Sınır ötesinden alışveriş yapanların yüzde 96’sı pazaryerlerini tercih ediyor. Dünya genelinde her 5 dolarlık harcamanın 1 doları yurt dışı alışverişlerinden elde ediliyor…
B2CDirect, sınır ötesi alışverişe dair ilginç verileri paylaştı. 2021 yılında 4,5 trilyon dolar olması beklenen Dünya perakende e-ticaret pazarını masayı yatıran Türkiye’nin E-İhracat Uzmanı B2CDirect’in CEO’su Yusuf İbili, sınır ötesi alışverişte en çok kullanılan ödeme yöntemlerinden Dünya’nın en büyük e-ihracat pazarlarına dek e-ticaretin merak edilen konularına değindi. B2CDirect tarafından açıklanan verilere göre, Dünya genelinde her 5 dolarlık harcamanın 1 Doları yurt dışı alışverişlerinden elde ediliyor, sınır ötesi alışverişlerde en çok kullanılan online ödeme yöntemi ise kıtalara göre farklılık gösteriyor.
Tüm kıtalarda kredi kartının tartışılmaz üstünlüğü sürüyor. Kullanıcılar kredi kartına alternatif yöntemleri de sıkça tercih ediyor. Online ödemede hediye kartını en çok tercih eden kıtaların başında Kuzey Amerika gelirken, Avrupa ülkeleri banka kartlarını tercih ediyor. PayPal gibi online ödeme sistemi sağlayıcıları da listede başı çekiyor. Avrupa ülkeleri kapıda ödeme seçeneğini de diğer kıtalardan fazla kullanıyor.
Ülkede olamayan markalara ulaşma isteği sınır ötesinde alışverişi artırıyor
Türkiye’nin E-İhracat Uzmanı B2CDirect’in CEO’su Yusuf İbili, kullanıcıların sınır ötesinden alışveriş yapma sebepleri başında ucuz fiyatlar, ülkede bulunmayan markalara ulaşma şansı ve benzersiz-özel ürünlere sahip olma isteği geldiğini belirtiyor. Sınır ötesinden alışveriş yapanların en büyük endişelerinin ise yüksek teslimat maliyetleri ve uzun teslimat süreleri olduğunu vurgulan İbili, Dünya’nın en büyük e-ihracat pazarlarına dair ilginç verileri de paylaştı.
B2CDirect tarafından açıklanan verilere göre, 672 Milyar Dolar ile Çin, Dünya’nın en büyük e-ihracat pazarı listesinde ilk sırada yer alıyor. Çin’i, 340 Milyar Dolar’la ABD, 99 Milyar Dolar’la İngiltere ve 79 Milyar Dolar’la Japonya izliyor. Liste’nin önde gelen ülkeleri arasında, Almanya (73 Milyar Dolar), Kanada (30 Milyar Dolar), Rusya (20 Milyar Dolar) ve Brezilya (19 Milyar Dolar) geliyor.
Ülkemizde 2,5 milyondan fazla kayıtlı KOBİ olduğunu belirten Yusuf İbili, “Kayıtlı KOBİ’lerin 65.000’,e-ihracat yapıyor ve bu KOBİ’lerin 900.000’i de potansiyel ihracatçı. Türkiye, Dünya genelinde bugüne dek 157 Milyar Dolar değerinde gönderi yaptı. Biz de B2CDirect olarak bu rakamın daha da artması için çalışmalarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz” dedi.
B2CDirect müşterileri 1 yılda 15 Milyon Euro ihracat yaptı
B2CDirect müşterilerinin 1 yılda yaptığı toplam ihracat değerinin 15 Milyon Euro’yu bulduğunu belirten Yusuf İbili, “230’dan fazla ülkede kapıda teslimat hizmeti sunuyoruz, bugüne kadar 390.000’den fazla paketi teslim ettik, müşterilerimize verdiğimiz hizmetin kalitesini artırmak için çalışmaya devam ediyoruz, bugüne kadar Ar-Ge çalışmalarına toplamda 2 Milyon TL’dan fazla bir yatırım yaptık” diyor.
B2CDirect tarafından geliştirilen GOB2C yazılımı ile, yurtdışı kargo ücreti ve gümrük vergilerini anında hesaplama hizmeti sunduklarını belirten İbili, “GOB2C paneli sayesinde, kullanıcılarımızın uluslararası lojistik, yurtdışından ödeme alma ve yurtdışındaki online pazaryerleri ile entegrasyon sağlama işlemlerini kolayca yönetmelerini sağlıyoruz” dedi. Kargo ücreti hesaplayıcı, adres defteri, adres bulma ve doğrulama yöneticisi gibi özellikleri sunan GOB2C, gümrük vergilerini de hesaplayarak kullanıcıların iş süreçlerini kolaylaştıracak çözümler sunuyor.
#B2CDirect
Son Yorumlar