Huawei, 2015’te, 108 milyon akıllı telefon sevkiyatı ile bu alanda rekor bir rakama imza atarak, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %70 oranında büyüme gerçekleştirdi. Huawei bu performans sonucunda, 20 Milyar doların üzerinde gelir elde etti.
Huawei, Las Vegas’ta gerçekleştirilen CES 2016 Teknoloji Fuarı kapsamında, Tüketici Ürün Grubu’ndaki dikkat çekici büyüme rakamlarını açıkladı ve bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırarak, güncel verileri katılımcılarla paylaştı. Buna göre; Huawei’nin 2015 yılı karı 20 milyar doların üzerine çıkarak, 2014’e kıyasla %70 oranında arttı. Huawei 2015’te 108 milyon akıllı telefon sevkiyatına da imza atarak, hem geçen yılın aynı dönemine göre bu alanda %44’lük bir büyüme sağladı.
Huawei, Çin’in en büyük akıllı telefon markası olmasının yanı sıra, küresel pazarlarda da büyümesini sürdürüyor.
Huawei, gerçekleştirdiği 108 milyon akıllı telefon sevkiyatıyla, zorlu rekabet koşulları içinde pazar payı açısından dünyadaki ilk 3 üretici firma arasında yer almayı başardı. Ek olarak Huawei, Mart ayından bu yana pazara sunduğu iki önemli ürün P8 ve Mate S ile yüksek pazar paylarına sahip oldu. Evinde elde ettiği önemli deneyimle Huawei, küresel pazarlardaki etkinliğini de artırmayı sürdürdü. Huawei, İspanya, İtalya, Belçika, İsviçre, Portekiz ve birçok Batı Avrupa ülkesinde, 400 – 500 Euro bandındaki üst düzey akıllı telefonlar özelinde, pazardaki akıllı telefon markaları arasında, ilk 3 şirket içinde yer aldı.
Huawei ayrıca marka bilinirliğini artırarak, bu alanda da önemli kazanımlar elde etti:
Huawei 2014 yılında 94’üncü sırada yer aldığı Interbrand Top 100 Global Marka sıralamasında, 2015’te 88’inci sıraya yükseldi.
BrandZ 100 listesinde ise Huawei, en değerli markalar sıralamasında 70’inci sırada yer aldı.
Dünyanın en popüler araştırma şirketlerinden IPSOS, Huawei’nin 2014 yılında %65 olan marka bilinirliği oranının, 2015’te %75 oranına yükseldiğini açıkladı. Buna göre geçtiğimiz yıl tüketicilerin %75’inden fazlası, Huawei’nin akıllı telefonları hakkında bilgi sahibi oldu.
Huawei’nin marka bilinirliği, Avrupa ülkelerinde de geçen yıla oranla önemli ölçüde arttı. Araştırma verilerine göre bu oranlar, Portekiz’de %87, İtalya’da %82, İspanya’da %79, Hollanda’da %73, Almanya’da %68 seviyesine yükseldi.
Ek olarak Huawei’nin marka bilinirliği, küresel pazarlarda Net Tavsiye Skoru özelinde %47 seviyesine ulaşarak, global sıralamada üçüncülüğe yükseldi.
Huawei’nin P8, Mate 7, Mate S ve Nexus 6P gibi ürünleri de 2015’te büyük ilgi gördü.
Global pazarda P8 sevkiyatı 4,5 milyon adede ulaştı. Ürün, İsveç’in en popüler teknoloji portallarından Ljud & Bild tarafından; “En Çok Tavsiye Edilen Ürün”, Danimarka Tech Test portalı tarafından “Beyaz Altın”, Norveç Dinside sitesi tarafından ise yine “En Çok Tavsiye Edilen Ürün” ödüllerine layık görüldü.
2015’te 7 milyondan fazla Mate 7 sevkiyatı gerçekleştirilirken bu ürün de Android Authority, GSM Arena ve Tom’s Guide gibi popüler teknoloji yayınları tarafından “IFA 2014’ün En İyisi” ödülüne layık görüldü.
Mate S sevkiyatı ise 4 ay içinde, 48 Asya ve Avrupa ülkesinde 800.000 seviyesine ulaştı. Bu ürün de aralarında Global Technology Media GIGA ve AndroidPIT yayınları tarafından verilen “IFA 2015’in En İyisi” ödülünün de bulunduğu, 9 global ödülün sahibi oldu.
Huawei Geleceğin İnovatif Ürünleri İçin Ar-Ge’ye Daha Çok Odaklandı
Huawei’nin dikkat çekici ürünleri, büyük ölçekli bir inovasyon ve Ar-Ge yatırımının sonucu. Huawei, aralarında; Çin, Almanya, İsveç, Rusya ve Hindistan’ın da yer aldığı, dünya çapında 16 Ar-Ge Merkezi’ne sahip. Huawei, 2014 yılında yıllık karının 14,2’sini Ar-Ge’ye ayırırken, bugüne kadar 76.687 patentin sahibi oldu ve bu patentlerin 18.000’ini Huawei ürünleri kanalıyla kullanıcıların hizmetine sundu.
Huawei, tamamen kendi geliştirdiği ileri teknoloji örneklerini de dünya genelindeki kullanıcılarla buluşturmaya devam ediyor. Huawei 3 yıldan bu yana, toplam 98 milyon dolarlık yatırımla, Fransa’daki laboratuvarında özel bir ekiple birlikte geliştirdiği, ilk görüntü işlemcisini Mate 8 modelinde kullandı. Bu teknoloji ile kullanıcılar, Mate 8 ile yaptıkları çekimlerde, daha hızlı odaklanma, daha berrak görseller ve daha gerçekçi renkler elde edecekler.
Huawei CES 2016 kapsamında dünyanın önde gelen markalarıyla önemli iş ortaklıklarına imza attı;
Geçtiğimiz yıl tanıtımı gerçekleştirilen Huawei Watch, oldukça ilgi gören bir ürün olarak akıllarda kalmıştı. Huawei bu yıl bu akıllı saatin SWAROVSKI ZIRCONIA taşlarıyla bezenmiş yeni bir versiyonunu, lüks segmentte “Kadınlar için Huawei Watch” mottosuyla sundu. Swarovski’nin ışık ve stil konusundaki ustalığını, üstün teknolojisiyle birleştiren Huawei, bu kategoride farklı ürünler sunmaya devam edecek.
Huawei dünyanın önde gelen profesyonel ses sistemi markalarından Harman Kardon’la güçlerini birleştirerek, yeni 10 inç’lik M2 model tablette, ses kalitesi alanında önemli bir adım attı.
Google işbirliği ile kullanıcılara sunulan Huawei Nexus 6P ise kullanıcılara bugüne kadarki en şık ve işlevsel Nexus deneyimini yaşattı.
Huawei otomotiv pazarında da sektörün önemli üreticilerinden GM, Volkswagen, Peugeot, Citroen gibi markalarla işbirliğine giderek, 4G teknolojisinin geleceğin otomobillerinde kullanımı için önemli proje ve yatırımlara imza attı.
Akıllı ev pazarında da adından söz ettiren Huawei, “Huawei Lite OS” entegre akıllı cihaz standart protokolü çerçevesinde, Haier, Midea, Skyworth ve Broadlink gibi 60’tan fazla iş ortağı ile bu alanda da faaliyetlerini sürdürüyor.
Huawei, moda ve teknolojiyi bir araya getiren iş ortaklıklarına da imza attı. Milano Moda Haftası boyunca, Vogue dergisi işbirliği ile dünyanın önde gelen moda fotoğrafçılarından Mario Testino ve top modeller Karlie Kloss ile Sean O’Pry’ın katılımıyla, Avrupa’da ses getiren görsel çalışmalar yine Huawei farkıyla hayata geçti.
Huawei 2016’da farklı sektörlerin önde gelen temsilcileriyle amiral gemisi ürünleri, akıllı evler ve bulut teknolojileri konularında iş ortaklıklarını sürdürecek. Gelişmiş teknoloji ve inovasyon odaklı işbirlikleri ile Huawei, en akılcı ve sıra dışı ürünleri kullanıcılarla buluşturmaya devam edecek.
Son Yorumlar