IBM 2012 Global Kurumsal Sorumluluk Raporu, Akıllı Dünya girişimlerini hızlandıran yeni hizmetlerin ve adımların detaylarını içeriyor.
Girişimler arasında geçtiğimiz yıl 30 yeni şehir ekleyecek şekilde kapsamı genişletilen, 50 milyon dolar değerinde teknoloji ve hizmet sunan “Akıllı Şehirler Mücadelesi” destek programı yer alıyor. Yine 2012 Kurumsal Sorumluluk Raporuna göre, yenilenebilir enerji girişimleriyle IBM, 2005’ten bu yana karbondioksit emisyonlarını yüzde 15,7 oranında azaltmayı başardı ve aralarında IBM’in İstanbul Levent Veri Merkezi de dahil 43 IBM Veri Merkezi Avrupa Birliği’nden verimlilik sertifikası aldı.
Akıllı Dünya vizyonuyla uyumlu çevrecilik, eğitim ve ekonomik kalkınma, insani araştırmaların etkinleştirilmesi ve şehirlerin yaşam kalitesini artırmak için hayata geçirdiği kurumsal sosyal sorumluluk programlarının özetlendiği IBM 2012 Global Kurumsal Sorumluluk Raporu yeni hizmetlerin ve adımların tüm detaylarını barındırıyor.
IBM SmartCloud Sosyal İş Ağları
2012 yılında, IBM Hizmetler Bağış Programının kapsamını genişleterek dünya çapında 350’den fazla bağışta bulundu. Bu bağışlar arasında, İtalya’daki işletmecilere 2012 depreminin ardından işlerini kurtarmaları için SmartCloud hizmeti; “Colleagues in Care” Küresel Sağlık Ağı ile işbirliği yaparak Haiti’de sağlık hizmetleri sunulmasını iyileştirmeye yardımcı olunması da yer alıyor. Kurumlara, çevrimiçi toplantılara, topluluklara, dosya paylaşımına, anlık mesajlaşma araçlarına erişim imkanı tanıyan kapsamlı bir sosyal deneyim sağlayan SmartCloud Sosyal İş Ağları çözümünü kullanarak artık Haiti’deki doktorlar tedavi seçeneklerini, hasta bakım yollarını ve en iyi uygulamaları içeren online sağlık bilgi sistemine anında erişebiliyorlar.
“IBM bağışları topluluklardaki kilit kurumlar arasında bulut kullanımını artırmayı, öngörüsel analitik metotları ile daha iyi karar mekanizmaları oluşturmayı, sosyal ağları kullanarak daha fazla değer oluşturmayı ve hizmetleri sunma biçimlerini yeniden tanımlamaya yardımcı oluyor.
Bunların her biri önemli hedeflerdir – ve aslında IBM Kurumsal Sorumluluk raporları aracılığıyla bu hedeflerimize yönelik ne gibi ilerlemeler kaydettiğimizi ölçümleme fırsatı yakalıyoruz” diye belirten IBM Türk Genel Müdürü Isabel Gomez Cagigas ekliyor: “Öte yandan, şunu fark ettik ki IBM’in Akıllı Dünya vizyonuna olan bağlılığı Anahtar Performans Göstergelerinin ötesinde sonuçlar vermektedir. Görünen o ki, Akıllı Dünya oluşturmak ve Akıllı İşletmeleri yönetmek için iş ve vatandaşlık stratejilerinin sadece birbiriyle uyumlu olması yetmiyor, bu iki stratejinin bir olması gerekiyor.”
Akıllı Şehirler Mücadelesi genişliyor
IBM’in, dünya genelindeki şehirlere destek olmak amacıyla 50 milyon ABD doları değerinde teknoloji ve hizmet sunduğu “Smarter Cities Challenge” (Akıllı Şehirler Mücadelesi) destek programının kapsamına geçtiğimiz yıl 30 şehir daha eklendi. Smarter Cities Challenge destek programı için IBM uzmanlarından oluşan ekipler şehirlerdeki belediyelere ve yöneticilere, şehirleri yaşanabilir ve akıllı bir biçimde büyütme, belediye hizmetlerini daha etkili bir şekilde sunma, vatandaşlarla ilişkileri geliştirme ve verimlilik düzeylerini artırma gibi konularda önerilerde bulunuyorlar. Bu çerçevedeki projelerle örneğin; Vietnam’ın Da Nang şehri kamu kurumlarının koordinasyonunu iyileştirerek vatandaşlarına daha iyi hizmet sunabiliyor; Güney Afrika’daki Tschwane ve Avustralya’daki Townsville, şehirleri çığır açan su koruma programları başlatıyor. Kenya’da Nairobi, Kore’de Cheongju ve ABD’de Pittsburgh iddialı toplu taşıma projeleri hayata geçiriyor. ABD’nin Jacksonville şehri ise ekonomik kalkınma girişimlerini ileriye taşıyabiliyor.
Enerji Tasarrufu ve Sürdürülebilirlik için hedeflenenin üzerinde başarı oranları
Çevresel sürdürülebilirlik alanında IBM ikinci nesil hedefini de aştı. 1990-2005 döneminde CO2 emisyonlarını yüzde 40 oranında azaltılması veya önlenmesi hedefine ulaşmasının ardından, yenilenebilir enerji girişimleriyle IBM, 2005’ten bu yana CO2 emisyonlarını yüzde 15,7 oranında azaltarak yüzde 12 hedefini aşmayı başardı.
Yine sürdürülebilirlik anlamında önemli bir başarı örneği olarak IBM’in Avrupa’daki 19 ülkedeki 43 Veri Merkezi Avrupa Birliği Avrupa Birliği (AB) İş ve Davranış Kuralları (European Union Code of Conduct -ECoC), girişimi tarafından ödüllendirildi. Bugüne kadar pek çok kurumdan ve enstitüden Yeşil BT ve Yeşil Veri Merkezi yaklaşımıyla ödül alan IBM’in bu başarısına İstanbul Levent’teki Veri Merkezi de dahil oldu. Enerji tasarruflu donanım ürünleri kullanımı, ücretsiz soğutma ve soğuk koridor uygulaması, enerji tüketimini uygun maliyetle ve merkezin kritik işlevlerini etkilemeden yapabilme kriterleri esas alınarak verilen bu ödül ile IBM aynı zamanda Komisyon’dan bu kadar geniş bir veri merkezi portföyü için ödül kazanan ilk şirket olma unvanına da sahip oldu.
2012’de 500’den fazla IBM çalışanı dünyada gönüllü hizmet yaptı
IBM’in süregelen sosyal sorumluluk projeleri arasında kritik öneme sahip Kurumsal Hizmet Gücü (KHG) için 2012 yılında, 500’den fazla IBM çalışanı onlarca değişik ülkede ekonomik sorunları ele almak ve sürdürülebilir çözümler geliştirmek için gönüllü grev yaptı.
KHG ekiplerinden biri, Kenya, ABD hükümeti ve AIDS ile mücadele eden PEPFAR fonuyla işbirliği yaparak serviks kanserini önlemeye yönelik taramaları artırma mücadelesine dahil oldu. Gruplar 4,000 klinikten ve 15 milyon kadına hizmet sağlayan sağlık tesislerinden bilgiler toplayarak büyük veri yönetimi yaptılar. KHG ekibinin desteğiyle bu program ile son beş yıl içinde neredeyse yüzde 70 artan rahim (serviks) kanserindeki tarama çalışmalarının geliştirilmesini sağlayacak daha güvenilir veri toplama işlemleri yapılabileceği öngörülüyor.
IBM çalışanlarından oluşan KHG ekiplerinden bir diğeri de 8 Mart-6 Nisan tarihleri arasında İzmir’deydi. Proje ortağı Digital Opportunity Trust’ın katkılarıyla görevlerini yürüten IBM KHG ekibi İzmir’deki görev süreleri boyunca İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA), İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İzmir Teknoloji Geliştirme Bölgesi ve Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) ve Genç Girişimciler Kurulu (GGK) için çalışmalarına devam etti. IBM KHG İzmir ekibi; IZTEKGEB hizmetlerinin stratejik gelişimi, gözlemi ve değerlendirmesi için bir sistem kurulması, İZKA ile İzmir’in bilişim ve iletişim teknolojileri sektörünün mevcut durumunu analiz etmek ve geliştirilecek stratejik bir pazarlama planının belirlenmesi ve EBSO ve GGK ile genç girişimcileri teknoloji ile güçlendirme stratejilerine yoğunlaştı.
Son Yorumlar