İki yıldır üst üste Forbes’un “En Değerli Markalar 2018” global listesine giren tek Çin markası olan HUAWEI, listedeki yükselişini sürdürdü. 2017 yılında listeye 88. sıradan giren şirket, hızla artan marka değeri ile 2018 yılında 79. sıraya yükseldi.
Forbes tarafından hazırlanan “Dünyanın En Değerli Markaları” listesine 2017 yılında tek Çinli marka olarak giren HUAWEI, 2018 yılında da listedeki başarısını sürdürdü. “Forbes En Değerli Markalar 2017” listesinde 7,3 milyar dolar marka değeri ile 88. sırada yer alan şirket, 2018 yılında yüzde 15 artışla 8,4 milyar dolara ulaşan marka değeri ile listede 9 basamak yükselerek 79. sıraya yerleşti.
HUAWEI 2017 yılında Mate, P ve Nova serilerinin öne çıktığı geniş ürün yelpazesi ile hızlı bir global büyüme elde etti. Pazara sunulan HUAWEI P10 ve Mate10 serileri ile itibarını ve üst seviye pazardaki etkisini güçlendirdi. En moda tüketici trendlerine vurgu yapan HUAWEI Nova 2s de gençlerin beğenisini kazandı. 2018 yılı Mart ayında pazara sunduğu HUAWEI P20 serisi de; benzersiz ve yenilikçi Leica üçlü kamera, göz alıcı tasarım ve yapay zeka özellikleri ile büyük başarı elde etti.
2017’de HUAWEI markalarının dünya çapında tüketiciler nezdinde algısı belirgin biçimde artarken, şirketin global marka farkındalığı da IDC’nin verilerine göre yıldan yıla yüzde 100 artış kaydederek yüzde 85’e ulaştı. Yine IDC’ye göre HUAWEI, 2017’nin birinci çeyreğinde yüzde 10 olan pazar payını 2018’in ilk çeyreğinde yüzde 11,8’e yükselterek dünya akıllı telefon pazarında 3. sırada yer aldı. Diğer büyük global sıralamalarda da yüksek performans sergileyen şirket Interbrand’in Eylül 2017’de yayınlanan “En değerli 100 marka” listesinde 70., Brand Finance’in “Dünyanın en iyi 500 marka değeri” raporunda da 38 milyar dolar marka değeri ile 25. sırada yer aldı.
Büyümenin sırrı: Ar-Ge’ye yatırım
HUAWEI’nin küresel pazarda devamlı büyümesinde ve artan marka etkisinde, yıllardır teknolojik inovasyon ve Ar-Ge’ye yaptığı yatırım önemli rol oynuyor. HUAWEI yıllık raporuna göre şirketin 2017 yılı Ar-Ge yatırımı, 89,7 milyar RMB olarak gerçekleşti. Bu rakam şirket gelirinin yüzde 14,9’una denk geliyor. Son 10 yıldaki toplam Ar-Ge harcamaları da 394 milyar RMB’nin üzerine çıktı. 31 Aralık 2017 itibariyle HUAWEI toplam 74.307 patent aldı, 64.091 Çin patenti için başvuru yaptı ve yüzde 90’dan fazlası buluş patenti olmak üzere 48.758 yabancı patent başvurusunda bulundu.
#huawei, #forbes
Son Yorumlar