Hızla değişen iş dünyasına ve teknolojiye ayak uydurmak, çalışanların becerilerinin sürekli gelişimini gerektiriyor. Çalışanlar için etkili bir eğitim programı hayata geçirmek günümüzde zorunluluk olsa da farklı sektörlerden birçok şirket bunun eksikliğini yaşıyor. Online Eğitim Platformu Teedo, karar verme sürecinde işveren ve İK yöneticilerine yol göstermesi için etkili bir eğitim programını uygulamanın temel 7 adımını derledi…
Çalışanların bireysel çabaları ile kişisel gelişimlerine yatırım yapmalarını veya yeni uzmanlıklar öğrenmelerini beklemek yerine, her çalışanın ihtiyaç duyduğu bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamak, bir şirket için performansın iyileştirilmesi, verimliliğin ve çalışan memnuniyetinin artırılması gibi önemli kazanımlar yaratacak stratejik bir yatırımdır.
Amaç ister yeni çalışanların oryantasyonu ister mevcut personelin donanım ve yetkinliklerinin artırılması veya yeni teknolojilerin öğretilmesi olsun; ‘Eğitim’ tüm şirketlerin kurum kültürü ve çalışan değer önermesinin vazgeçilmez bir unsuru olmalıdır.
Online Eğitim Platformu Teedo’nun Genel Müdürü Selçuk Aytekin, “Şirketiniz bünyesinde etkili bir eğitim programını hayata geçirmek veya dışarıdan bu konuda profesyonel destek almak iş başarısını garanti etmekle ilgili değil, organizasyonunuzu bunu başaracak şekilde optimize etmekle ilgilidir” diyor. Aytekin, doğru zamanda doğru şekilde verilecek eğitimlerin şirkete birçok açıdan fayda sağlayabileceğini belirterek, “Çalışanı mutlu etmenin tek yolu, yüksek maaş politikası uygulamak değildir. Şirketler insan odaklı bir iş kültürü yaratarak, çalışanlarına değer vererek, kişisel ve mesleki gelişimlerini teşvik ederek de mutlu bir iş ortamı sunabilir. Bu, iş yerinde katılımcılığı ve sadakati artırır. Kendilerine değer verildiğini gören sadık çalışanların şirkette kalmaları ve işlerinde daha iyi performans göstermeleri kuvvetle muhtemeldir. Böylece şirketin tutarlı bir beceri ve bilgi düzeyine sahip olması, başarılı iş sonuçları elde etmesi sağlanmış olur” şeklinde konuşuyor.
Yapılan araştırmalar, resmi bir eğitim programı uygulamak ile şirketin artan karlılığı arasında şaşmaz bir bağlantı olduğunu ortaya koyuyor. ABD’de yapılan bir çalışma, yerleşik bir eğitim programı olan kuruluşların, eğitim programı olmayan kuruluşlara oranla çalışan başına yüzde 218’den fazla gelire ve yüzde 24 gibi şaşırtıcı bir oranda daha yüksek kâr marjına sahip olduğunu gösterdi.
Çalışanlar için etkili bir program tasarlamak ya da satın almak için hangi adımları atmalısınız?
1-Eğitim ihtiyaçlarını değerlendirin
İşletmenizde becerilerin geliştirilmesi gereken alanlarına bakarak başlayın. Eğitimin işlevsel ve pratik bir hedefi olmasına dikkat edin. Örneğin, şirketinizin yüksek düzeyde müşteri memnuniyetini sürdürmekte zorluk çekip çekmediğini belirleyin. Eğer öyleyse müşteri deneyimini iyileştirmek için yenilikçi ve etkili çözümler sunan bir eğitim programı tasarlayabilir ya da profesyonel destek alabilirsiniz.
2-Bir eğitim yöntemi seçin
Bir eğitim yöntemi seçmeye gelince doğru ya da yanlış yoktur. Örneğin, şirket içinde bir sınıf eğitimi gerçekleştirebileceğiniz gibi hibrit bir eğitim modeli tercih edebilir ya da mobil eğitimin avantajlarından yararlanabilirsiniz. Örneğin; çevrimiçi öğrenme, bir konuyu öğrenmek için gereken süreyi yüzde 40-60 oranında azaltabilir, çalışan performansını ise yüzde 25’e varan oranda artırabilir.
3-Doğru araçları tercih edin
Çalışanlarınızın eğitim bilgilerine kolayca erişmesini sağlayacak akıllı araçları seçin. Bu aynı zamanda finansal bir karardır, çünkü maliyetleri kontrol altında tutmak için yeni eğitim kaynaklarına akıllıca yatırım yapmak gerekir. Bu noktada Teedo gibi bulut tabanlı e-öğrenme platformları ideal bir çözüm sunuyor. Sanal sınıflarda hem ders materyallerinin hem de ders kayıtlarının erişime açık olduğu Teedo’ya, Türkiye’nin dört bir yanından katılımcılar ulaşabiliyor.
4-Eğitimi tüm beceri seviyelerine göre uyarlayın
Zaman değerlidir ve çalışanlarınızın beceri düzeylerini ve ne öğrenmeleri gerektiğini bilmek önemlidir. Beceri değerlendirmeleri, çalışanlarınızın teknik bilgisini ölçmenize ve bir beceri envanteri oluşturmanıza yardımcı olur. Böylece ekibinizin güçlü ve zayıf yönlerini anında anlayabilir ve doğru kişileri doğru yere yerleştirebilirsiniz.
5-Konuları güncel tutun
Bir şirket sürekli olarak gelişir. Bu nedenle eğitim içeriğinin de çalışanların gerçekte karşılaştığı zorluklarla alakalı olmasını sağlayacak şekilde ayarlanması gerekir. Eğitim içeriğinin güncelliğinden ve ihtiyaçları karşıladığından emin olmalısınız.
6-Çalışan katılımını teşvik edin
Günümüzde çalışanlar gelişim fırsatları konusunda istekli. Pek çok çalışan, mesleki ve kişisel gelişimlerine yatırım yapılması durumunda şirkette daha uzun süre kalacağını, iyi planlanmış bir eğitim programının şirkete olan bağlılıklarını olumlu yönde etkilediğini söylüyor. Yine de ödül, ikramiye gibi unsurlar daha fazla katılımı teşvik edebilir.
7-Geri bildirim döngüsü sağlayın
Ekibinize eğitim yolculuğu sırasında geri bildirim paylaşma fırsatı verin. Sürekli geri bildirim, olumlu öğrenme davranışlarını güçlendirmeye, motivasyonu sürdürmeye ve katılımcı bir iş gücü oluşturmaya yardımcı olur. Sık iletişim yöneticilerin eğitim içeriğini çalışanların ilgi alanlarına, öğrenme stillerine ve iş rollerine uygun olacak şekilde uyarlamalarına yardımcı olarak ilgi ve katılımı artırır.
Son Yorumlar