Intel’in her yıl geleneksel olarak gerçekleştirdiği Intel Kanal Konferansları, bu yıl itibariyle Türkiye’de bilişimin lokomotif sektör haline gelmesine katkı sağlamak amacıyla tam anlamıyla bir teknoloji zirvesine dönüştü. 2010 itibariyle Intel Teknoloji Konferansları adıyla gerçekleştirilmeye başlanan zirvenin ilk durakları Adana ve Ankara’ydı. Intel’in dünya çapında 213 bin kanal program üyesinin yanı sıra bilişim, telekomünikasyon ve finans başta olmak üzere çok çeşitli sektörlerden temsilci ve profesyonellerin bir araya gelme platformu olan konferansın İstanbul buluşması 2 Aralık’ta özel bir teknoloji şovu ile gerçekleşti.
Intel Türkiye Genel Müdürü Çiğdem Ertem, “geleceğin sesi” olarak açılışını yaptığı konferansta sözlerine şöyle başladı: “Intel Teknoloji Konferansları’nın temel amacı yeni teknoloji ve iş modellerinin pazarda daha hızlı uygulanmasına öncülük ederek, Türkiye’de bilişimin lokomotif sektör haline gelmesine katkı sağlamak. İş ortaklarımızın teknolojiye Intel hızı ile geçerek kendilerini farklılaştırması ve sağlıklı bir pazar yapısının devam ettirilmesi amacıyla bu yıldan itibaren kapsamımızı genişlettik. ‘Yarının Mimarları’ olarak, sektörün temsilci ve profesyonellerine sınırsız olanaklarla dolu bir buluşma platformu sunmaktan mutluyuz.”
2010 yılı itibariyle yıllık PC satış adetlerinin 350 milyonu bulduğunu ifade eden Intel Türkiye Genel Müdürü Çiğdem Ertem: “PC pazarı hızla büyüyor. 2010 itibariyle PC satış adetleri yılık 350 milyonu buldu. Bu da her gün 1 milyon adet PC satıldığı anlamına geliyor. 2012 yılı sonlarında bu adetlerin yıllık bazda 500 milyonu aşacağını ve kişisel bilgisayar pazarının milyarlarca yeni kullanıcı ile çok hızlı bir şekilde büyüyeceğini öngörüyoruz” dedi. Yeni Bilişim Çağı başladı
Bugün dünyanın yüzde 25’inin internete bağlı olduğunu ve 2015’e kadar 1 milyar yeni kişinin internete bağlı olacağını vurgulayan Intel Türkiye Genel Müdürü Çiğdem Ertem, şunları ifade etti: “Şu an içinde bulunduğumuz dönemi ‘Yeni Bilişim Çağı’ olarak adlandırıyoruz. Bu çağın başlangıcı, daha fazla kullanıcı, daha fazla internete bağlı cihaz ve daha fazla içeriği ifade ediyor. Bugün internete bağlı cihazların yüzde 50’si, bilgisayar ve telefondan oluşuyor. 2015’te internete bağlı 15 milyar cihaz olacak. Bu cihazlar da bizim adeta altıncı duyumuz gibi davranan akıllı cihazlar olacak.”
Sosyal paylaşım ağları sayesinde içeriğin her geçen gün daha da önem kazandığını belirten Ertem, “Bugün sosyal paylaşım platformları aracılığıyla 2,5 milyar fotoğraf ve 30 milyar video paylaşılıyor. 2015’te ağ hızı 15, depolama ihtiyacı ise 20 kat artacak. Bizi bekleyen ve büyük bir hızla yaklaşan bu geleceğe hazır olmalıyız” dedi.
Internet deneyimine hazır olmak için internet üretkeni olmak gerekli
Özellikle sosyal paylaşım platformlarının da yaygınlaşması ile içerik paylaşımının arttığını belirten, ancak küresel düzeyde rekabet edebilmek için içerik üretiminin önemine değinen Çiğdem Ertem, “Türkiye’de bilişimin lokomotif sektör haline gelmesine katkı sağlamak ve küresel düzeyde rekabet edebilmek için internet tabanlı iş modellerini benimsemek çok önemli. Türkiye sadece interneti tüketen değil, aynı zamanda internet üretkeni olan bir ülke haline gelmeli” dedi. Akıllı TV, renkli televizyondan sonraki en büyük yenilik
Intel Türkiye Genel Müdürü Çiğdem Ertem, geçtiğimiz dönemde duyurusu yapılan ve Intel, Sony, Google ve Logitech işbirliği ile hayata geçirilecek olan Akıllı TV’nin 2011 ve 2012 yıllarının en önemli teknolojik gündemlerinin başında geleceğini belirtti. TV’nin yeni bir boyut kazanacağı günlerin çok yakın olduğunu ifade eden Ertem, sözlerini şöyle sürdürdü: “Oturma odamızda televizyon izlerken, bir yandan da interneti tarayıp, tüm online dünya olanaklarını televizyon üzerinden gerçekleştireceğiz. Tek ortam üzerinde TV deneyimi, bizi bambaşka bir yere götürecek. Akılı TV, renkli televizyondan sonra TV dünyasına gelmiş en büyük yeniliktir.”
Son Yorumlar