Türkiye’de ödeme sistemlerindeki teknolojik dönüşüm baş döndürücü bir hızla devam ediyor. Bu gelişime paralel olarak ödeme alma fonksiyonunun yanında birçok özellik kazanan POS terminalleri, farklı donanımsal çözümlerle ödeme noktalarında yerini alırken, fark atan çözümler de banka ve üye işyerlerinin hayatını kolaylaştırıyor.
Bu alanda önemli bir çözüm ödeme sistemlerinin lider şirketi Ingenico’dan geldi. Ingenico Türkiye yazılım ekibi tarafından Türk bankacılık ve kartlı ödeme sistemlerine özel olarak geliştirilen ve Türkiye’de bir ilk olan “Interaktif Mesajlaşma Sistemi”, bankaların daha önce tek tek telefon veya SMS ile gerçekleştirdikleri üye işyeri bilgilendirme işlemlerini karşılıklı iletişime dönüştüren bir uygulama ile POS terminallerine taşıyor.
Türkiye’de sahada ilk kullanımı İş Bankası tarafından hayata geçirilen sistemde, İş Bankası’nın üye işyerlerine yönelik yürüttüğü laptop hediyeli kampanyası, Ingenico POS terminalleri üzerinden sisteme dahil üye işyerlerine duyuruldu. İş Bankası’nın merkezinden gönderilen kampanya mesajları eş zamanlı olarak bu sisteme dahil üye işyerlerindeki POS terminallerine ulaştırıldı. Kampanya şartları, sunulan fırsatlar vb. detaylar üye işyerince POS ekranından görülebildi ve üye işyeri kampanyaya dahil olup olmak istemediği bilgisini yine POS terminali üzerinden İş Bankası’na anında iletebildi. Sistem mesaj okunana kadar POS üzerinden sesli uyarı da yapıyor.
İnteraktif Mesajlaşma Sistemi sayesinde kaç üye işyerinin kampanya ile ilgilendiğini anlık olarak görüp raporlayabilen İş Bankası, böylece farklı kanallardan da yürüttüğü kampanya duyurusu ve geribildirim sürecini bu sisteme dahil olan POS terminalleri üzerinden yürüterek üye işyerlerine yönelik kampanyaları çok daha hızlı ve düşük maliyetlerle yönetebiliyor.
Çok fonksiyonlu bir program olan Ingenico Interaktif Mesajlaşma Sistemi ile kampanya duyurularının yanı sıra birçok pazarlama/satış uygulaması da eş zamanlı olarak gerçekleştirilebiliyor. Örneğin, üye işyerlerine ve kasa görevlilerine yönelik anket çalışmaları yapılabiliyor, kısa tanıtım filmleri gönderilebiliyor, yeni ürün tanıtım ve satış şartları sistemden hedef olarak belirlenen işyeri grubuna anında gönderilebiliyor. Sistem üzerinde çapraz satış kurguları ve üye işyerine özel anlık kampanyalar gibi özelleştirilebilir uygulamalar da hayata geçirilebiliyor.
Projenin Türkiye’de bir ilk olduğunu belirten Ingenico Türkiye ve Ortadoğu Genel Müdürü Alpay Sidal, sistemin farklı uygulamalarla ödeme sistemleri sektöründe yeni bir dönem başlatacağını ifade ederek şöyle devam etti “Interaktif Mesajlaşma Sistemi sayesinde daha önce tek yönlü basit mesajlaşma sağlayan POS terminalleri, gerçek zamanlı (online&real time) çift yönlü mesajlaşmayı mümkün kılan bir iletişim aracı oldu. Kampanya duyurularının yanı sıra, üye işyerlerinin talepleri de online olarak takip edilebiliyor, geri bildirimler anında değerlendirip, raporlanabiliyor. Böylece planlanan kampanyaların ne kadar ilgi gördüğü anında ölçümlenerek kampanya yönetimi daha verimli hale geliyor. Tüm sistem gerçek zamanlı çalıştığı için kampanya kurgusu başladığı anda geri bildirim alınarak daha etkin kurgular veya değişiklikler yine gerçek zamanlı olarak POS’lara uzaktan iletiliyor. Yazılım ekibimiz tarafından Türk bankacılık sistemine uygun olarak hazırlanan program, reklam/tanıtım, anlık kampanya, çapraz satış gibi farklı alanlarda yazılı mesaj, görsel ve sesli videoları da kullanılabilecek şekilde tasarlandı. Türkiye’de ilk kez İş Bankası ile uygulamaya aldığımız bu sistem, banka ve üye işyerlerine katma değer katacak yepyeni bir dönemin kapısını açıyor.”
Son Yorumlar