HP bilgi teknolojileri sektöründe “müşteri tercihlerinden yola çıkarak tasarlanan ilk altyapı yönetimi platformu” olan HP OneView süitini duyurdu.
HP’nin Bütünleşik Altyapılar teknolojisine dayalı yeni çözümü, veri merkezlerindeki en temel işlem adımlarını basitleştiriyor. BT kadrolarının maliyetlerini azaltarak iş süreçlerinin büyük ölçüde hızlandırmasını sağlayan HP OneView, böylece hizmet aksamasına yol açan insan hatalarını da en aza indiriyor.
Günümüzde, “Teknoloji çözümlerini kurumlara hizmet olarak sunma” yaklaşımı tüm sektörlerde yaygınlaşıyor ve şirket kadrolarında teknolojiyi yakından tanıyan personel sayısı hızla artıyor. Ancak bu gelişme beraberinde yeni zorluklar getiriyor.
İş süreçlerinin her gün daha karmaşık bir hal almasıyla birlikte, iş ihtiyaçları ile geleneksel BT ekiplerinin sunabileceği seçenekler arasındaki uçurum derinleşiyor. Kurumlar ellerindeki eski tasarım yönetim araçları ile BT hizmetleri sunmakta ve teknoloji altyapısını yönetmekte zorlanıyor.
HP BladeSystem, HP ProLiant Generation 8 (Gen8) ve HP ProLiant Generation 7 ürünleri için tasarlanan HP OneView ise, veri merkezlerinde işbirliğini artırmak ve iletişimi güçlendirmek amacıyla tasarlandı. HP OneView tek bir ortak yönetim platformu sağlamak üzere, sınıfının en iyisi sunucu ve yazılım teknolojisiyle geliştirildi.
HP OneView, kullanışlı arayüzü ve standart işlemleri basitleştiren otomatik zeka özelliği ile BT yöneticilerinin üretkenliğini artırıyor ve veri merkezlerinde en yaygın kullanılan temel işlemleri hızlandırıyor. Örneğin uygulama kurmak, güncellemek, veri taşımak ve sorun gidermek gibi işlemler artık birkaç saat yerine birkaç dakikada tamamlanabiliyor.(1)
Hâlihazırda, bir sistem yöneticisinin geleneksel araçlarla donatılmış 16 sunucuyu BT ihtiyaçlarını karşılamak üzere kaynak olarak hazırlaması yaklaşık iki saat 50 dakika sürüyor. HP OneView kullanarak yapıldığında ise, aynı işlem sadece 14 dakikada tamamlanıyor. Örneğin, ihtiyaçların değişmesine bağlı olarak eski bir sanal yerel ağ sisteminin (vLAN) kullanımdan kaldırılması, HP OneView ile yalnızca 4 adımda ve 30 dakika içinde tamamlanıyor. Geleneksel araçlarda ise en az 480 işlem adımı gerekiyor ve bu süreç iki saatten uzun sürüyor.(2)
HP Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Bütünleşik Sistemler Genel Müdürü Tom Joyce, konuyla ilgili açıklamasında şunları söyledi: “Sosyal medya, BT çözümlerinin önce tüketici pazarlarına sunulması ve değişen demografikler iş süreçlerini de değiştirerek, organizasyonları kurumsal taleplerle geleneksel BT’nin sunabileceği seçenekler arasında gittikçe büyüyen bir uçurumu kapatmak zorunda bırakıyor. Oysa mevcut altyapı yönetimi modeli geçmişe takılı kalmış bulunuyor. HP OneView ise veri merkezlerinde altyapı yönetimine yepyeni bir yaklaşım getiriyor.”
Veri Merkezi Yönetimini 21. yüzyıla Taşımak
HP yeni HP OneView çözümünü geliştirmek için dünya çapında 30 farklı veri merkezinden elde edilen verileri kullandı ve bu merkezleri işleten 150 sektör lideri müşteri ile işbirliği yaptı. HP 4 yılı aşkın bir süre içinde maliyet artışına yol açan sebepleri, verim düşüklüğü faktörlerini ve en yaygın standart altyapı yönetimi işlemleri ile proses ve adımlarındaki gecikmelerin nedenlerini tespit etti.
HP aynı zamanda tüketici tarafından her gün kullanılan uygulamaları da inceledi. Belirli görevleri özellikle basit ve hızlı tamamlamak üzere geliştirilmiş bu uygulamalardan yola çıkan HP, elde ettiği tecrübeyi veri merkezi gibi daha karmaşık ve büyük ölçekli yapılara uyguladı.
HP OneView benzersiz kullanım kolaylığıyla, organizasyonların HP altyapısını daha hızlı kurarak yönetmesini, böylece toplam sahip olma maliyetinin (TCO) yüzde 42’ye kadar azaltmasını, yatırım getirisini ise yüzde 220 oranında artırmasını sağlıyor. (3)
HP ONeView’ın Diğer Yararları:
· İş yükü manüel işlemlere göre beş kata kadar daha hızlı taşınabiliyor.(4)
· Sistem yöneticileri sunucuları manüel işlemlere göre dokuz kat hızlı yapılandırabiliyor.(5)
· Ağ yapılandırması manüel işlemlere göre 24 kat daha hızlı gerçekleştiriliyor.(6)
IDC Grup Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Matt Eastwood “Yeni stil BT” yaklaşımını şu sözlerle ifade ediyor: “Günümüzde kaynak sıkıntısı çeken kurumlar, kendilerini sıradan yönetici işlemlerine uzun zaman ayırmaktan kurtararak, inovasyona daha fazla odaklanmalarını sağlayacak bir altyapı yönetim platformu arıyor. BT pazarı, eski sistemler yerine, sektörün bugünkü ihtiyaçlarına göre geliştirilmiş çok daha kullanışlı bir altyapı yönetimi platformunu kullanmaya hazır ve bu çözümü sunacak firmaları bekliyor.”
HP OneView’un Müşteri Tercihlerine Göre Şekillenen Özellikleri:
· Denetim Masası, kullanıcıların tüm veri merkezini birkaç saniye içinde görüntülemesini sağlıyor. Kullanıcı arayüzü, 16 sunucu veya 640 sunucu arasında hiçbir ayrım yapmıyor. Müşteri bütün sunuculara tek tıklama ile ulaşabiliyor. Oysa bugünkü geleneksel yönetim araçlarının çoğunda, çok sayıda sunucu kullanan müşterilerin aynı bilgiye ulaşmak için 30’dan fazla tıklama yapması gerekebiliyor.(4)
· Akıllı Arama, sistem yöneticilerinin temel bilgileri birkaç saniye içinde bulmasını sağlıyor. Bunun için online ve offline kayıtlar arasında uzun süreli arama yapmalarına gerek kalmıyor. Akıllı Arama, işlem araçlarına veya görev bilgilerine anında erişim sağlamak için tüm görev süreçlerine entegre edilmiş bulunuyor.
· MapView çözümü cihazlar, bağlantılar ve sistem durumunun birbiriyle ilişkili bir haritasını çıkararak, sistem yöneticilerinin sorunları birkaç saniye veya birkaç dakika içinde saptamasını, sıraya almasını ve gidermesini sağlıyor.
· Şablonlar, kadroların şirket içinde işbirliği yaparak en iyi BT uygulamalarını birbiriyle paylaşmasına ve böylece BT hızını artırarak gelecekteki ihtiyaçları karşılamasına imkan veriyor.
· İşlem Akışı, kadroların daha etkili bir şekilde iletişim kurarak tek ekranda kombine işlemleri görüntülemesini, donanım uyarılarını değerlendirmesini ve sistem yöneticisi notlarını değerlendirmesini sağlıyor.
United Airlines Teknoloji Mimarisi Bölümü Kurumsal Mimari Uzmanı Marian Lakov, HP OneView’ın en büyük avantajını açıklıyor: “Mevcut BT altyapısı yönetim araçları tek bir cihaz için tasarlandığı için, çok sayıda cihazı toplu yöneten kullanıcılar açısından optimize edilemiyor. Bu nedenle United Airlines’ın daha fazla zaman ve kadro ayırmadan BT hizmetlerini artan ihtiyaçlara göre ölçeklendirmesi kolay olmuyor. HP OneView ise genel bir altyapı yönetim platformu sunarak yeni bir yaklaşım getiriyor. Bu da tek cihazdan en büyük veri merkezlerine kadar tek bir esnek çözüm oluşturarak, altyapı kadrolarına optimize bir seçenek sağlıyor. Elde ettiğimiz ilk sonuçlar gelecek vaat ediyor ve zamanla HP OneView’ın, United BT ekibinin BT altyapısını daha etkili bir şekilde yapılandırarak yönetmesine imkan tanıyacağını düşünüyoruz.”
Gelişmiş Teknik Destek ile Verimlilik Artışı
HP Teknoloji Hizmetleri grubu; HP Insight Control ve HP Virtual Connect Enterprise Manager gibi mevcut altyapı yönetim araçlarından HP OneView’a sorunsuz geçiş sağlıyor. HP OneView kurulumunu basitleştiren HP teknoloji Hizmetleri hem üretkenliği hem de operasyonel verimliliği artırıyor.
HP OneView lisans sözleşmelerine üç yıl süreli yazılım desteği ve teknik destek güncellemeleri dahil bulunuyor. Ayrıca, müşteriler HP Teknik Destek Paketleri satın alarak destek süresini diledikleri süre uzatabiliyor. Bu paketler müşterinin donanım kullanımı beklentilerine göre dört ila beş yıllık hizmet desteği içeriyor.
Sunulan Ek Hizmetler:
· HP OneView Başlangıç Hizmeti, tüm bileşenler için temel kurulum ve yapılandırma özellikleri sayesinde kurulum süresini azaltarak, HP OneView’ın kurumsal sistemlere doğru şekilde entegre edilmesini sağlıyor.
· HP Proactive Care for OneView donanım ve yazılım için kapsamlı, proaktif bir destek hizmeti olarak sunuluyor. Pakete HP teknik destek uzmanlarını aramaya imkan veren uçtan uca reaktif teknik destek hizmeti dahil bulunuyor.
· HP OneView Entegrasyon Hizmeti, kurumların mevcut veri yüküne göre plan yapmasına ve temel kurulumu HP OneView ile yapılandırmasına izin veriyor. Ayrıca sekiz saatlik veri taşıma desteği sunuyor.
· HP Eğitim Hizmetleri, HP OneView’ı etkili olarak kullanmak ve yönetmek için gereken araçları kurumlara tanıtıyor.
Nerede, Ne zaman?
HP OneView, Ekim başında HP ve dünya çapındaki satış kanalı ortakları tarafından pazara sunuldu. Sunulan çözümlerin toplam maliyeti ve esnek yatırım seçenekleriyle ilgili bilgiler HP Finansal Hizmetler sitesinde sağlanıyor.
HP OneView’la ilgili daha fazla bilgi edinmek için www.hp.com/go/management-oneview sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
(1) Ağustos 2012 tarihli müşteri deneme sürümü verileri: HP OneView ile Cisco UCS’in 160 sunucu üzerinden karşılaştırması. Bu test bir ağ sisteminin kullanımdan kaldırılmasında gereken hizmetleri dikkate alarak yapıldı. HP OneView süreci 30 saniyeden kısa sürede tamamlarken UCS 480 adımda birkaç saatlik bir süre aldı.
(2) HP OneView ile Cisco UCS’in Eylül 2013 tarihli HP şirket içi karşılaştırma testi. Bu test bir ağ sisteminin kullanımdan kaldırılmasında gereken hizmetleri dikkate alarak yapıldı. HP OneView süreci 30 saniyeden kısa sürede tamamlarken UCS 480 adımda birkaç saatlik bir süre aldı.
(3) HP OneView için HP dahili testi ve araştırma sonuçları. Yatırım getirisi hesaplanırken HP OneView tarafından 3 yıl yönetilen 320 HP ProLiant BladeSystem sunucusunun yönetim maliyeti geleneksel yönetim araçları karşılaştırıldı.
(4) HP OneView çözümünün önceki HP yazılımları ve araçları ile Eylül 2013 itibariyle yapılan karşılaştırması (HP dahili testleri). Test bir veya daha fazla sunucuyu farklı bir fiziksel lokasyona taşımak açısından yapıldı. HP OneView bu işlemi dokuz adımda ve 3 dakika içinde tamamlarken önceki HP yazılımları 15 dakikada tamamlayabildi.
(5) HP OneView çözümünün önceki HP araçlarıyla Eylül 2013 itibariyle yapılan karşılaştırması. HP OneView, sunucuları sekiz dakikada yapılandırdı. Kullanıcıların önceki HP araçları ile harcadığı süre 72 dakikayı buldu.
(6) HP OneView ile önceki HP araçlarının Eylül 2013 tarihli dahili test ve karşılaştırması. HP bulguları, HP OneView ile yeni bir ağ eklemenin 30 saniye sürdüğünü gösterdi. Eski araçlarla bu işlemin tamamlanması 12 dakika sürdü.
Son Yorumlar