SAS Türkiye Genel Müdürü
Gelecek nesil İş Zekâsı Uygulamalarınız nelerdir?
İş Zekâsı ve Analitik çözümlerde lider olan SAS, 32 yılı aşkın tecrübesi ile başta Bankacılık, Sigortacılık ve Telekomünikasyon olmak üzere çeşitli sektörlerde, Veri Kalitesi, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Risk Yönetimi, Stratejik Performans Yönetimi gibi alanlara yönelik çözümler sunuyor.
SAS, Müşteri Zekâsı çözüm ailesi ile kurumlara müşterileri hakkında daha derin bilgiye sahip olmalarını, iletişimlerini bu çerçevede düzenlemelerini ve pazarlamadan elde ettikleri performansı devamlı olarak arttırmalarını sağlıyor. Pazarlama otomasyonu çözümlerinin yanı sıra, bir sonraki adım olan optimizasyon çözümlerine ilgi ve ihtiyaç giderek artıyor. Şirketler, artan rekabet koşullarında bireysel müşterilerine en iyi teklifi, uygun bütçelerle sunmayı hedefliyor. Bu yönde SAS’ın Pazarlama Optimizasyonu çözümü, müşteri için en uygun teklifi belirlerken, kanal kapasitelerinin, iletişim politikalarının etkilerini değerlendirerek, yapılan yatırımdan geri dönüşü arttırmaya yardımcı oluyor.
Analitik çözümlerin gerçek zamanlı olarak kullanılması yönünde de çok kapsamlı çalışmalar yapılıyor. Gerçek zamanlı kullanım Risk alanından Müşteri İlişkileri Yönetimi’ne kadar birçok alanda firmaların rekabet avantajını arttırıyor. Öte yandan sahtekârlığı belirleyici ve önleyici çözümleri de bugünün ve geleceğin ihtiyaç duyulan çözümleri arasına ekleyebiliriz.
Hangi firmalar İş Zekası Uygulamaları kullanıyor?
Dünyada bilişim sektörünün sözlüğüne 90’ların sonunda giren İş Zekâsı kavramı, son yıllarda ülkemizde de geniş uygulama alanı bulmaya başladı. Dünya’daki gelişmelere paralel olarak Türkiye’de de aynı oranda, yüzde 10 – 12 seviyelerinde büyüme yaşandığını söyleyebiliriz. Türk şirketleri, İş Zekâsı’nın önemini son yıllarda daha ciddi bir biçimde kavramaya başladı. Özellikle çok uluslu şirketler ve büyük ölçekli firmalar Türkiye’de bu kavramın yayılmasında öncülük ettiler. İş Zekâsı çözümlerine en çok yatırım yapan sektörlerin başında telekomünikasyon, bankacılık/finans, sigortacılık, perakende ve kamu var. Ancak eğitimden sağlığa, enerjiden üretime tüm sektörlerde ve her ölçekteki şirkette İş Zekâsı uygulamalarını hayata geçirmek ve bu çözümlerden yarar sağlayarak kurumları geleceğe taşımak mümkün dolayısıyla Türkiye’de de getirdiği rekabet avantajının anlaşılmasıyla bu uygulamaların kullanımının sıklaşacağını öngörüyoruz.
Şirketlerin İş Zekası Uygulamalarından beklentileri nelerdir?
Kurumlar müşterilerini daha iyi kavramak, böylelikle onlara doğru teklifler sunarak kendi ürün ve hizmetlerine yönelik sadakati sağlama ihtiyacındalar ve bu konuda İş Zekâsı ve Analitik çözümlerin önemini giderek kavrıyorlar. Kurum içerisinde ise süreçlerin daha verimli hale getirilmesi, eldeki verinin bilgiye dönüştürülerek performans artışı sağlama yönünde elde edilen bilginin daha etkin kullanılması ön plana çıkıyor. Yalnızca bugünü anlayarak değil geleceğe yönelik öngörüler ve tahminler yürüterek doğru kararlar alınmasında İş Zekâsı ve özellikle Analitik çözümler rol oynuyor.
Böylelikle, İş Zekâsı çözümlerine yatırım yapan kurumlar daha hızlı, daha doğru iş kararları alıyor, müşterileri ve tedarikçileri ile daha kârlı ilişkiler kuruyor, yönetmeliklere uyum sağlama, sundukları hizmetlerde farklılık katma, araştırma-geliştirme ve daha iyi ürünler üretme konularında başarılı oluyorlar. Günümüzde özellikle kârlılık ve verimlilik odaklı kurumlar İş Zekâsı çözümlerinden çok daha etkin biçimde yararlanıyorlar.
Son Yorumlar