HP, kurumların müşteriler ileriyle diyalogunu sosyal medya aracılığıyla güçlendirebilmesi amacıyla geliştirdiği yeni müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) hizmetlerini duyurdu. HP’nin Sosyal Ağlar için yenilenen CRM çözümleri dijital dünya üzerinden sunduğu iç görü sayesinde iş geliştirmeyi hızlandırıyor.
Başta Facebook ve Twitter olmak üzere sosyal ağlar yalnızca müşteri davranışlarını değiştirmekle kalmadı, aynı zamanda işletme-müşteri ilişkisini de daha komplike hale getirdi. Sosyal ağların olmadığı zamanlarda tasarlanan geleneksel CRM programları ve mimarileri kurumların müşteri ilişkileri yönetiminde sosyal ağlardan yeterince faydalanmasına engel oluyor. Bu da iş geliştirmede yeni stratejiler tasarlanmasının önüne geçiyor.
HP’nin bu açığı kapatmak için geliştirdiği HP Kurumsal Sosyal Ağ Hizmetleri, kurumların müşteri ilişkilerini güçlendirerek bağlılığı arttırmak üzere, yeni sosyal CRM programlarını hızlı bir şekilde geliştirmelerine olanak tanıyor. HP’nin merkezi araştırma kuruluşu olan HP Laboratuarları’nın gelişmiş analiz sistemlerinin yanı sıra yapılandırılmış bilgiyi analiz eden Vertica ile yapılandırılmamış veriyi analiz eden Autonomy’nin gelişmiş sistemleri birlikte tam kapsamlı sosyal zeka çözümleri sunuyor.
HP Kurumsal Sosyal Ağ Hizmetleri, var olan iletişim merkezi sistemlerine sosyal ağları ekleyerek kurumların müşterilerini bütüncül bir biçimde görmesini sağlıyor. Yeni hizmetler, sosyal medya stratejisi, süreçleri, bilgi yönetimi, analiz sistemleri, teknoloji süreçleri ve iletişim merkezi ekiplerini entegre ederek müşterilerin talep edeceği ürünlerle hizmetlerin de geliştirilmesini kolaylaştırıyor.
Frost & Sullivan İletişim Merkezleri Baş Analisti Joe Outlaw, “Özellikle B2C sektöründeki lider şirketler müşteriler arası iletişime erişim sağlamanın ve bu sosyal iletişimi anlamanın önemini kavramış bulunuyor. HP güçlü analiz kapasitesi ve gelişmiş CRM deneyimi sayesinde benzersiz bir sosyal CRM hizmeti başlattı. Bu hizmet, şirketlerin yeni ürün ve hizmet ailelerini hızla pazara sunması veya mevcut portföyü geliştirmesi için tam kapsamlı araçlar ve metodolojiler sunuyor.” dedi.
HP Müşteri Bağlılığı Yönetimi’nin bir parçası olan HP Kurumsal Sosyal Ağ Hizmetleri iki hizmet modeli sunuyor: HP Aracı Hizmetler sosyal medya kanallarındaki müşterilerle iletişime geçiyor. HP Sosyal Medya Analizi ise sosyal ağlarda veri madenciliği yaparak müşteriler hakkında fikir edinmeyi sağlıyor. Bu hizmetlerin temel özellikleri şöyle sıralanıyor:
· Dinleme Hizmeti: Müşteri bağlılığını arttırmak amacıyla bir marka veya ürünün sosyal ağlarda izlenmesi.
· Analiz Hizmeti: Kurumların sosyal medya stratejisini iyileştirmek için müşteri, rekabet ve sektör trendlerinin anlaşılmasına yönelik analiz sistemleri.
· Yönlendirme Hizmeti: Müşteri hizmetleri, satış–pazarlama ve ürün geliştirme departmanlarının gelişmelere hızla tepki vermesi için müşteri iletişim fırsatlarının değerlendirilmesi.
· Bağlılık Hizmeti: Analiz sistemlerinden elde edilen bilgilerin müşterilerin sosyal ağlardaki soru ve görüşlerini hızla yanıtlandırmak için kullanılması.
· Raporlama Hizmeti: Kampanyalar gibi programların başarısının ölçülmesi için günlük alıntılar, haftalık özetler, aylık raporlar bağlamında elde edilen bilgilerin, analiz verileri ile fırsatların değerlendirilmesi.
HP Aracı Hizmetler ve HP Sosyal Medya Analizi birlikte alındığında kurumların sosyal medya ve analiz teknolojilerinde günceli yakalamasını sağlayarak müşteri ilişkilerini daha verimli bir şekilde yönetmelerine olanak tanıyor.
HP Türkiye Kurumsal Hizmetler Ülke Müdürü Cengiz Yeker, “Sosyal medya şirket–müşteri ilişkilerinde oyunun kurallarını değiştirdi ve bu nedenle de kurumların iletişim merkezlerine entegre edilmesi gerekiyor. HP Kurumsal Sosyal Ağ Hizmetleri müşterilerle sosyal ağlarda iletişim kurmayı kolaylaştıran analiz araçlarıyla müşteri ilişkilerini yeni bir düzeye taşıyarak bu etkileşimi hem müşteri hem de kurumlar için olumlu gelişmelere dönüştürüyor” dedi.
Son Yorumlar