Türk Sanayisinin önde gelen kuruluşlarından olan Elginkan Topluluğu, gelişen teknolojik yenilikler ve artan veri miktarı ile ihtiyaç duyduğu yatırımlara bir yenisini daha ekledi. Altyapı sunucu/storage, sanallaştırma yedekleme ve bakım destek hizmetleri alanında yatırım kararı ile yola çıkan Elginkan Holding’in yatırım nedenlerini, marka seçim noktasındaki kriterlerini ve yatırım sürecini Elginkan Holding A.Ş.’nin Bilgi İşlem Müdürü Sayın Soner ÖZEN’ den dinledik.
Bilgi Teknolojileri alanında önemli bir konumda bulunan Artı ve Artı Teknoloji Hizmetleri ile gerçekleştirilen yeni yatırımdaki tercihlerini HPE, Veeam, VMware ve Palo Alto Networks’ten yana kullanan Elginkan Holding’in sürdürülebilirlik, maliyet azaltma, zaman tasarrufu ve altyapı verimliliğini hedeflediklerini açıklayan Sayın Soner ÖZEN, detayları IT Network okurlarımız için değerlendirdi…
Elginkan Holding’i ve faaliyet alanlarını ve bu alanlardaki farklılıklarıyla sunduğu avantajları anlatabilir misiniz?
Elginkan Topluluğu’nun kurucuları, Manisa şehrinin köklü ailelerinden olan Elginkan Ailesi’dir. Türk sanayine hizmet veren, birçok iş dalında ilk üretimi yapmanın gururunu taşıyan Elginkan Topluluğu’nun temeli, 1950 yılında Ankara’da Ekrem Elginkan Mühendislik Bürosu ile atıldı. İlk faaliyet alanı kalorifer tesisatı, şehir içme suyu isale hattı ve şehir şebekesi, baraj, demiryolu, karayolu ve inşaat taahhüt işleri oldu. Daha sonra, Ahmet Elginkan ve oğulları Ekrem, Cahit Elginkan tarafından ‘Ekrem, Cahit ve Ahmet Elginkan Kollektif Ortaklığı’ kuruldu. 1957 yılında baba ve oğulların isimlerinin baş harflerinden oluşan ‘E.C.A. Presdöküm Sanayii Limited Şirketi’ adı ile sanayiye yönelen Topluluk, sıhhi tesisat armatürleri üretimine başladı.
Topluluk, kurulduğu günden bu yana faaliyet konularına; valf ve armatürler, seramik sağlık gereçleri, merkezi ve bireysel ısıtma ve soğutma cihazları, gazlı ve elektrikli su ısıtıcıları, pik döküm ürünleri, gıda, inşaat, endüstriyel hammadde üretimi ve pazarlamasını da ekleyerek bugünkü ürün çeşitliliğine ulaştı.
Hammaddeden satışa kadar bir bütünlük anlayışı içinde faaliyetlerini sürdüren Elginkan Topluluğu’nda bu zincirin planlanması, icrası, şirket içi ve şirketler arasında sürekli ve önemli ölçüde bilgi alışverişi ve yönetimi ile gerçekleştirilmektedir. Bugün, çeşitli sektörlerde 3500 çalışanı ve 21 şirketi ile faaliyet gösteren Elginkan Topluluğu E.C.A., SEREL, ODÖKSAN ve AR-YAK markaları ile tüketiciye kaliteli ürün sunmaya devam etmektedir.
Bu güzide Topluluğun Elginkan Holding A.Ş. şirketinde Bilgi İşlem Müdürü olarak görevimi yürütmekteyim. Elginkan Topluluğu altındaki bütün Şirketler E.C.A. ve SEREL markaları ile üretim yapmaktadır.
Bizim rakiplerimize oranla farkımız, “Yıllarca Beraber Olmak” mottosuyla hareket etmemiz ve varlığımızın kaynağı olarak çalışanlarımızı görmemizdir. Satış Sonrası Hizmetlerimiz, yaygın ürün desteği ve yüksek müşteri memnuniyet oranlarımız ile her zaman rekabette üst sıralarda yer alıyoruz. Türkiye genelinde 280 aktif servisimiz bulunmakta olup, OEM markalı ürünlere de hizmet sunuyoruz.
• Elginkan Holding’in Teknolojiye yaklaşımı ve gerçekleştirilen teknolojik yatırımları hakkında bilgi alabilir miyiz?
Elginkan Holding olarak Bilgi Teknolojileri anlamında uzun yıllar lokal yapıyı tercih ettik. Topluluk Şirketlerimizin her birinin kendi bünyesinde IT yatırımları bulunuyordu. O zaman ki teknik şartlar kapsamında merkezi yapı kullanmak daha güç ve maliyetliydi. Kurum içi haberleşmenin yoğunlaşması dolayısıyla merkezi sisteme geçiş baskısını hissetmeye başladık ve 2000’li yılların başında direkt bağlantı yatırımı gerçekleştirmek adına kendi içimizde WAN ve VoIP sistemi kurduk.
Günümüz şartlarında teknolojideki hızlı değişim sonrasında 2012 yılında Holding bünyesinde SAP’ye geçiş için planlamalar yaptık. Aynı bakış açısıyla şirket bazlı SAP lisans yatırımları yapıp lokal bir SAP sistemi kurduk. 2012 yılında verilen SAP yatırım kararı ile 4 Şirkette başlayan yatırımlar genele yayılmaya başlandı. Biz de bu yatırımların ayrı ayrı olması yerine merkezi bir noktadan yapılması yönünde karar vererek Artı ve Artı Teknoloji Hizmetleri ile bu bağlamda çalışmalar gerçekleştirdik.
Bu kapsamda ilk Veri Merkezi yatırımımızı Esentepe’deki Holding binamızda kurduk. Artı ve Artı Teknoloji Hizmetleri ile Veri Merkezi projemizi gerçekleştirerek, buradaki Şirketleri tek bir platform üzerine topladık. Daha sonraki yatırımımızı Karaköy’deki merkez binamızda yaptık. Orada da aynı şekilde sistemlerimizi konsolide ederek SAP’ ye 2013 yılından sonra dahil olan Şirketleri de merkezileştirmiş olduk. Günümüz şartlarında da SAP Hana ile beraber ERP süreçlerimizi tekilleştirme hedefine doğru ilerlemekteyiz.
• Elginkan Holding olarak yapmış olduğunuz yatırım için gereksinimleriniz ve ihtiyaçlarınız
nelerdi?
2012 yılında gerçekleştirmiş olduğumuz önceki donanım yatırımının ve teknolojinin 2016 itibariyle hem kapasite, hem hız, hem de verimlilik olarak bize yeterli gelmediğini gördük. IT yatırımlarımız kapsamında sunucularımızı merkezileştirmek adına Holding Merkezimizde Artı ve Artı ile başarılı bir şekilde veri merkezi yatırımı gerçekleştirdik. Bu yapıyı kurgularken donanım üreticisi olarak Hewlett Packard Enterprise markasını tercih ettik.
Daha az kullanıcılı olan İstanbul yatırımızı gerçekleştirdik ancak; binlerle ifade edebileceğimiz kullanıcı sayısına sahip 8 ayrı lokasyondan oluşan Manisa bölge şirketlerimizdeki yapısal değişim daha zorlayıcı bir süreç aldı. Bunların da bir merkezde toplanması demek yeni donanım yatırımı anlamına geliyordu. Bunu fırsat bilip 8 ayrı lokasyonda yatırım yapmak yerine belirlediğimiz iki ayrı lokasyona veri merkezi sistem odası yatırımı gerçekleştirdik ve ciddi oranda maliyet avantajı elde ettik. 2 merkezli yapıyı oluştururken HPE donanımlarının bize sağladığı avantajları kullandık. Bu noktada Artı ve Artı’nın bize çok verimli yönlendirmeleri oldu. Çok fazla sunucu ve depolama ünitesini tek merkezde toplamak kolay olmadı. Burada HPE 3PAR ürününün donanımsal ve yazılımsal ayrıcalıklarından faydalandık.
Bunların bazılarından söz etmek gerekirse; zero detection özelliğini kullanarak data boyutunu yarıya indirdik. Ayrıca aktif aktif çalışan kontrol üniteleri ile datamızı daha güvenli hale getirdik. Bunların da üzerinde HPE Oneview yazılımını kullanarak tüm HPE donanımlarını merkezi olarak yönetmeye başladık. Oneview yazılımı sayesinde geniş zaman aralığında (geriye dönük, anlık ve ileriye dönük) raporlamalar kullanmaya başladık. Sunucu tarafında da işlemci ve bellek konsolidasyonu ve yedekleme için mevcutta kullandığımız sanallaştırma yedekleme yazılımlarımızı, yani “VMware ve Veeam” yatırımlarımızı da merkezileştirdik. Tüm Üreticilerle ortak bir toplantı gerçekleştirerek ayrı lokasyonlarda bulunan ID’lerimizi birleştirme yoluna gittik. Yani back-up ve sanallaştırma alanındaki tüm lisanslarımızı da Elginkan Holding çatısı altında birleştirmiş olduk. Bu süreci kolay atlatmamız noktasında Artı ve Artı’nın büyük yardımı oldu. Projenin toplam süresi 8 ay gibi uzun bir dönemi kapsıyor. Bu çalışmalar sonucunda bugün 4 ayrı lokasyonumuzda felaket senaryosu uygulayabilir durumda bulunuyoruz.
Manisa şirketlerimiz Manisa OSB içerisinde bulunuyor. 2000 li yılların başında OSB içindeki firmalarımız arasında kendi fiber network ağını kurduk. Yeni yapılanma ile fiber network ağımızı da yedekledik. Elginkan Holding olarak 14 ayrı lokasyonda 1000 üstünde bilgisayar kullanıcımız bulunuyor. Kullanıcılarımızın internet hizmet yedekliliğini sağlamak için de Manisa’ya da bir firewall yatırımı gerçekleştirdik. İki farklı noktadaki internet çıkışımızı da 3 farklı noktadan yedekleme yetkinliğine sahip olduk. Son yatırımlarımız sayesinde sürdürülebilir ve verimli bir altyapıya kavuştuk.
• Sizi bu ihtiyaçlar noktasında Artı&Artı ile buluşturan yol haritanızı alabilir miyiz?
Artı ve Artı ile tanışma hikâyemiz 2000’li yıllara dayanıyor. O yıllarda ilk olarak yollarımız “Network ve Sunucu Altyapı Bakım Destek Hizmeti” ile kesişti. Hem sunucu hem de network desteği verebilen entegratör bir yapıya sahip olan Artı ve Artı ile o günlerde başlayan birlikteliğimiz sonrasındaki yatırımlarımızda paralelde devam etti. Son 6 yıldır bir fiil kendileriyle tüm lokasyonlarımızı kapsayan bakım anlaşmamız bulunuyor. Biz bu yatırımda Artı ve Artı ile altyapımızdaki dağınık yapımızı toparlarken, hem network tarafı hem de sunucu tarafında hizmet alarak IT süreçlerimizi kontrol altına aldık.
Artı ve Artı IT ihtiyaçları kapsamında bizleri yönlendiren ve bizim bir Vakıf Şirketi olduğumuzu unutmadan, doğru çözümü uygun maliyetlerle sağlayan İş Ortağımızdır.
• Projeyi süreç, yaklaşım ve içeriği hakkında değerlendirir misiniz?
Kurulum ve canlıya geçiş sürecinin 3-4 ay gibi bir sürede bitirdiğimiz yatırımımızın ön çalışması ile geçen süreyi 8 ay gibi düşünebiliriz. 5 ay teknik gereksinim, 2 ay vendor seçimi ile geçen süreç sonrasında kurulumu daha hızlı gerçekleştirdiğimizi söyleyebilirim. Gerçekleştirdiğimiz Altyapı sunucu/storage, yedekleme ve Firewall projemizde HPE, 3Par, Veeam, VMware, Palo Alto ürünlerini tercih ettik.
IT altyapı tarafında Veeam’e geçmeden önce ne tür zorluklar yaşıyordunuz? Sizi erişim noktasında arayışa iten nedenler nelerdi?
Veeam’e geçmeden önce, gerek iş sürekliliği gerekse iş kritik sunucularımızın yedekliliği hakkında normale göre daha fazla efor sarf edip, istediğimiz sonucu alamıyorduk. Zamanladığımız yedekleme görevlerinin planlanan zamanda çalışmadığını, alınan yedeğe sağlıklı olarak geri dönülemediğini fark ettiğimizde, artık farklı bir yedekleme ve iş sürekliliği çözümü aramamız gerektiğine karar verdik. Bu alanda iş ortağımız Artı ve Artı ile başarılı bir POC sürecini tamamladıktan sonra, ihtiyacımız olan tüm taleplerimizi Veeam ile karşıladığımızı gördük.
Veeam’i neden seçtiniz? Veeam diğer ürünlere karşı nasıl bir üstünlük sağladı?
Pazarda, Holdingler de dahil bilip tanıdığımız bir çok firma tarafından onaylanmıştı lider bir konumda olması, ürünü kullanan ekibimizin kolay bir şekilde yönetebilmesi, lisanslama modellerinin açık ve net olması bizi Veeam’i seçmeye yönlendiren en büyük etkenler oldu.
Veeam’in en çok hangi özelliklerini kullanıyorsunuz?
Büyük resimde iş sürekliliğimizi sağlanabilmesi için, alınan yedeğin sağlıklı olması ve bu yedekten tekrar sağlıklı şekilde geri dönebilmek bizim için çok önemliydi. Veeam’in ‘SureBackup’ ve ‘SureReplica’ gibi özellikleri sayesinde, veri kaybı yaşamayacağımıza felaket kurtarma anlamında ise, “Disarter Recovery” özelliği ile olası kesinti durumlarında iş sürekliliğimizin sekteye uğramayacağına emin olduk. Aynı zamanda sunucularımızın felaket kurtarma merkezine yapılan replikasyonlarının da başarılı biçimde sürdürülmesi ve tüm bu ve benzeri operasyonları Enterprise Portal aracılığı ile yönetebiliyor olmak bizim için büyük bir artı.
Veeam’in veri kaybı risklerini dolayısıyla da iş kaybı riskini nasıl azalttığına dair örnek verebilir misiniz?
Veeam kullanmadan önce, fiziksel ve sanal sunucularımızın hatta uygulamalarımızın dahi yedekliliğinden, sürekliliğinden şüphelerimiz vardı. Her sabah ofise gelip yedekleme sonuç raporlarımızı incelediğimizde, günlük ve haftalık rutin görevlerin yarıda kaldığını, tamamlanmadığını görüyorduk. Artı ve Artı ile yaptığımız değerlendirme sürecinde, aynı senaryoyu Veeam ile başardığımızı gördükten sonra, günlük ortalama yedeğini aldığımız 58 GB verinin kısa bir süre içerisinde depolama ünitelerimizde yer aldığını görmek; sonrasında da bu yedeklerden istediğimiz bir veriyi, uygulamayı ya da komple bir sunucu imajı geri yükleyebildiğimizi size rahatlıkla söyleyebilirim. Öncesinde aynı datayı gece yarısından sabaha kadar yedekleyemezken, Veeam ile bunu bir kaç saat içerisinde güvenli ve içimiz rahat bir şekilde tamamlayabiliyoruz. Bu da iş gücü anlamında verimliliğimizin artmasına olacak veriyor.
Sizi Palo Alto Networks’ü araştırmaya iten sebepler nelerdi?
Geçmişte Cisco Asa ürünlerini kullanıyorduk. Palo Alto Networks’ün yeni nesil güvenlik platformu teknolojilerini duyduk ve mevcut ürünlerimizin lisans yenilemeleri yaklaşınca denemek istedik. Siber güvenliğe olan yaklaşımı ve teknoloji farkları ilgimizi çekti.
Güvenlik sorunlarınız için Palo Alto Networks ile çalışmayı tercih etmenizdeki nedenler nelerdir?
Öncelikle satış öncesi yapmış olduğumuz POC çalışmalarında networkte sağlanan görünebilirlik bizi çok etkiledi. Layer7 traffic inspection sayesinde ağda hangi uygulamaların aktif olduğunu ve bu uygulamalar ile ilgili oluşabilecek tehditleri gördük. Bu tehditlere karşı nasıl kolay bir şekilde koruma sağlayabileceğimizi ve bununla ilgili aktif raporlar alınabileceğini gördük. Sonuç olarak yönetilemeyen güvenlik güvenlik değildir.
Yönetim kolaylığı, görünürlük ve otomatize koruma sistemi bizi çok memnun etti. Palo Alto Networks ürünleri ile güvenlik yol haritamızı yeniden çizmeye karar verdik.
Proje kapsamında işinize fayda sağlayan hangi ürünleri kullanıyorsunuz?
* Palo Alto Networks yeni nesil firewall çözümleri (2 Adet 3050 ve 2 adet 820 serisi)
* Threat Prevention lisansları
* URL Filtering lisansları
*WildFire lisansları
Palo Alto Networks, güvenlik açıklarının, kötü amaçlı saldırıların, virüs ve malware’lerin yayılmasını önlemeye nasıl yardımcı oldu?
Dynamic IPS özelliğini oldukça beğendik. Bu sayede tek IPS profili ile yüksek kontrol edilebilir bir tehdit önleme yapısı oluşturma fırsatı bulduk. Özelliklede Wildfire’ın 5 dakikalık güncellemeleri bizi yeni keşfedilen malware’lere karşı korudu.
Palo Alto Networks hakkında en sevdiğiniz şey nedir?
Kolay yönetim, stabillite, olay günlüklerine ve raporlara hızlı erişim. Artık şirket ağımızda neler olduğuna daha çok hakim olduk. Bunun ile birlikte artık mesai bitiminde evimize gidebiliyoruz.
• Proje sonucunu ihtiyaçlarınızın karşılanması ve sağladığı fayda açısından anlatır mısınız? Yatırımın size katkıları?
Projemiz kapsamında gerçekleştirdiğimiz merkezileştirme yatırımımız ile maliyet noktasında çok büyük avantaj elde ettik. Bu paralelde, Holding kapsamındaki şirketler arasındaki iletişimi artırdık. Çünkü yeni yapımız kapsamında tek bir domain yapısına geçtik. Yatırım olarak baktığımızda mail sunucumuzu tekilleştirdik ki; bu bizim için ayrı bir önem taşıyordu. Fayda olarak baktığınızda da şunu söyleyebilirim; özellikle ERP tarafında şirketler çok farklı lokasyonlardan bağlantı kurduğu için onlara artık doğru hizmet sağlayabilir noktasına geldik.
Kesintisizlik ve sürdürülebilirlik yapısına kavuştuk. Call Center tarafında Servis Hizmeti olarak 7/24 destek verebilir konumda bulunuyoruz. Bundan dolayı yeni yatırımımızın, maliyet, zaman ve süreç tasarrufu anlamında büyük faydalar sağladığını söyleyebilirim.
#Elginkan, #ArtıveArtı, #Güncel
Son Yorumlar