Türkiye’de 331 şubesi ve 1.7 milyonu aşkın aktif bireysel müşterisi olan ING Bank, müşteri ilişkileri yönetiminde Microsoft Dynamics CRM’i tercih etti.
Türkiye’de 331 şubesi ve 5 bin 700’ü aşkın çalışanı bulunan, aktif bireysel müşteri sayısı 1.7 milyonun üzerinde olan ING Bank, müşteri ilişkileri yönetiminde Microsoft Dynamics CRM çözümünü tercih etti.
Müşteriyi iyi tanımanın bankacılıkta çok önemli olduğunu ifade eden ING Bank Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Sivri, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Türkiye’de 2008 yılından beri faaliyette olan ING Bank’ın 331 şubesi ve 5 bin 700’ü aşkın çalışanı bulunuyor. Bireysel bankacılıkta 1.7 milyondan fazla aktif müşteriye sahibiz. İşimizi sürdürülebilir bir şekilde daha da büyütmenin yolu öncelikle müşteri sayımızı artırmaktan geçiyor. Bunun için uygulayabileceğiniz iki yöntem var. Birincisi proaktif pazarlamayla yeni müşteriler kazanmak, ikincisi ise mevcut müşterilere yoğunlaşarak üst seviye ürünlerin satışını özendirmek veya çapraz satış yoluyla müşteri verimliliğini artırmak. Microsoft Dynamics CRM’in büyüme hedeflerimize ulaşmamızda bize büyük yardımı olacağına inanıyoruz.”
Microsoft Dynamics CRM, ING Bank’ta pazarlama yöneticilerinin, satış yöneticilerinin, bölge yöneticilerinin, şube yöneticilerinin ve müşteri temsilcilerinin dahil olduğu geniş bir kesim tarafından kullanılıyor. Dynamics CRM’in kullandığı birimler arasında bireysel bankacılık, KOBİ bankacılığı ve ticari bankacılık faaliyetleri yer alıyor.
Müşteri Bilgilerine Anında Erişim
Hüseyin Sivri, Microsoft Dynamics CRM’in ING Bank’ta bu kadar geniş bir alanda kullanılmasının sebebini şöyle açıkladı: “CRM sistemlerinin karşılaması gereken bazı temel ihtiyaçlar vardır. Örneğin müşteriyi 360 derece görebilmeli, ne kadar aktif olduğunu, hangi ürün ve servislerle ilgilendiğini, iletişim geçmişini müşteri temsilcisine raporlayabilmelidir. Microsoft Dynamics CRM öncesinde bu bilgileri bir araya getirmek zahmetli bir işti. Her bir detay için farklı araçlardan yardım almak ve veriyi elle birleştirmek gerekiyordu. Microsoft Dynamics CRM sayesinde müşteri temsilcisi sisteme giriş yaparak müşteriyle ilgili tüm detaylara ve iletişim geçmişine tek bir noktadan kolayca ulaşabiliyor.”
Microsoft Dynamics’i amaca odaklanan basit yapısı, kolay kullanımı ve merkez bankacılık uygulamasıyla kolay entegrasyonu nedeniyle tercih ettiklerini ifade eden Hüseyin Sivri, “Microsoft Dynamics CRM’in esnek yapısı sayesinde ihtiyacımız olan özel çözümleri kolayca kurgulayabiliyoruz. 4-5 yıllık dönem içinde toplam sahip olma maliyetini göz önüne aldığımızda yaptığımız seçimin son derece avantajlı olduğunu düşünüyoruz. Küresel stratejimiz üç sütun üzerinde yükseliyor: Müşteri odaklılık, operasyonel mükemmellik ve en iyi işveren olma çabası. Microsoft Dynamics CRM’e yaptığımız yatırımın her üç sütunu da destekleyen bir adım olduğuna inanıyoruz” diye konuştu.
Microsoft Türkiye İş Çözümleri Direktörü Ozan Öncel de ING Bank’ta kullanılan çözüme dair şunları söyledi: “Müşteri ilişkileri yönetimi çözümleri, işletmelerin kurumsal hafızalarını oluşturan ve operasyonel verimliliği artıran sistemlerdir. ING Bank, Microsoft Dynamics CRM’in yardımıyla kurguladığı müşteri odaklı yaklaşımı sayesinde müşterilerine eşsiz bir deneyim sunuyor. Microsoft Dynamics CRM’in kullanıcı dostu arayüzü, operasyonel sistemlerle olan uyumu ve sürece yönelik fonksiyonları müşteri yönetiminde verimliğini en üst seviyeye çıkarıyor.”
Son Yorumlar