1. INBOX girişimi ne zaman ve kim-ler tarafından kuruldu?
2 yıl geliştirme sürecinden sonra Ekim 2014’de hizmete girmiştir. Kurucusu Emin Onur Genç’tir.
2. Müşterilerinize sunduğunuz hizmetler hakkında bilgi verir misiniz? INBOX firmaların hangi problemini / problemlerini çözüyor?
Geleneksel yöntemlerle gönderilen e-postaların büyük bir kısmı ulaşmaz. INBOX’ın sertifikalı e-posta altyapısı ile firmalar ulaşılabilirlik oranlarını maksimize ederek müşterilerine sağlıklı bir şekilde ulaşabilirler. Çok çeşitli bülten / kampanya oluşturma yöntemleri mevcuttur. İster gelişmiş HTML editör ile isterse de “Kendin Dizayn Et” modülü ile sürükle-bırak şeklinde responsive bültenler oluşturulabilir. Ayrıca kendi sistemlerinden sağlanacak veri (xml / json) ile şablon üzerinden dinamik bültenler oluşturabilir.
INBOX temel olarak e-posta pazarlama aracı olmasının dışında gelişmiş CRM özellikleri de barındırmaktadır. E-posta ile müşterilerine ulaşmak isteyen küçük veya büyük hacme sahip firmalar için dizayn edilmiştir. Akıllı kişi yönetimi sayesinde, her gönderimde kendi kendini geliştiren bir mekanizma mevcuttur. Firmalar kişi listesini yükledikten sonra ilk gönderimlerinde kişi listeleri otomatik doğrulanmış olur ve bir sonraki gönderimleri gerçek e-postalara gönderilmiş olur. Bu sayede doğrulama için ekstra maliyet harcamamış olurlar. Gönderimden sonraki süreçte birçok araç mevcuttur. Firmalar gelişmiş gönderim analizleri ile en iyi açılış zamanları, lokasyona göre, açılan cihaza göre ilgi grafikleri ve bunların sonucunda oluşturulabilecek segmentasyon ile her gönderimden sonra daha iyi ve doğru bir hedef kitlesine ulaşabilirler. Aksiyonlar oluşturarak çeşitli senaryolara göre (belirli tarihlerde, okuma, belirli bir linkte tıklamada, üyelikten ayrılmada vb.) belirledikleri periyotlarda otomatik bültenler gönderebilirler veya kişi listelerini yeniden organize edebilirler. Firmalar, gönderdikleri bültene tıklayarak firma web sitesini ziyaret eden müşterilerinin hangi konularla ilgilendiklerini tespit edebilir ve ilgi alanlarına göre dinamik listeler oluşturabilir ve gönderim yapabilirler. E-ticaret siteleri veya kendi sistemleri ile entegrasyon isteyen firmalara özgü API desteği de bulunmaktadır. INBOX’ın tüm özelliklerini kendi siteleri veya yazılımlarından API’ler ile yönetebilmektedir.
3. Bugüne kadar yakaladığınız rakamlar neler? (Müşteri sayısı, platform üzerinde toplam olarak gönderilen e-mail adedi vs. gibi)
INBOX, Kasım 2015 itibari ile 400’ün üzerinde kurumsal müşteriye hizmet vermektedir. Günlük e-posta gönderim miktarı 2 – 2.5 milyon adettir.
4. INBOX’ın pazarda direkt ve en-direkt rakipleri kimler? Bu rakiplerden farkınız nedir?
Euromsg ve Setrow rakiplerimiz arasındadır. Türkiye’deki diğer e-mail marketing firmalarından farklarımızdan biri senelik bağlayıcı herhangi bir hizmet yapımız yoktur. Ayrıca herhangi bir yazılım lisansı, kurulum ücreti, özelliğe paket kısıtlamaları yoktur. Self servis hizmet ile müşterilerimiz kendine en uygun paketi ayarlayarak kendileri satın alabilmektedir. İster küçük bir işletme olsun, isterseniz büyük e-ticaret platformu, firmalar her ölçeğe uygun seçenekler ile kendi paketlerini oluşturabilirler ve yıllık ödeyerek %20’ye kadar indirim alabilirler. Ayrıca yüksek hacimli gönderimler için de özel teklifler alabilirler.
5. Gelecek hedefleriniz neler?
Yakın zaman içerisinde tüm dünyaya hizmet vermek istiyoruz.
Son Yorumlar