IAB (Interactive Advertising Bureau) Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması’nın 10,4 milyon online kadını kapsayan verisine göre, Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 43’ünü oluşturan kadınlar, yüzde 69 oranında her gün ya da haftada birkaç kez internette vakit geçiriyorlar.
Bu kitlenin yüzde 29’u, 25 yaş üstü olup hane alışverişinden sorumlu bulunuyor. Yüzde 47’si ABC1 SES grubunda yer alıyor, yüzde 54’ü lise ve üstü diplomaya sahip. Kadınların yüzde 18’i ise özel ya da devlet sektörü çalışanı. Online kadınların yüzde 16’sı işten, yüzde 68’i ise evden internete bağlanıyor.
Kadınlar gerçek hayatta olduğu gibi, internette de sosyal. 7,4 milyon kadının (yüzde 72) interneti sosyalleşmek için kullandığı görülüyor. Yüzde 43’ü öğrenci, yüzde 32’si çalışan, yüzde 24’ü evde olan kadınlar, sosyal medyayı en çok çevreleriyle haberleşmek için kullanıyorlar (yüzde 65). Ayrıca, günlük koşuşturmaca içinde kendilerine zaman kazandıracak çözümler bulmak ya da danışmak için blog ve forumlara yöneliyorlar (yüzde 32).
Kadınlar, erkeklere oranla sitelerde ortalama 2,5 dakika daha fazla zaman geçiriyorlar. Başka mecraları da internet üzerinden tüketiyorlar. Yüzde 38’i gazeteyi ve haberleri internetten okurken, yüzde 29’u internetten dizi ve video izliyor. 18-24 yaş arasındaki genç kadınlar, bu kitlede yüzde 29 ağırlığa sahipler. Bu kitle, yakın gelecekte kendi yaşlarındaki erkek kullanıcıları, online zamanda da, online alışverişte de geçecek. Kısa bir zaman içinde kadınlara ulaşmanın en iyi aracı internet olacak.
Son Yorumlar