Türkiye’de 24 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren HP, müşteri taleplerinin günden güne değiştiği elektronik sektöründeki yeni dönem stratejilerini 10 Ekim Perşembe günü İstanbul Four Seasons Hotel’de yapılan etkinlikte paylaştı.
HP Türkiye Kişisel Sistemler ve Baskı Grubu Ülke Müdürü Filiz Akdede, basın mensuplarına HP’nin Türkiye’deki geçmişini, bugününü ve yarınını anlattı. “HP Türkiye olarak Türkiye’deki maratonumuza başlayalı 24 yıl oldu. HP bu yarışta, koştukça güçlenen, dayanıklılığı ve esnekliği giderek artan ve hep daha yüksek hedeflere koşan bir sporcudur” diyen Akdede, HP’nin aradan geçen yıllarda hiç yorulmadığını, aksine sürekli yeni fikirler ve yeni yatırımlarla müşterilerine ulaştığını vurguladı.
Ürün portföyümüz ve geniş servis ağımızla rakipsiziz
HP’nin ürün ve çözüm portföyünün müşterilerin farklılaşan ihtiyaçları doğrultusunda sürekli olarak genişlediğini ifade eden Filiz Akdede, tüm Türkiye’ye yayılan geniş servis ve bayi ağı ile rakipsiz olduklarının altını çizdi. Her ürün ve her alanda müşteri memnuniyeti odaklı olduklarını söyleyen Akdede, yaşanılan çağda müşterinin tüm sektörlerde belirleyici faktör olduğunu ve HP’nin de müşterilerini dinleyip onların özgün ihtiyaçlarına yanıt veren çözümler tasarlayarak farklılaştığının altını çizdi.
HP geçen her dakikada 4 sunucu, 120 PC ve 100 yazıcı satıyor
Dünyanın en büyük tedarik zincirlerinden birini yürüten HP, insan ömrünün her dakikasında ortalama 4 sunucu, 120 PC ve 100 yazıcının teslimatını gerçekleştiriyor. 160 bin perakende mağazasını ve 185 bin kanal ortağını içeren dev bir ekosistemin başında bulunan HP, 2012 yılını laser ve inkjet segmentindeki yazıcıların dahil olduğu toplam yazıcı pazarında yüzde 47’lik pazar payı ile lider kapattı. IDC’nin 2012 verilerine göre Türkiye’nin 11 yıl boyunca kesintisiz olarak en çok tercih ettiği bilgisayar ve yazıcı markası olan HP’nin yeni dönemde odaklandığı konuların başında ultrabook’lardan hibrit PC’lere ve tabletlere kadar geniş bir alanda farklı işletim sistemlerinin avantajlarını müşterilerin yaşamına katan, zengin çeşitlilikte ürünler ve çözümler geliyor.
Tablet, dönüştürülebilir bilgisayar ve ultrabook’ta seçim özgürlüğü
Tüketicilerin teknolojiye ve ürünlere olan bakış açısı değişen talepler etrafında şekillendiği yeni dönemde hafif tasarım, düşük maliyet, taşınabilirlik, işlevsellik ve çok yönlülük bireysel ve kurumsal kullanıcıların satın alma kararlarını en çok etkileyen faktörler arasında yer alıyor. HP bir tabletin rahatlığını bir dizüstü bilgisayarın işlevselliği ile bir arada sunan ürünleriyle özellikle Türkiye’de büyük ilgi görüyor.
HP Slatebook X2 HP Android işletim sistemli ikisi bir arada PC, Windows8’li Envy x2 hibrit PC, hem ultrabook hem tablet özellikli HP Spectre x2, fansız çalışan HP Spectre 13 x2, Window8’li hibrid HP Split x2 gibi ürünlerin her biri bu anlayış çerçevesinde tasarlandı ve çok yakında Türkiye’de de kullanılmaya başlayacak. HP Türkiye Kişisel Sistemler ve Baskı Grubu Ülke Müdürü Filiz Akdede konuya ilişkin şunları söylüyor: “PC portföyümüzü de güçlendirmeyi sürdüreceğiz. Masaüstü PC’ler, dizüstü bilgisayarlar, iş istasyonları, dönüştürülebilir ürünler, hibritler ve AiO (all-in-one) ürünlerimizin dahil olduğu portföyümüze genişleyen tablet alanında yeni ürünlerle katkıda bulunacağız.”
“Kurumları mobilitenin avantajları ile tanıştırıyoruz”
HP Kişisel Sistemler ve Baskı Grubu Ülke Müdürü Filiz Akdede, kurumsal dünyanın teknolojiye bakışının tüketici dünyası kadar hızlı bir değişim içerisinde olduğu tespitini yaptı ve ekledi: “Çalışanlar daha şık mobil cihazlar talep ederken BT konusunda karar veren yöneticiler şirketin teknolojisini güvenli ve yönetilebilir şartlar altında tutma arayışı içerisinde. Bu dönüşümün farkında olan bir şirket olarak mobilite, dayanıklılık ve güvenliği sağlamanın yanında daha ince profillere sahip, göze hoş gelen bir çözüm sunma adına yeni EliteBook ve ProBook serisi dizüstü bilgisayarları tasarladık.”
HP EliteBook 800 serisi önceki nesillere kıyasla yüzde 40 oranında daha ince ve yüzde 28 oranında daha hafif olmanın yanında, iş yerindeki herkese Ultrabook deneyiminin yaşatılmasını sağlayan önemli kurumsal özellikler de sunuyor. Küçük ölçekli işletmelerin bütçe ve ihtiyaçlarına uygun olacak şekilde tasarlanan yeni HP ProBook 400 serisi dizüstü bilgisayarlar dayanıklı, şık ve hızlı. HP Spectre x2 Pro, çıkarılabilir ekranı, dayanıklılığı ve mekanik mafsalıyla bir tabletin rahatlığını kurumsal hayata getiriyor. Kurumsal dünyada mobilitenin yükseliş trendinin öncüleri arasında yer alan HP, Avrupa çapındaki kurumsal müşterilerine yeni uluslararası mobil servisi HP Mobile Connect’i de sunuyor. Ön ödemeli genişbant esasına dayanan bu sistem sayesinde kurumlardaki mobil çalışma tarzları destekleniyor, çalışanlar diledikleri an, diledikleri yerden verilerine ulaşabiliyorlar.
İş amaçlı seyahat edenler “tam zamanında” çalışan anlayışına geçiyor
HP tarafından yayımlanan bir araştırmaya göre Avrupa’da iş amaçlı olarak seyahat edenlerin yüzde 93’ü, katılacakları toplantılar için gereken hazırlığı yolculukları esnasında tamamlıyor. Bu da Avrupa’da iş amaçlı seyahat eden profesyonellerin “tam zamanında” profesyonellere dönüştüğünün en büyük göstergesi.
Dokuz Avrupa ülkesinden iş amaçlı seyahat eden genel bir kitlenin katıldığı araştırma, katılımcıların yüzde 54’ünün seyahat sürelerinin en az yarısını iş amaçlı çalışmalar yaparak geçirdiğini ortaya koyuyor. Yüzde 67’lik dilimi seyahat zamanının yarısından fazlasını yaklaşmakta olan toplantılara hazırlıkla geçiren Britanyalı katılımcılar “tam zamanında” çalışan tanımına en çok uyan dilimi oluştururken Alman katılımcıların yalnızca yüzde 43’ü kendilerini böylesine bir baskı altına sokuyor.
Teknoloji kullanımı, iş amaçlı seyahat eden profesyonellerin yüzde 88’inin e-postalarını okumak (zamanlarının yüzde 31’i), bilgi araştırması yapmak (zamanlarının yüzde 24’ü) ve içerik düzenlemek (zamanlarının yüzde 22’si) gibi işlemlerle üretkenliklerini sürdürmelerini sağlıyor.
Katılımcıların üretkenliklerinin önündeki en büyük engeli bağlantı eksiklikleri (yüzde 62) ve çalışma araçlarına, uygulamalarına uzaktan erişememe (yüzde 51) oluşturuyor.
Rekortmen yazıcı yakında Türkiye’de!
HP Guinness Rekorlar Kitabı tarafından dünyanın en hızlı yazıcısı olarak kabul edilen HP Officejet Pro X serisi Kasım ayında Türkiye’de satışa sunulacak. KOBİ’lerin farklı talep ve gereksinimlerini karşılamak için tasarlanan HP Officejet Pro X, HP’nin 1988’de çıkardığı ilk Deskjet yazıcı ile başlayan ve 25. yılını dolduran mürekkep püskürtmeli yazıcı teknolojisindeki en son yenilik olarak öne çıkıyor. Filiz Akdede, “2015’te küresel işgücünün yüzde 37’si mobil olacak. HP olarak bu trende biz bugünden hakimiz ve mobil yazıcıların tasarımını ve işlevlerini bu yönde geliştiriyoruz” açıklamasını yaptı.
Her sektöre uygun kurumsal tablet HP ElitePad 900
Finans, ulaşım, sağlık gibi sektörlerden büyük ilgi toplayan HP ElitePad 900, HP’nin kurumsal tablet öncülüğünü sergileyen ürünlerin başında geliyor. HP ElitePad 900’ün uzun pil ömrü, dayanıklılığı, akıllı aksesuarları ve şık tasarımıyla kurumsal çalışma ortamının verimliliğini artırdığını söyleyen Filiz Akdede, Türkiye’de büyük ilgi gören ürün hakkında Çok yakında Türkiye’den de bir başarı hikayesini duyurabileceğimizi düşünüyoruz” diyor.
Geri dönüşümde çıtayı yükseltti
Gezegen Ortaklığı Programı kapsamında ömrünü tamamlamış kartuş/toner ve donanımları kurumsal müşterilerden ücretsiz toplayıp lisanslı tesislerde geri dönüşüme gönderiliyor. Programın başladığı 1987 yılından bu yana HP tüm dünyada yaklaşık 2,5 milyar pound oranında elektronik atık ve sarf malzemeyi geri dönüşüme kazandırdı. HP, 1.600.000 metrik ton ağırlığındaki elektronik ürün ve malzemeyi 2015 yılı sonuna kadar geri dönüştürmeyi hedefliyor. HP, 280 milyon kartuş ve 2 milyardan fazla artık plastik şişeyi de arazilerden uzak tutmayı başardı.
Son Yorumlar