QlikView Türkiye, iş ortağı Bilgera Yazılım’la birlikte gerçekleştirdiği “Focus with QlikView” toplantısında FMCG sektöründe faaliyet gösteren müşterileriyle birlikte, Perakende sektörünün önemli oyuncularını da bir araya getirdi. Toplantıda Qlik’in yeri ürünü Qlik Sense’in demosu ve yeni eklenen özelikleri anlatıldı. IT Network olarak takip ettiğimiz “Focus with QlikView” etkinliği sonrasında günü değerlendirmek üzere Bilgera Yazılım İş Geliştirme Direktörü Sertaç Tuzcu ve QlikView Türkiye Yönetici Ortağı ve CEO’su Ümit Altınay ile bir araya geldik. Tuzcu genel olarak 2013 yılında iş birliği yaptıkları Qlik markası ile gerçekleştirmiş oldukları başarılı projeleri katılımcılarla paylaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirtirken, Altınay’da amaçlarına ulaşmanın en önemli yollarından birisinin iş ortaklarından geçtiğini ve bu tarz etkinlikleri gerçekleştirmeye devam edeceklerini söyledi. Tuzcu ve Altınay “Focus with QlikView” etkinliğini, gün içerisinde yaşananları dergimiz için değerlendirdiler…
Bilgera’dan bize bahseder misiniz?
Escort Teknoloji Yazılım A.Ş iştiraki olarak 2004 yılından beri sektörde bulunan Bilgera, 2007 itibariyle ayrı bir şirket haline geldi. Bilgera, yazılım alanında özellikle iş geliştirme, iş zekâsı ve mobil çözümler katmanlarında birçok müşteriye hizmet sunuyor. Hızlı Tüketim Mamulleri (FMCG) Sektöründe, perakende sektöründe ve benzer sektörlerde çok önemli referanslarla, global firmalarla çalışıyoruz. Özellikle mobil çözümler, SFA sistemleri ve bayi entegrasyon sistemleri vb. gibi hizmetler sunuyoruz. Focus Platformu olarak adlandırdığımız bir platformumuz bulunuyor. Tamamen bizim tarafımızdan oluşturulmuş bir platform. Bilgera Yazılım olarak 40 kişilik bir personele sahibiz. Yazılım ekibimiz Yıldız Teknik Üniversitesinde bulunan Ar-Ge merkezimizde faaliyetlerini sürdürüyor. Call Center’imiz de Mecidiyeköy’deki Escort binasında bulunuyor. Bunun dışında proje ekibimiz var. Müşterilerimize hizmet götürdüğümüz 5 ana ürünümüz bulunuyor. Bunlardan Focus On Sales, Focus On Store, Focus On Channel, Focus On Warehouse ve Focus On Service çözümlerinden oluşuyor. Bilgera Yazılım olarak ERP’nin etrafında olması gereken bütün programları ERP’lerle entegre olarak bir platform içerisinde sunmaya çalışıyoruz.
Gerçekleştirdiğiniz “Focus with QlikView” toplantısından ve toplantının içeriğinden bahseder misiniz?
“Focus with QlikView” başlığı ile düzenlediğimiz etkinliğimizin ajandası tamamen QlikView ile beraber sunduğumuz çözümlere yönelikti. Etkinliğimizin öncelikle amacı QlikView ile gerçekleştirdiğimiz başarılı çözümleri katılımcılara aktarabilmekti. Bu yıl Bilgera olarak özellikle Cloud ve İş Zekâsı çözümlerine odaklanıyoruz. Focus with QlikView etkinliği de bu yöndeki ilk adımlarımızdan birisiydi.
QlikView İş Zekâsı Çözümleriyle birlikte Perakende Sektörüne ağırlık vermeye başladığımızı söyleyebilirim. Etkinlik çerçevesindeki amacımız özellikle Perakende ve FMCG kitlesine ulaşmak ve iş zekâsında neler yapıyoruz, QlikView bize bu yolda neler sunuyor, Bilgera ile birlikte ne tür başarılı projeler yapıldı gibi başlıkları paylaştık. Bunları birebir müşterilerimize anlatmak ve müşterilerimizin de gerçekleştirilen bu başarı hikâyelerini paylaşmaları imkânı bulduk. Danone Grubu ve TNB Grubu bu alandaki tecrübelerini katılımcılarla paylaştılar. Bunun dışında QlikView’in yeni ürünü olan Qlik Sense ürününü müşterilerimize anlatma şansını yakaladık.
Qlik Sense bizim için çok önemli bir ürün…
Qlik Sense’nin bizim adımıza çok özel bir önemi bulunuyor. 2015 yılındaki iki hedefimizden birisi olan bulut çözümümüzü Mayıs Ayı itibariyle duyurusunu yapacağız. Rekabetçi bir ürünle sahaya çıkacağımızı söyleyebilirim. Bizim açımızdan global bir yatırım olacak. Birçok ülke ve kıtada aynı anda kullanıma açmayı planlıyoruz. Bulut çözümümüzün en önemli bacaklarından bir tanesi raporlama tarafında Qlik Sense çözümünü konumlandırmayı amaçlıyoruz. Bu projemizin Qlik Sense tarafında öncü projelerden birisi olacağını düşünüyoruz. Toplantımızda Qlik EMEA Perakende Pazar Geliştirme Direktörü Paul Winsor, Qlik Sense’nin neler sunduğunu ve yeni dönemde neler getireceğini katılımcılara aktardı. Günün sonunda istediğimiz kitleye ulaştığımızı ve etkinliğin amacına eriştiğini düşünüyorum. Gelen tepkiler hep olumluydu. Toplantı çerçevesinde sunulan başarı hikâyeleri birebir müşterilerden dinleterek katılımcılara cesaret aşıladığımıza inanıyoruz.
QlikView olarak gerçekleştirilen event hakkında neler söylemek istersiniz?
Ümit Altınay: Bu “Focus with QlikView” etkinliği kapsamında QlikView olarak, tüm müşterilerimize ve verisi olup verisini yönetmek gibi bir ihtiyacı olan kurumlara ulaşmak hedefimiz bulunuyordu. Dolayısıyla bu amacımıza ulaşmamızın en önemli yolu bunu partnerlerimizle beraber yapmaktan geçiyor. Bundan dolayı biz QlikView olarak imkânlarımızı iş ortaklarımızın hizmetine sunmuş bir firmayız. Partnerlerimizin ön planda olduğu bu tarz tüm etkinliklerde onların yanında olmayı ve desteklemeyi hedefliyoruz. Hem ürünümüzü hem de sektörel partnerlerimizi ön plana çıkarttığımız bir yaklaşımı benimsiyoruz.
QlikView için gün sonunu değerlendirir misiniz?
Partnerlerimizin müşterilerine ulaşabilmek adına bu ve bunun gibi etkinlikler bizim için çok değerli. Ürünümüzü görüp bunun bir demosunu yapmayalım diyen, kendi ortamında kendi verileriyle görmeyelim diyen, bunu gördükten sonra da teklif alıp kendi bütçesine veya diğer iş zekâsı çözümlerine paralel olarak ilerleyip ilerlememeye karar vermek için mutlaka teklif almak isteyen bir patikada ilerliyoruz. Dolayısıyla mümkün olduğu kadar fazla sayıda potansiyel müşterimize iş ortaklarımız üzerinden çözüm ortaklığı veya Bilgera’da olduğu gibi OEM mantığı ile ulaşmak istiyoruz. Bugünkü etkinlikte bu anlamda pek çok potansiyel müşterimize ulaşabildiğimiz bir etkinlik oldu.
Ürünümüz şu an için 1.0 versiyonuyla yeni lanse etmiş olmamıza rağmen kendisine çok sağlam bir yer edinmiş durumda. Sense ürünümüz mobilde doğmuş ve mobilde tasarıma imkân sağlayan bir yapıda. Teknolojik altyapısı sayesinde her türlü akıllı cihaz ile uyum sağlayabiliyor. Ürünün temel mantığı, son kullanıcılar kendi verilerini alsınlar, kendileri tasarlayabilsinler, ön yüzlerini istedikleri gibi geliştirebilsinler ki etkileşimli analizlerini de kendi ihtiyaçlarına uygun olarak yapabilsinler teması üzerine kurulmuş. Önümüzdeki dönemde Sense tarafında ciddi anlamda ilerlemeler göreceğimizi düşünüyorum. Sense ürünü ile verinin anlamlı hale dönüştürülmesi için görselleştirilmesi, istatistiki modellerde çok karmaşık olarak yapılan ama algısı çok zor olan işin çok daha kolaylaşmasını sağlıyor. Bu bence bilimin sanatla buluşması gibi bir şey.
Perakende tarafında müşteriler genişleyen veri kaynaklarının, dijital etkileşimin ve kullanılan veri etkisiyle veri çeşitlenmesi ve büyümesi gibi büyük veri olarak adlandıracağımız durumla karşı karşıyalar. Fakat bunun şu anda sağlanan büyük veri çözümleriyle kendi işlerine yarayacak analizler yapabilmelerini sağlayacak bir yapı normalde kurulamıyor. Qlik’in bu noktada çok ciddi bir boşluğu doldurduğunu görüyoruz. Gerçekten anlamlı olan, analiz edilmesi gereken verinin içeriye alınabilmesine olanak sağlayabildiği için müşterilerimizin büyük veriden korkmalarına gerek olmadığını söyleyebilirim.
Omni-Channel olarak perakende tarafında bütün kanallarda müşterilerin ve kendi çalışanlarının yaptıkları tüm işlemleri çapraz olarak analiz edebilirler. Bu kanallara kendi kurum içi ERP verileri dışında sosyal platformlardan da veri alma konusunda çekincelerine gerek yok. Ürün kabiliyetleriyle bu imkânı kullanıcılarına sunarken çapraz analiz etme imkânı sunuyor.
Son Yorumlar