Turkcell 2015’in ilk üç ayında, tarihinin en yüksek 1. çeyrek gelirine imza attığını duyurdu. 3 milyar TL’yi bulan gelirin itici gücü, Turkcell Türkiye’nin performansı oldu…
Turkcell Grubu, 2015 yılının birinci çeyreğinde, ilk çeyrek bazında rekor seviyede gelir ve FAVÖK gerçekleştirdi. Konsolide bazda gelir yüzde 4,3 büyüme ile 2 milyar 978 milyon TL’ye ulaşırken, FAVÖK yüzde 4,5 artışla 927 milyon TL oldu. Konsolide FVÖK ise yüzde 9,2 artarak 533 milyon TL’ye yükseldi. Uluslararası iştiraklerin bulunduğu ülkelerdeki para birimlerinin değer kaybından etkilenen grup net karı, 141 milyon TL olarak gerçekleşti.
Önceki yılın aynı dönemine göre gelirlerde yüzde 10’luk çift haneli büyüme rakamlarına ulaşan Turkcell Türkiye, 2 milyar 711 milyon TL gelirle Turkcell Grubu’nun rekor 1. çeyrek gelirinde en büyük payı aldı.
Kaan Terzioğlu: “Büyüme hedefimiz yüzde 6 – 9 aralığında”
Turkcell Grubu’nun finansal sonuçlarını yorumlayan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu yılın ilk çeyreğinde güçlü bir performans sergilediklerini ve önemli gelişmelere tanıklık ettiklerini vurgulayarak, “Son beş yıldır gerçekleşmeyen genel kurul yapılarak hisse başına 1,78TL olmak üzere toplam 3 milyar 925 milyon TL birikmiş kar payı dağıtıldı. Ukrayna’daki iştirakimiz Astelit ile ülkenin en elverişli 3G frekansını kazanarak ülkeye olan inancımızı gösterdik. Astelit, gelir pazar payını 3 yılda yüzde 4 artırarak ve bu çeyrekte yerel para birimi bazında yüzde 18 gelir artışı sağlayarak önemli bir büyüme momentumu yakaladı; bu momentumu 3G hizmetleriyle güçlenerek devam ettireceğine inanıyoruz” dedi.
2015 için koyulan büyüme hedeflerini de teyit eden Terzioğlu, “2015 yılı birinci çeyreğinin beklentilerimiz doğrultusunda gerçekleşmesiyle açıkladığımız gelir büyümesi hedefimizi yüzde 6-9 aralığında yineliyoruz. FAVÖK kar marjımızı da yüzde 31 – 32 aralığında hedefliyoruz” dedi.
Hedef entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri sunan “Küresel Oyuncu Turkcell”
Finansal sonuçlarla birlikte Turkcell’in yeni yapılanmasını da açıklayan Kaan Terzioğlu, şunları kaydetti: “Turkcell, yirmi yıllık tarihinde birçok ilke ve önemli başarılara imza atarak Türkiye’nin ve dünyanın takdirini kazandı. Şimdi, bu başarıyı ileri taşıma zamanı. Turkcell’i artık entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri sunan küresel bir şirket olarak konumluyor ve işlerimize bir bütün olarak bakıyoruz. Bu kapsamda telekomünikasyon sektöründeki tüm faaliyetlerimizi ‘Turkcell Türkiye’ ve ‘Turkcell Uluslararası’ olmak üzere iki ana gruba ayırdık. ‘Turkcell Türkiye’ çatısı altında mobil, sabit ve TV işlerimizi daha etkili yöneteceğimize inandığımız yeni bir yapıya geçtik; böylelikle işlerimizi bireysel, kurumsal ve toptan olmak üzere üç ana segmentte yöneteceğiz.
Kurumsal müşterilerimize sunduğumuz çözümlerde hâlihazırda yansıttığımız bu yenilikçi yaklaşımı, bireysel segmente de taşıyoruz. Geniş, yaratıcı ürün ve servis portföyümüz, güçlü finansal yapımız ve başarılı takım çalışmamızı, bütünsel olarak yönettiğimiz mobil ve fiber şebeke altyapımız ile destekliyoruz. Mobil ve sabit yakınsama tekliflerimiz ile de müşteri bağlılığını, rekabet gücümüzü ve operasyonel verimliliğimizi artırarak, sürdürülebilir büyüme hedefliyoruz.”
Türkiye’de ve dünyada önemli başarılara imza atan bir Türkiye markası olarak, ülke menfaatlerine hizmet eden her hamleye var güçleriyle destek olmaya devam edeceklerini vurgulayan Terzioğlu, “Daha çok çalışmaya ve daha büyük sorumluluklar almaya talibiz, çünkü ülkemizin ve insanımızın her zaman her şeyin en iyisine layık olduğuna inanıyoruz. Başarı hikâyemizde daima bizimle birlikte olan tüm paydaşlarımıza ve müşterilerimize sonsuz teşekkürlerimi sunarım” dedi.
Hızlı internet veri gelirlerini yüzde 46 büyüttü…
Turkcell Grubu şirketlerinin büyümesinde en önemli etken, mobil ve sabit internete olan talebin veri gelirlerine yansıması oldu. Veri gelirleri yüzde 46 artış göstererek 826 milyon TL’ye ulaştı.
Turkcell’in üstün genişbant teklifinin üzerine inşa ettiği servislere yönelik talep de arttı. Turkcell’in yeni nesil televizyon deneyimi sunan Turkcell TV+ servisinin abone sayısı 170 bini buldu. Anında silinebilen mesaj özelliği ve özel görselleriyle fark yaratan BİP uygulaması, bugün yarım milyon aktif kullanıcı tarafından tercih ediliyor. Turkcell’in, en geniş yerli müzik arşivi ile fark yaratan dijital müzik platformu Turkcell Müzik ise, 1 milyon kişi tarafından kullanılıyor.
Turkcell’in geliştirdiği yenilikçi ürün ve servislere yönelik kullanıcı beğenisi gelirlere de yansıdı. Turkcell’in tüm servislerinin toplam geliri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29 arttı.
Son Yorumlar