Markaların müşterilerinin istekleri doğrultusunda satın alma, pazarlama, satış ve müşteri hizmetlerini yeniden tanımlayan Akıllı Ticaret girişimi kapsamında IBM, pazarlama ve satış yazılımı alanında uzman DemandTec şirketini satın aldığını duyurdu. DemanTec’in sunduğu analitik yazılımlar şirketlerin fiyatlandırma kararlarını kolaylaştırdığı gibi tüketici eğilimlerini anında ölçebilmelerini ve yatırım getirilerini en kısa zamanda sağlamalarına da yardımcı oluyor.
Geçtiğimiz haftalarda IBM, Akıllı Ticaret girişimlerini hızlandıracak bir girişim olarak, şirketlerin farklı müşteri satın alma senaryolarını hem çevrimiçi hem de mağaza içinde incelemelerine olanak veren, bulut bilişime dayalı analitik yazılımlar sağlayan DemandTec şirketini 440 milyon dolara satın aldığını duyurdu.
Akıllı Ticaretin sadece yazılım ayağında 20 milyar dolarlık bir pazar fırsatı olduğunu öngören DemandTec’in satın alınması, IBM’in 2011 yılının Mart ayında başlattığı Akıllı Ticaret alanındaki yetkinliğini daha da genişletiyor. Bugün dünya genelinde perakendecilik, tüketici ürünleri ve diğer B2B sektörlerinden yaklaşık 450 müşterisi bulunan DemandTec’in ayrıca fiyatlandırma, yanıt analizi ve tanıtım analizi alanlarda da 31 patentlik bir portföyü bulunuyor. DemandTec’in sunduğu bulut bilişim fiyatlandırma sistemi, promosyon ve diğer satın alma ve pazarlama analitikleri; şirketlerin tüketici bilgilerine anında erişimlerine ve yatırım getirilerini daha kısa zamanda sağlamalarına yardımcı oluyor.
Mobil iletişim ve sosyal ağların etkisi giderek artarken, şirketler müşterilerin hızla değişen satın alma eğilimlerini karşılayabilmek için mücadele ediyorlar. Yeni dijital pazar ortamında özellikle küresel işletmelerin temel rekabet avantajı elde edebilmeleri için tüketici taleplerine anında yanıt verebilmeleri, doğru fiyatlandırma stratejileri oluşturmaları, çevrimiçi ve çevrimdışı verilere dayalı olarak otomatik fiyatlandırmayı biçimleri ortaya çıkarmaları ve pazar değişikliklerine hızla uyum sağlamaları gerekiyor. Bu paralelde, tüketici eğilimlerinin anlaşılmasına yardımcı olan DemandTec analitik yazılımları fiyat, tanıtım ve ürün çeşitleri açısından daha etkili kararlar verilmesini ve dolayısıyla da gelirlerin ve kârlılığın artırılmasına destek oluyor. Örneğin, bir perakendeci, tüketici eğilimlerine ilişkin doğru analizleri hızla elde ederek, önemli bir fiyat değişikliği kararını almadan önce tüketicilerin bu değişikliğe nasıl yanıt vereceklerini tahmin edebiliyor. Bir Marka Müdürü, bir ürüne ilişkin pazarlama bileşenlerini uygun şekilde düzenleyerek, satışlarını daha etkili şekilde destekleyebiliyor. Bir Satış Elemanı bir tedarikçi ile birlikte çalışarak değişik müşteri kesimleri arasındaki farkları anlayarak ellerindeki verilere göre satışları en iyi teşvik edecek stratejileri geliştirebiliyorlar. Şirketler, farklı kanallardaki müşteri davranışlarını kavrayarak, artan müşteri taleplerine çeviklikle uyum sağlayabiliyorlar.
“Akıllı Ticaret stratejimiz markaların müşterilerinin istekleri doğrultusunda satın alma, pazarlama, satış yapma ve müşterilerine hizmet sunma biçimlerini yeniden tanımlıyor” diyen IBM Türk Yazılım Bölüm Müdürü Gülsün Emüler ekliyor: “Fiyatlandırma ve tanıtım süreçlerini bilgiye dayandırmak, bu stratejinin önemli bir bölümünü oluşturur. DemandTec ise şirketlere bulut bilişim aracılığıyla doğru ürünleri doğru yerde daha etkili bir şekilde pazarlamaları, satmaları ve sunmalarına yardımcı olan müşteri tercihleri hakkında ayrıntılı bilgiler sağlıyor. Dolayısıyla, IBM’in DemandTec şirketini satın alma kararı gerek perakendecilik gerekse de diğer sektörlerdeki pazarlama ve satış yöneticilerinin şirketlerinin gelirlerini ve karlılıklarını artırmalarına yardımcı olacaktır. IBM’in liderliğini yeni boyutlara taşıyan bu satın alma ayrıca IBM’in Hizmet Olarak Sunulan Yazılımlar portföyünü de genişletiyor.”
ABD merkezli DemanTec şirketinin ayrıca Londra, Paris ve Bangalore şehirlerinde ofisleri bulunuyor. Satın almanın 2012’nin birinci çeyreğinde yürürlüğe girmesini bekleniyor.
Son Yorumlar