Defne Tozan Hakkında
28 yıllık IBM kariyeri boyunca Defne Tozan, kamu sektörü ve telekomünikasyon endüstrisinde çeşitli yöneticilik rolleri üstlendi. Defne Tozan Genel Müdür rolüne geçmeden önce IBM Global Teknoloji Hizmetleri Ülke Müdürü rolünde Global Teknoloji Hizmetleri organizasyonunu yeniden yapılandırarak hem büyüme, hem de hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinde artış sağladı. Defne Tozan, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Elektrik ve Elektronik Mühendisliği mezunudur.
Temmuz ayında IBM Türk organizasyonunun başına geçen Defne Tozan; Kognitif, Bulut Bilişim, Büyük Veri ve Analitik, Mobil ve Güvenlik alanlarındaki IBM’in ileri teknoloji çözümlerini ülkedeki kilit sektörlerin mevcut ve olası ihtiyaçları doğrultusunda konumlandıracak.
IBM Hakkında
1938 yılından beri Türkiye’de hizmet veren IBM, Türkiye’nin en köklü teknoloji firmalarından biri konumunda. Müşterilerine yönelik uzun soluklu, kapsamlı ve yenilikçi çözümler geliştiren IBM için Türkiye stratejik öneme sahip bir ülke. IBM Global tarafından stratejik olarak en önemli 20 “büyüyen ülke” arasında konumlandırılan Türkiye’de IBM, dijital dönüşüme öncülük ediyor.
TÜBİSAD’ın BİT Pazar Araştırması sonuçlarına göre bilgi teknolojileri pazarı 27.4 milyar Türk Lirası büyüklüğe ulaşmış durumda. Türk Lirası bazında bakıldığında 2013 yılından beri sektör büyüyor. Bu, Türkiye’de büyük bir potansiyelin varlığını gösteriyor ve IBM bu anlamda Türkiye pazarını öncelikli ve büyümeye açık bir pazar olarak görüyor.
Büyük veriyi iyi analiz eden, bulut ve mobil çözümleri güvenli şekilde sunan firmalar ise gerçekten bugün herkesin konuştuğu başarılara imza atıyorlar. Rekabette yeni dönemin bir diğer unsuru da bu noktada ortaya çıkıyor. Sektör dışından yeni oyuncular, köklü oyuncularının tahmin edemediği farklı stratejilerle oyunun kurallarını değiştiriyor, pazardan pay kapıyor. Bu süreçte başarılı olmak için bilgi teknolojilerinin etkin kullanımı; şirket kültürünü dönüştürme; farklı şirketlerle işbirlikleri kurma; tasarım ve müşteri deneyimine önem verme gibi konulara odaklanıyor.
Dijital dönüşüm olarak adlandırılan bu süreç içerisinde Türkiye pazarında iş yapış biçimleri köklü bir değişim geçiriyor. Şirketler, küresel rekabette var olmak ve müşteriler tarafından tercih edilmek için kişiselleştirilmiş çözüm ve ürünler elde etmek için önemli adımlar atıyor.
Her bireyin dijital dünyada bir iz, yani bir “veri” bırakması gibi, artık nesneler de dijital dünyanın parçası oluyor. Nesnelerin İnterneti diye isimlendirdiğimiz bu süreçte de birçok veri oluşuyor. Doğal kaynakların işlenmesi nasıl onlara değer katıyorsa, verilerin de işlenmesi gerekiyor ve ham verilerin iş için anlamlı bir bilgiye dönüşmesi gerekiyor.
IBM son dönemde geçirdiği transformasyon ile günümüzde tüm dünyada ve Türkiye’de Büyük Veri Analitiği, Bulut, Mobil ve Sosyal İş Çözümleri, Siber Güvenlik ve Nesnelerin İnterneti konularına ve sektörel çözümlere odaklanıyor. Bu çözümler Kognitif olarak adlandırdığımız ve özellikle bu yıl IBM’in en önemli iş önceliklerinden biri olan çözümler çatısının de alt yapısını oluşturuyor.
IBM geçmişte birçok örneği olan pazar yapıcı rolü ile bu alanda da yeni bilgi işlem çağını temsil eden, piyasaya sunulmuş ilk kognitif bilgi işlem yeteneği Watson ile müşterilerinin dönüşümlerine yardımcı oluyor. Bulut üzerinde çalışan sistem; yüksek veri hacimlerini analiz ediyor, doğal dilde bulunan karmaşık soruları yanıtlıyor ve kanıta dayalı yanıtlar öneriyor. Watson, sürekli olarak öğrenip, zaman içinde önceki etkileşimlerden bilgi ve değer oluşturuyor.
IBM Watson, Watson Developer Cloud çözümünde yer alan 20’nin üzerinde Watson hizmeti aracılığıyla, dünya çapındaki geliştiriciler, öğrenciler, girişimciler ve teknoloji meraklılarının oluşturduğu büyüyen bir ekosistemi, kognitif bilgi işlem sağlayarak destekliyor. Bu şekilde, bu ekosistemin, Watson’ın desteklediği tamamen yeni bir uygulama ve iş sınıfının keşfedilip oluşturulmasına olanak sağlanıyor.
IBM ve 280’i aşkın ticari çözüm ortağı, on binlerce teknoloji meraklısıyla birlikte, sektörler ve uzmanlıklar genelinde, kognitif bilgi işlem sistemlerini yeni bilgi işlem standardı haline getirmek amacıyla, Watson Ecosystem’in bir parçası olarak çalışıyor. IBM Watson, bankacılık, sağlık ve perakende sektörü başta olmak üzere çok farklı sektörlerde hali hazırda kullanılıyor.
IBM, bu dijital dönüşüm döneminde kamu, özel sektör ve akademi gibi ekosistemin tüm oyuncularıyla işbirliklerini artırmaya devam etmeyi hedefliyor.
#IBMTürk, #GenelMüdür, #DefneTozan, #EDönüşüm, #Kariyer, #IT, #Sonhaber
Son Yorumlar