Türkiye’nin Teknoloji Altyapısını ve Gelecek Yol Haritasını Tartışacak
International Data Corporation (IDC) Türkiye, Bulut ve Veri Merkezi Konferans serilerini 13 Mart’ta İstanbul Kongre Merkezi’nde, 22 Mart’ta ise Ankara Bilkent Otel’de gerçekleştirecek. Bu etkinlikler Türkiye’nin tedarikçilerini ve son kullanıcılarını bir araya getirerek dijitalleşmeye paralel olarak evrim geçiren bulut teknolojileri ve veri merkezleri hakkında fikir alışverişini mümkün kılacak. Aynı zamanda çoklu bulut mimarileri, dijital dönüşümün altyapılara etkisi, veri merkezi optimizasyonu ve buluta geçiş stratejileri gibi konular konferansların ana gündemleri arasında.
Türkiye’deki kurumların üçüncü platform yolculuklarına başlamasıyla birlikte büyük veri, mobilite ve bulut bilişim artık daha stratejik bir gözle değerlendirilip, yatırım kalemleri arasındaki yerlerini çoktan almış bulunmakta. Farklı teknolojilere yönelik dönüşümsel projeler başlatan finans, telekom, sağlık, kamu, enerji gibi farklı sektörlerde yer alan kurumlardaki bu projelerin iki önemli parçasını veri merkezi ile süreçler oluşturmakta. Büyük veri ve bulut gibi dönüşümsel projeler kurumların süreçlerinin yeniden yapılanmasını gerektiriyor. Kurumsal hedeflere ulaşmak ve müşteri memnuniyetini arttırmak amaçlı kullanılan bu teknolojilere ilaveten, kurumların yeni teknolojileri barındırabilecek ve iş ihtiyaçlarına cevap verecek veri merkezi mimarisini oluşturmaları gerekmekte.
Konferanslarda IDC uzmanları ile sektörün önde gelen BT yöneticileri veri merkezi yatırımlarının evrim geçiren dinamiklerini masaya yatırarak, günümüzün çalkantılı ekonomisinin neden olduğu çok sayıda zorluğun üstesinden gelmek için bir dizi strateji ve çözümü tartışılacak. Ayrıca derinlemesine yapılacak sunumlar ve interaktif panel tartışmaları ile yeni teknolojilerin ve dijital dönüşümün Türkiye’nin veri merkezi ortamı üzerindeki etkileri incelenecek.
IDC Türkiye Ülke Direktörü Nevin Çizmecioğulları: “Dijital dönüşümün en temel yapıtaşlarından biri olan bulut teknolojileri her gün daha da zorlaşan ekonomik ve rekabet koşullar altında önemini giderek arttırmaktadır. Türkiye’deki organizasyonların bulut teknolojileri kullanma stratejileri her ne kadar sektörel olarak değişiklik gösterse de, yasal uygunluk ve regülasyon zorunlulukları olmayan sektörlerdeki kurumlar ‘ilk önce bulut’ stratejisine geçmeye başladı. Önümüzdeki birkaç yıl içinde BT harcamaları ciddi ölçüde bulut yatırımlarına kayarken ‘ilk önce bulut’ yaklaşımından ‘sadece bulut’ stratejisine geçilmesi ise kaçınılmaz olacak”.
Çizmecioğulları sözlerine şöyle devam etti: “IDC araştırmaları kurumsal ölçekli organizasyonlarda birden fazla bulut kullanımının (multi-cloud) önümüzdeki birkaç yıl içinde çok yaygınlaşacağını göstermektedir. Bulut ortamları daha karmaşık hale geldikçe, organizasyonlar geleneksel altyapı ve süreçler ile bulut ortamlarını desteklemekte zorluk yaşamamak için veri merkezi dönüşümü ve modernizasyonu planlamalarını iyi yapmalılar. IDC’nin düzenleyeceği Cloud & Datacenter Roadshow 2018 etkinliğinde şirketiniz için veri merkezi dönüşümü tarafında doğru stratejilerin belirlenmesi ve zorlukların aşılmasına yönelik bir yol haritasının oluşturulmasının önemini vurgulayacağız.”
IDC Türkiye’de Sistemler ve Kurumsal Altyapı Çözümleri Araştırma Müdürü olarak görev yapan Aslı Koçkal’ın konuyla ilgili yorumları ise şu şekilde: “IDC Türkiye olarak yaptığımız çeşitli araştırmalar sonucunda Türkiye’deki organizasyonların dijital dönüşüm ve inovasyon hedefleri için bulut teknolojileri ile ilgili stratejilerini gün geçtikçe daha da önemsediklerini görüyoruz. IDC’nin yayınlamış olduğu son genel bulut rakamlarına göre; Türkiye genel bulut pazarının 2018 yılı sonunda %20,7 yıllık büyüme oranıyla 140.18 milyon dolara ulaşması öngörülüyor. Pazarın 2017-2021 dönemi için yıllık bileşik büyüme oranının ise %16.1 seviyesinde olması bekleniyor.
Sonuçlara göre 2017 yılında hizmet olarak yazılım pazarı (SaaS) 58.69 milyon dolarlık büyüklükle genel bulut pazarının %50.5’ini oluşturdu. Hizmet olarak altyapı pazarı (IaaS) 38.66 milyon dolar ile %33.3 pazar payı ile ikinci sırada yer alırken, hizmet olarak platform (PaaS) pazarı 18.83 milyon dolara ulaşarak %16.2 pazar payı aldı.”
Aslı Koçkal sözlerine şöyle devam etti: “Dijital dönüşüm ve inovasyonu gerçekleştirmek için organizasyonların bütünsel bir yaklaşıma sahip olmaları çok kritik. Öncelikle BT liderlerinin uygun bir kurumsal altyapı stratejisi ve mimarisi olması çok önemli. Mobil yoğun, veri odaklı ve rekabetçi bir kuruma dönüşebilmek için bulut teknolojileri haricinde yazılım tanımlı teknolojiler, depolama, entegre altyapı ve güvenlik konuları da dönüşüm süreci yeteneğini belirleyecek diğer ön plana çıkan konular olarak karşımıza çıkıyor.”
IDC Türkiye Cloud Awards Töreni İstanbul’da Gerçekleşecek
Türkiye’nin “En İyi Bulut Bilişim Projesinin” seçileceği IDC Cloud Awards töreni ise İstanbul’daki etkinlikte yer alacak. ‘Bulut Yazılım Hizmeti’, ‘Bulut Maliyet Tasarrufu’, ‘Bulut Altyapı/Platform Hizmeti’, ‘Özel Bulut’ ve ‘Bulut’a Geçiş’ kategorilerinde seçilecek ‘Yılın En İyi Bulut Projesi’ne başvurular 28 Şubat’a kadar alınacak.
IDC Hakkında
International Data Corporation (IDC), bilgi teknolojileri, telekomünikasyon ve tüketici teknolojileri pazarları için pazar istihbaratı, danışmanlık hizmetleri ve etkinlikler alanında küresel bir lider hizmet sağlayıcıdır. Dünya çapında 1.100’den fazla analistiyle birlikte IDC, 110’dan fazla ülkede teknoloji ve sektör fırsatları ile trendleri hakkında küresel, bölgesel ve yerel uzmanlık sunmaktadır. IDC’nin analizleri ve incelemeleri, BT profesyonellerinin, iş yöneticilerinin ve yatırım topluluklarının kanıta dayalı teknoloji kararları alabilmelerini ve kilit iş hedeflerine ulaşabilmelerini sağlamaktadır. 1964’te kurulan IDC, dünyanın teknoloji medyası, araştırması ve etkinlileri şirketi olan IDG’nin bağlı şirketidir. IDC hakkında daha fazla bilgi için www.idc.com adresini ziyaret ediniz. IDC’yi @IDC ismiyle Twitter’da takip edebilirsiniz.
#İDC, #bulut, #verimerkezi, #teknoloji, #guncel
Son Yorumlar