelerinin gözden geçirileceği, sunulan fırsatların değerlendirileceği bugüne özel kampanyalara önem vermeli ve bütçe ayırmalılar” dedi. Artan ziyaretçi ve dönüşüm oranı trendinden yararlanmak, doğru mesajı doğru kişilerle buluşturmak için kişiselleştirilmiş yeniden hedefleme çözümlerinin tercih edilmesi gerektiğine değinen Tunçer, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Yapay zeka teknolojisi ve derin öğrenme algoritmalarıyla güçlendirilen yeniden hedefleme çözümleri ile pazarlama uzmanları en uygun fırsatları ve ürünleri, en uygun kişilerle buluşturabilirler.”
#RTB House, #E-Ticaret
Son Yorumlar