Strategy Analytics (SA) ve International Data Corporation (IDC)’nin paylaştığı, 2016 ilk çeyrek global akıllı telefon güncel pazar raporlarına göre Huawei, dünya çapında en çok akıllı telefon satan markalar arasında üçüncü sırada yer aldı.
Bu sonuçlar, Huawei Tüketici Ürünleri İş Grubu’nun, yılın ilk çeyreğinde sevkiyatını gerçekleştirdiği 28,3 milyon akıllı telefonla, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %64’lük bir artışa imza attığını gösteriyor. Ek olarak Huawei, pazardaki ilk üç telefon üreticisi arasında, 2015’in ilk çeyreğine oranla 3 kat büyüme gerçekleştirmeyi başaran tek şirket olarak öne çıkıyor.
Huawei’nin Yeni Amiral Gemileri İlk Üçte
Huawei’nin ilk çeyrek finans raporlarına göre, şirketin sevkiyat rakamları geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %44 oranında artarken, satış rakamlarındaki artış oranı ise %61 olarak gerçekleşti. IDC verileri, 2016 yılı ilk çeyreğinin sonunda, Huawei’nin %8,5 payı kazandığını ve bu oranla geçtiğimiz yıla göre %5 oranında artış sağlandığını gösteriyor. Yine IDC raporlarına göre Samsung’un akıllı telefon sevkiyatları %0,6 oranında artarken, Apple’ın aynı segmentteki ürün sevkiyatları ise geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %16,3 oranında düşüş gösterdi.
Çin’in son dönemde nispeten yavaşlayan ekonomik büyümesine rağmen, Huawei küresel pazarda istikrarlı bir şekilde büyümeyi başaran ve farklılıkları iyi analiz eden nadir şirketlerden biri olarak da analistlerden tam not almayı başardı. Tüm bu veriler, Huawei’nin tartışmasız bir şekilde ilk çeyreğin lider şirketi olduğunu da ortaya koyuyor.
Huawei orta-üst segment akıllı telefonlarda da arttırdığı pazar payı ve güçlü küresel performansı ile adından söz ettiriyor. Huawei’nin orta-üst segment ürünleri, denizaşırı ülkelerdeki satış başarısı ile toplam gelirlerde önemli bir katkı sağlıyor. Şubat 2016 GfK verilerine göre Huawei batı bölgelerindeki ilk üç şirketten biri olma pozisyonunu korurken, artan pazar payı grafiği ile bazı ülkelerde ikinci sıraya yükselmeyi başardı. Huawei’nin Mate ve P serileri gibi üst düzey ürünleri, Avrupa’da büyük ilgi gördü. IDC 2015 veri analizleri Huawei’nin küresel pazardaki orta-üst segment akıllı telefon satışları, (300 –500 dolar bandında yer alan ürünler) 2015 4’üncü çeyreğine göre %9 oranında arttı.
Huawei 2016’nın ilk çeyreğinde, çift Leica kamera donanımına sahip son amiral gemisi akıllı telefonu P9’u sektöre tanıttı. 2016’nın ikinci çeyreğine girilirken, P9’un Huawei’nin üst-orta segment akıllı telefon pazarında farklılık yaratması bekleniyor. İlk veriler, P9’un bir önceki seri olan P8’e göre ilk hafta satışlarında önemli bir başarıya imza attığını da işaret ediyor.
Analistler, Huawei’nin güçlü büyüme ve yükseliş trendi devam ederken, diğer küresel telefon markalarının pazar paylarındaki düşüşe dikkat çekiyor. Huawei, hızla değişen akıllı telefon pazarı dinamikleri içinde yeniçağın rekabet kriterlerinin; inovasyon, yaratıcılık ve kalite olduğuna inanıyor. Ar-Ge’ye daha fazla odaklanan bir teknoloji anlayışı ile Huawei, marka değerini yükselterek bu alanın lider markalarından biri olmaya devam edecek.
#Huawei #StrategyAnalytics #InternationalDataCorporation #akıllıtelefongüncelpazarraporları #akıllıtelefon #manset
Son Yorumlar