1995 yılında teknik servis hizmeti vermek amacıyla sektöre merhaba diyen ERPA iletişim 20. yılını doldururken sektöre sunduğu yeniliklerle dikkatleri çekiyor. ERPA Genel Müdürü Nihar ERdal ile ERPA iletişim’in dünden bugüne geliş serüvenini ve sektöre kazandırdıkları ürünleri konuşturduk.
ERPA İletişimden bize bahseder misiniz? 20 yıldır sektöre hizmet edebilmenin altında yatan sırlar nelerdir?
1995 yılında teknik servis hizmeti vermek amacıyla aile şirketi olarak kurulmuş ve sektörde 20 yılını doldurmuş bir firmayız. Biz daha önceden Olivetti markasına monitör onarımı yapıyorduk. Olivetti monitör pazarından çıktıktan sonra biz de en iyi bildiğimiz işi yapmak üzere marka bağımsız olarak monitör onarım işi yapmak istedik. Her markaya hizmet sunmaya başladığımız andan itibaren sektörde tercih edilen firma konumuna geldik. Ağırlıklı olarak elektronik tabanlı ürünlerle uğraşıyoruz. Yaptığımız işlerden bahsedecek olursak marka bağımsız olarak monitör, notebook, printer, UPS ve projeksiyon cihazlarının onarımını, bu ürünlerde kullanılan yedek parçaların ithalatını yapıp, Türkiye’de teknik servis hizmeti veren firmalara satışını gerçekleştiriyoruz. Bunun yanı sıra teknik servisler için ihtiyaç olan ekipmanların satışını ve eğitimini yapıyoruz. Bunun dışında da endüstriyel ürünler olarak bahsedilen sanayide kullanılan monitörlerin bir kısmını ithal ederken bir kısmının da üretimini gerçekleştirip sektöre kazandırıyoruz. Bilgilendirme panolarında, akaryakıt istasyonlarında, toplu ulaşımlarda kullanılan monitörlerinde üretimini yaparak markete sunuyoruz. Bunun yanı sıra mobil iletişimin en önemli parçası olan dizüstü bilgisayarlarda kesintisiz iletişimi sağlamanın en önemli unsurlar tabii ki batarya ve adaptörlerdir. Yılların kazandırdığı deneyim ve teknik bilgi birikimiyle bize ait TOCHI markası altında 200 farklı çeşit dizüstü bilgisayar bataryası ve 50 farklı çeşit adaptörü üretiyor ve garanti kapsamında tüketicilerimizle buluşturuyoruz. 2000’li yılların başında CRT ekranlar azalmaya ve LCD ekranlar ön plana çıkmaya başlayınca biz de kiosk’lara ekipman yapmaya başladık. Bu vesileyle endüstriyel monitör sistemleriyle ilgili adım atmış olduk. 2003 yılında parça sıkıntısı dolayısıyla Çin’e yöneldik ve orada bir ofis açtık. Kendimize ERPA dışında Parçanet ve Erpro adı altında iki tane daha firma kurduk. Yedek parça hizmetimizi Parçanet üzerinden, profesyonel anlamda endüstriyel ürünleri de Erpro üzerinden sunuyoruz. Hizmeti de ERPA’nın altında kurduğumuz Easy Servis sistemi eşliğinde sunuyoruz. Buradaki amaç kayıt altına alınan cihazda hemen arıza tespiti ve tamiri yapılıp çok kısa sürede son kullanıcıya hizmet vermek ve memnun müşteri kazanmak. Teknik servis olarak hayatına başlayan ERPA, gördüğü talep üzerine yelpazesini genişletmiş ve genişletmeye de devam etmektedir.
Ramoss Power Bank ürünlerinizden ve bu ürünlerin rakiplerine göre artılarından bahsedin?
Ramoss, tasarımı California’da yaptırılmış ve dünyanın 40 ülkesinde satılan bir marka. Sailing, Solo, eUSB harici batarya ve Ranger Araç Şarjı serileriyle yirminin üzerinde farklı modelle Türkiye’de yer alan Ramoss mobil şarj üniteleri, 3 milyon dolarlık bir sigorta güvencesiyle farkını ortaya koyuyor ki, bu dünyada başka hiçbir üründe olmayan bir özellik. Bu ürünü kullanan kullanıcı ürün bazında herhangi bir sıkıntı yaşarsa, şirket o kişinin 3 milyon dolara kadar olan zararını temin etmeyi taahhüt ediyor.
Patenti Romoss’a ait olmak üzere eUSB özelliği olan bir ürünümüz bulunuyor. Uluslararası patentli süper akıllı eUSB portu cihaz voltajını otomatik olarak algılar. Akıllı eUSB teknolojisi sayesinde akıllı telefon, tablet, laptop, ultrabook, MP3, MP4 çalar ve PSP gibi oldukça geniş dijital ürün ailesini şarj edebilirsiniz. Bir diğer özellik akıllı irCharge. Birçok akıllı telefonun USB port giriş voltajı 5V olmasına rağmen, giriş akımı model bazında değişiklik gösterebiliyor. 5V olan tüm ürünleri bu ürünümüz ile şarj edebilirsiniz. irCharge teknolojisi bunu algılama ve birçok cihaza göre giriş akımını ayarlama özelliğine sahip.
Her zaman her yerde telefon, tablet, dizüstü bilgisayar ve uyumlu diğer tüm teknoloji ürünlerini şarj edebilen, 20 bin 800 mAh’lık çok yüksek güç sağlayan en üst düzey modelden cep boyutuna kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip ROMOSS mobil şarj üniteleri; ikili çıkış, geniş uyumluluk, eş zamanlı şarj edebilme, hızlı ve güçlü şarj kapasitesi özelliklerine sahip.
Hedef yüzde 100 büyüme…
Harici şarj ünitelerinin, dijital fotoğraf makinesinden diz üstü bilgisayara birçok teknolojik ürünü şarj ettiğini gözlemliyoruz. Birçok araştırmaya göre en çok kullanıldığı alan ise cep telefonları. Zaten akıllı telefonların neredeyse bilgisayar işlevi gördüğü bir dönemdeyiz. Büyümeler de paralellik taşıyor. Ne kadar çok cep telefonu / akıllı telefon kullanıcısı varsa harici şarj ünitelerinin satışları da belirli bir oranda benzerlik gösteriyor. Türkiye’deki 12 milyonluk akıllı telefon pazarının yüzde 13’lük bir büyümeye sahip olması öngörülmekte bu dönemde. Biz ise 2015’te ROMOSS için yüzde 100 büyüme ile 100 bin adet satış hedefliyoruz. Dünyanın giderek daha da mobil olmayı gerektirmesi harici şarj ünitelerinde de satış ivmesini yükseltiyor elbette.
Tercih Sailing serisi…
ROMOSS markalı ürünlerimizi gerek perakende zinciri teknoloji mağazaları gerekse operatör bayileri üzerinden satışını gerçekleştiriyoruz. Raporlara baktığımızda ürünler arasında ciddi satış farklılıkları yok. Ancak en çok satılanlara baktığımızda Sailing serisinden 5200 mAh ile 7800 mAh gücündeki ürünlerinin olduğunu görüyoruz. Ayrıca perakende satış kanalların yanı sıra; ürünün kalitesi, tasarımdaki şıklık ve rakiplerine göre fark yaratan diğer özellikleri sebebiyle markamız büyük kurumsal firmaların değerli iş ortakları ve müşterileri için değerlendirdiği bir hediye alternatifi olarak da ciddi rağbet görmekte ki bundan çok memnunuz.
Önümüzdeki dönemde hem Erpa olarak beklentileriniz hem de sektörel öngörüleriniz nelerdir?
2014 yılında yaptığımız işlerin doğrultusunda 10 milyon TL’lik bir ciro yakaladık. 2015 yılının daha zorlu geçeceğini ön görerek daha agresif bir büyüme hedefliyoruz. Özellikle Romoss ürünlerinde ciddi büyümeler yakalayacağımızı düşünüyoruz. Türkiye’de 70 milyon mobil, 12 milyon da akıllı telefon kullanıcısı bulunuyor. Bu oranlar barajında 2015 yılında 2-3 milyon rakamlarında powerbank satılacağını ve biz de bu pazarın yüzde 15-20’lik kısmını alacağımızı öngörüyoruz. Rakamlar bazında da cirosal olarak maksimum yüzde 50 büyümeyi hedefliyoruz.
Son Yorumlar