Başarı sağlamak için “herkese uyan tek bir beden” formülü olmayabilir, ancak; deneyimle kanıtlanmış bu stratejiler, çarpıcı ve tutarlı bir büyüme elde etmenize yardımcı olacaktır…
Her girişimci başarı ister: Ne yazık ki, başarının formülü herkesin izleyebileceği bir kopyala/yapıştır adımlarından oluşan bir dizi değildir. Bununla birlikte, deneyimlerime göre, seçilen sektörden bağımsız olarak herhangi bir profesyonelin uygulayabileceği bir avuç kazanma stratejisi var.
Yalnızca güçlü bir ürünle değil, kurum kültürüyle de öne çıkın!
Sağlam bir ürüne sahip olmak elbette çok önemlidir, ancak; yenilikçi ve iyi karşılanan bir ürün dalgasına dahil olmanın her şey olmadığını hatırlamak önemlidir. Böyle bir başarının; kötü bir organizasyon, kalite yönetimi eksikliği ve var olmayan bir iş-yaşam dengesi gibi iç sorunlar tarafından maskelenmesi bile yaygındır.
Daha iyi ve daha kalıcı olan şey, esnek ve önceliği insan olan bir kurumsal kültür uygulayarak markanız için gerçek bir isim yapmaktır. Bunun mükemmel bir örneği, 1957’de kurulan Fairchild Semiconductor’dır. Şirket, Silikon Vadisi’nin bazı icat ve yaklaşım temellerini atan, dünyayı değiştiren bir efsane haline geldi, ancak bu ancak o sırada yaygın olan sıkı, bürokratik ve amansız iş etiğinden uzak durduğu için mümkün oldu. Risk almanın yanı sıra benzersiz bir tutku ve çeşitlilik kültürü yarattığı için en güçlü, en parlak ve en yaratıcı beyinleri kendine çekti. Aynı zamanda teknoloji girişimleri için bir model haline gelen “sıkı çalış, sıkı oyna” zihniyetini de benimsedi.Risk almanın yanı sıra benzersiz bir tutku ve çeşitlilik kültürü yarattığı için en güçlü, en parlak ve en yaratıcı beyinleri kendine çekti. Aynı zamanda, teknoloji girişimleri için bir model haline gelen “work hard, play hard” zihniyetini de benimsedi.
Aynı şekilde, tutkulu ve insan odaklı kültürü benimsemek, alanında güçlü uzmanları kendine çeker ve onları markanıza sadık kılar.
Ürününüzü insanlara teslim edin ve geri bildirimleri dinleyin!
Yeni başlayanlarla ilgili yaygın bir sorun, lansmandan önce “mükemmel ürün” geliştirmeye kendini fazla kaptırmak – küçük ayrıntılara çok fazla zaman harcamak, herkes denemeden hemen önce her şeyi elde etmeye kafayı takmak.
Bu dürtüyü anlıyorum, ama bu artık eskide kaldı. Yapılacak en iyi şey, hedef kitlenin eline minimum uygulanabilir bir ürün (MVP) almaktır. MVP’ler, şu anda bulunduğunuz yer ile varmak istediğiniz yer arasındaki köprüdür ve pazara ham, uygulanabilir bir ürün sokabilirseniz, belirli şikayetleri veya ürünü satmaya çalıştığınız kişilerin ihtiyaçları karşılamak için ince ayar yapabilme avantajını elde edersiniz.
Kurucu ortağı ve CEO’su olduğum Novakid için ilk teklifimiz oldukça ilkeldi. Kavram kanıtını göstermek için yeterli temel özelliklere sahipti, ancak hiçbir yerde mükemmele yakın değildi. Ancak, platformumuzdan neye ihtiyaçları olduğunu daha iyi anlamak için çocuklardan ve ebeveynlerden değerli geri bildirimler alabildim. Kullanıcıların, gelecekteki sürümleri nasıl geliştireceğimizi belirlemelerine izin vererek çok fazla zaman, para ve endişe tasarrufu sağladım.
En son trendlerden haberdar olun ve genç bir kitleyle etkileşim kurun!
Markanız uzun vadeli bir geliştirme stratejisi izliyorsa, o zaman “çocukların” ne yaptığı konusunda güncel kalmalısınız. Evet, 12 ile 16 yaşındakiler şu anda sizin demografiniz olmayabilir, ancak 10 yıl içinde 20’li yaşlarında demografik yapınız olacaklar ve tam olarak pazarlama yaptığınız kişiler olabilirler. Eğer şu anda onlarla iletişiminiz kopuksa, muhtemelen ilerleyen süreçte onlara neyin çekici geldiğini aniden anlayamayacaksınız. Bu nedenle, gelecekteki tüketicilerinizi mevcut müşterileriniz kadar ilgiyle inceleyin; bu da sizi, pazarlanabilir kitleniz olduklarında motivasyonlarını, mücadelelerini ve ihtiyaçlarını daha iyi anlayabilecek bir konuma getirir.
Şirketimin ürünü okul çağındaki çocuklara yönelik olsa da, platformumuzun gelecek nesillere hitap etmesi için hala gelişen teknolojileri ve yeni trendleri takip etmem gerekiyor. Örneğin, ilgi görmek istiyorsak Novakid’in AR (Arttırılmış Gerçeklik) ve VR (Sanal Gerçeklik) yeteneklerini entegre etmesi ve oyunlaştırmaya daha da fazla eğilmesi gerektiğini biliyoruz.
Sadece sonuçları değil, gerçek insanları da gösterin!
Girişimciler, uzun vadeli başarı için kâr odaklı olmanın önemli olduğunu zaten biliyorlar. Yine de çoğu kişi, bir şirket için tanınabilir bir insan yüzüne sahip olmanın da aynı derecede önemli olduğunu unutuyor. Bu amaçla, yalnızca CEO veya CMO’nun medyada yer alması yerine, niş endüstri deneyimine sahip genç profesyonellerin markanın daha güzel bir yanını göstermelerine izin verin. Mümkünse, kullanıcıların sosyal medyada sizin adınıza konuşmasına da izin verin.
Psikolog George Newman ve Paul Bloom tarafından yapılan araştırmalar, Gerçeklik algılarının (ya da özgün olmama) çok çeşitli alanlarda insanların yargılarını ve davranışlarını etkilediğini göstermiştir. Basitçe söylemek gerekirse, özgünlük değer yaratır ve müşteriler markanızın arkasında insan katılımını ne kadar çok görürse, işletmenizin o kadar özgün olduğunu düşünürler.
Uzmanlık üzerinde çalışın!
Kişiselleştirmenin hemen hemen her marka için başarının geleceği olduğuna şüphe yok. Her şey ürün yerelleştirmesi, bireysel kullanıcı özellikleri ve kişisel ilgi alanları ile ilgilidir. Bu, müşteri tabanınız hakkında mümkün olduğunca çok şey bilmeniz gerektiği anlamına gelir ve bu da güçlü dahili analitiklere ihtiyacınız olduğu anlamına gelir. Ekip üyelerinin, ayrıca bu analizi hem pazarlamaya hem de ürün geliştirmeye nasıl entegre edeceklerini anlamaları gerekir.
Tüketicilerin yaklaşık yarısı, markaların kendilerini tanımasını ve ihtiyaçlarını birer birey olarak anlamasını bekliyor. Eğitimde bu, hangi eğitim mekaniğinin başarılı, hangilerinin başarısız olduğunu ölçmemize izin veren yetkinlik bazlı çözümler yarattığımız anlamına geliyor. Topladığımız veriler, öğrenciler için daha kişiselleştirilmiş dersler oluşturmak için kullanılabilir, ancak aynı zamanda şirketimin bir platform olarak, eğitim verdiğimiz çocuklar için daha iyi ve daha kullanışlı bir şeye dönüşmesine olanak tanır.
Yapılan işe yönelik bir tutkunun, girişimcileri zorlu dönemlerden geçirebileceğine kesinlikle inanıyorum, ancak aynı zamanda kalıcı, gelişen bir şirket yaratmanın tutkudan çok daha fazlasını gerektirdiğini ve bu stratejileri kültürünüze entegre etmenin bunu sağlamaya yardımcı olacağını da biliyorum.
Son Yorumlar