HP’nin pazar lideri İş Hizmetleri Yönetimi yazılımı, BT sistemlerindeki sorunları proaktif olarak tespit ediyor.
HP, kurumların Büyük Veriyi daha hızlı analiz ederek rekabet gücü kazanması için geliştirdiği HP İş Hizmetleri Yönetimi (BSM) yazılımını duyurdu. Büyük Veri analizinde performansı artıran ve kurumsal yazılımların hem mobil cihazlar hem de karma veri merkezlerinde kullanılmasına izin veren BSM, kapsamlı özellikleriyle sektörde bir ilk oluşturuyor.
Sanallaştırma ve bulut teknolojilerinin yaygınlaşması, BT organizasyonlarının BT altyapısında bulunan sistemleri bir bütün halinde takip ve kontrol etmesini engelliyor. Bu da uygulama ve operasyon ekiplerinin potansiyel sorunları öngörmesini zorlaştırıyor. BT organizasyonları, bilinen sorunların ne zaman ortaya çıkacağını öngörmenin yanısıra bilinmeyen sorunları hatalara yol açmadan önce tespit etmek için yeni bir çözüme ihtiyaç duyuyor.
HP BSM İLE BT UYGULAMALARINDA UÇTAN UCA GÖRÜNÜRLÜK MÜMKÜN!
HP BSM, BT süreçlerindeki iş hizmetlerinden uygulamalara, altyapıdan ağ çözümlerine kadar uçtan uca görünürlük sağlıyor. BT sisteminin işlerlik durumunu izlemek için HP BSM’in gerçek zamanlı ve geçmişe yönelik analiz çözümlerinden yararlanan kurumlar, BT sorunlarını proaktif olarak tespit edebiliyor.
HP Türkiye Yazılım Ülke Müdürü Nil Bağdan, konuyla ilgili açıklamasında şunları söyledi: “Günümüzün kompleks karma ortamlarında, iş hizmetleri kullanım kolaylığı ile performansın iş başarısına doğrudan etki ettiği durumlarda, BT organizasyonları hizmet kalitesinde öngörülebilirlik için yeni yollar arıyor. Yeni HP İş Hizmetleri Yönetimi çözümü, BT departmanlarının daha doğru kararlar almalarına yardımcı olmak ve hem karmaşık hem dinamik BT ortamlarında hizmet kalitesini artırmak için, uçtan uca operasyonel zeka çözümleri sağlıyor.”
KUVEYT TÜRK KATILIM BANKASI’NIN İŞ VERİMLİLİĞİ ARTTI
Kuveyt Türk Katılım Bankası, BT hizmetlerinin verimliliğini HP BSM yazılımı ile artırdı. Türkiye’de 220 şubede ve yurtdışında 6 ülkede faaliyet gösteren Kuveyt Türk’ün BT operasyon ekibi, HP BSM’den önce, zamanının büyük kısmını reaktif uygulama izleme süreçlerine ayırıyordu. Bu noktada, teknik destek taleplerinin çözümlenmesi ortalama 30 dakika sürüyordu.
Farklı çözümleri değerlendiren Kuveyt Türk, e-bankacılık, şube, ATM, kredi kartı ve çağrı merkezi iş hizmetlerinde performans izleme için HP BSM’yi seçti. Bu sayede, Kuveyt Türk yardım masasına gelen çağırılar yüzde 30 oranında azaldı ve sorun giderme süresi yarı yarıya kısaldı.
Kuveyt Türk Katılım Bankası BT Direktörü Mücahit Gündebahar, HP BSM hizmetinin yararlarını şöyle sıraladı: “Yakın zamana kadar, iş hizmetlerini denetlemek için otomatik bir uçtan uca izleme sistemi kullanmıyorduk ve bunun yol açtığı hizmet kesintileri bize yılda 400 bin dolara mal oluyordu. HP BSM yazılımını kullanmaya karar verdikten sonra, iş hizmetlerini bir bütün halinde izliyor ve birçok problemi işleri aksama yaşamadan çözebiliyoruz.”
HP OPERASYONEL ANALİZ SİSTEMLERİ BT ZEKASINI ARTIRIYOR
HP Operasyonel Analiz (OpsAnalytics), yöneticilerin BT sağlık durumuna yönelik kararları hızla eyleme dökmesini sağlıyor. OpsAnalytics, bu işlemi, bilgisayar verileri, günlükler, etkinlikler, topoloji ve performans bilgilerinden gelen tüm verileri konsolide edip birbiriyle ilişkilendirerek başarıyor. Tüm bu süreçler, OpsAnalytics’te otomatik işliyor.
Evrensel bir log yönetim çözümü olan HP ArcSight Logger yazılımını, HP Operasyon Yöneticisi (OMi) ve öngörülebilir analiz özelliğine sahip HP Sistem Sağlığı Analiz Sistemi’ne (SHA) kusursuz bir şekilde entegre eden HP, operasyonel sistemlere özel HP OpsAnalytics’i geliştirdi.
HP OpsAnalytics, BT sistemlerinin ayrıntılı bir şekilde izlenmesini sağlıyor ve performansı düşüren ya da kullanılabilirliği azaltan durumlar hakkında bilgi veriyor. HP OpsAnalytics, kurumlara aşağıdaki avantajları sunuyor:
•Sorunları öngören ve işlere olumsuz etkisine göre önceliklendiren analiz sistemleri yardımıyla, bilinen sorunları hataya yol açmadan giderme.
•BT operasyonlarına ilişkin verileri toplayarak, depolayarak ve analiz ederek, hizmetlerdeki aksaklıkların nedenini otomatik süreçlerle tespit etme ve böylelikle beklenmedik sorunları proaktif olarak önleme.
•Log ve etkinlikleri tarama özelliği sayesinde, önceki benzer olayların geçmişe yönelik analizi ile elde edilen bilgilere dayanarak sorunları hızla çözme.
KARMA VERİ MERKEZLERİNDE DE KULLANILABİLİR
HP İş Hizmetleri Yönetimi, Hizmet olarak yazılım modeliyle (SaaS) sağlanan HP Uygulama Performansı Yönetimiyle birlikte, karma modellerde de kullanılabiliyor. Bu kurulum modeli, kurumların daha hızlı katma değer elde etmesini sağlıyor. Böylece, HP BSM için gereken ön yatırım maliyetlerini en aza indirerek toplam maliyetleri azaltıyor.
HP hizmetleri planlama, kurulum ve teknik destek aşamasında müşterilere farklı çözümler getiriyor.
HP Yazılım Profesyonel Hizmetler kapsamında sunulan HP BSM Güncelleme Hizmetleri, kurumlara daha fazla ekonomik seçenek ve güven sunmak üzere tasarlandı. Bu seçenekler arasında sabit fiyat garantisi, basit ve küçük ölçekli kurulumlarda uzaktan destek kolaylığı ve büyük, kompleks kurulumlar için ofiste yapılan güncellemeler yer alıyor.
Son Yorumlar