Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU), Hizmet Kalitesi Standardizasyon Çalıştayı’nı 10-12 Şubat 2015 tarihleri arasında İstanbul’da gerçekleştirdi. Türk Telekom ev sahipliğinde düzenlenen çalıştayda, 100’ü aşkın delege yeni gelişen şebekelerde hizmet kalitesinin standardizasyonu konusunda fikir alışverişinde bulundu…
193 ülkeden 700’ün üzerinde özel-sektör teşebbüsü ve akademik kuruluşun üyesi olduğu ITU’nun yılda iki kez düzenlediği ‘Hizmet Kalitesi Standardizasyon Çalıştayı’nın ilki Türk Telekom Ataköy Tesisleri’nde gerçekleştirildi. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) yönetiminde 3 gün süren çalıştayda 100’ü aşkın ITU delegesi yeni gelişen şebekelerde kalite standardizasyonu üzerine fikir alışverişinde bulundu.
‘Ticaretin dili olan standartları, teknoloji için de geliştirmek durumundayız’
Uluslararası Telekomünikasyon Birliği ile yakın çalışmanın önemine değinen Türk Telekom Regülasyon Genel Müdür Yardımcısı Dr. Ramazan Demir şunları söyledi: “Bilgi ve iletişim teknolojileri, gerek bireysel gerek kurumsal alanda her geçen gün hayatımızda daha fazla yer ediniyor. Dünyanın neresinde olursak olalım, teknoloji etrafında buluşmak ve gelişmek için de standartlar hayati önem kazanıyor. Küresel çapta ticaretin dili olan standartları, müthiş bir hızla değişen, dönüşen teknoloji için de geliştirmek durumundayız. Türkiye’nin küresel teknoloji ağı içinde yer alması adına tüm dünya ülkelerinden gelen işletmeci, üretici ve düzenleyici otorite temsilcilerinin yeni gelişen şebekelerde hizmet kalitesi standardizasyonunu belirlemek için Türkiye’de ve Türk Telekom ev sahipliğinde gerçekleştirdiğimiz bu çalıştayın önemi çok büyük” dedi.
“Bilgi ve İletişim sektörünün gelişimi ve devamlılığı standardizasyonla mümkün olacaktır”
Uluslararası Telekomünikasyon Birliği Temsilcisi Hiroshi Ota ise “ITU tarafından ortaya konan standardizasyon tüm dünya üzerinden internet kullanıcılarının ortak bir kalite ve noktada buluşması için çok değerli. Bu standartlar aslında bizlerin ortaya koyduğu geniş servislerin bir parçasıdır. Ayrıca ITU tarafından bu standartları belirlemek için yapılan organizasyonlar bizlerin diğer operatörlerin tecrübelerinden ve yöntemlerinden faydalanması yolunda büyük önem taşıyor. Ayrıca yeni oluşturan bölgesel çalışma grupları bu açıdan çok daha faydalı bir etkileşim sağlıyor. Bilgi ve İletişim sektörünün gelişimi ve devamlılığı standardizasyon yolunda yapılacak bu tür paylaşımlarla mümkün olacaktır” diye konuştu.
“Bu çalıştayların ana amacı Telekom sektöründeki en iyi uygulamaların müzakere edilmesidir”
Türkiye’de yapılan bu çalıştayın çok önemli olduğunu vurgulayan Hizmet Kalitesi Gelişim Grubu Başkanı Yvonne UMUTONI ise; “Dünyanın farkı bölgelerinde yapılan bu çalıştaylarda uzmanların birbirleriyle deneyimlerini paylaşması ve yeni fikirler üretilmesi hedefleniyor. Telekom sektöründeki en iyi uygulamaların müzakere edildiği bu çalıştaylar katılımcıların uluslararası hizmet kalitesi standartlarına katkı yapmasını teşvik ediyor” dedi.
“Doğru standartlar sektörün tüm paydaşlarına fayda sağlar”
Türkiye ITU’nun 20 kurucu üyesinden biri olduğunu ve geçen yıl 4. kez üst üste konsey üyesi seçilmenin gururunu yaşadıklarını belirten BTK Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Fatih Sayan ise sözlerini şöyle sürdürdü; “Günümüz dünyasında teknolojinin gelişimi, üretimi ve tüketimi direkt olarak etkilemekte ve standardizasyonun önemi giderek artmaktadır. Burada önemli olan sektörün gerekli standardizasyonu yapılacak regülasyonlardan önce kendi içerisinde gerçekleştirebilme çabası ve başarısıdır. Çünkü standardizasyon rekabeti destekleyerek yeni ürün ve servislerin ortaya çıkmasına ön ayak olur. Sektör kendi kendini denetler ve adil rekabetin önü açılır. Dolayısıyla tüketiciye en kaliteli ürün ve servisler, en uygun fiyatlardan sunulur. Belirlenen standartlar çerçevesinde gerekli denetim mekanizmalarının çalışması ve adil rekabet ortamının oluşturulması sonuç olarak üreticiye, tüketiciye, operatörlere ve tabii ki sektörü düzenleyen kurumlara büyük yarar sağlamaktadır. BTK da Türkiye’nin regülatif kurumu olarak iletişim ve bilgi teknolojileri sektöründe uluslararası standartlar çerçevesinde işleyişi düzenlemekte, adil rekabet ortamını tesis etmekte ve sektörde üstün servis kalitesini sağlamaya çalışmaktadır. Nihai amaç yüksek tüketici memnuniyetini oluşturmak ve şikâyetleri en aza indirmektir.”
100’ü aşkın delege 3 gün boyunca tecrübelerini paylaştı…
BTK’nın (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) yönetiminde 3 gün süren çalıştayda 100’ü aşkın ITU delegesi yeni gelişen şebekelerde kalite standardizasyonu üzerine fikir alışverişinde bulundu. ITU-T SG12 aktiviteleri ve standardizasyon çalışmalarına genel bir bakışla başlayan çalıştayda farklı servis sağlayıcıları, multimedya servislerde deneyim kalitesi (QoE) ve hizmet kalitesi (QoS) özelinde dikkat edilmesi gereken kalite parametreleri üzerine tecrübelerini paylaştı. Katılımcılar ayrıca, en iyi uygulamalardan regülasyonel ve operasyonel yaklaşımlara, hizmet kalitesi parametrelerinin farklı servisler için değerlendirilmesinden multimedya performans değerlendirmelerine kadar deneyim ve hizmet kalitesinde pek çok konuda bilgi alışverişinde bulundu. Birleşmiş Milletler’in bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki yetkin kurumu ITU, Telekom sektöründe tavsiye kararları en fazla kabul gören kuruluşu olarak da biliniyor.
“İyi belirlenmiş standartlar, sorunların henüz oluşmadan çözümlenmesini sağlar”
Türk Telekom olarak uluslararası standartlarda hizmet sunduklarını belirten Türk Telekom Regülasyon Genel Müdür Yardımcısı Dr. Ramazan Demir: “Bireyden bireye değişen müşteri deneyim algısının yeni iletişim eko sisteminde önemi giderek artmaktadır. Bu nedenle akıllı cihazlar ve çeşitli içeriğin daha hızlı ve daha kolay erişilebilir olması gerekmektedir. Bu yeni iletişim eko-sisteminde sorunlar daha henüz oluşmadan iyi belirlenmiş standartlar ile çözümlerinin hazırlanmış olması gerekmektedir. 4G’nin konuşulduğu ülkemizde de sürdürülebilir hizmet kalitesi ve standardizasyon öncelik taşımalı, kullanıcıların her istediğinde, her yerden, aynı yüksek kalitede hizmet almasını sağlayacak standartlar oluşturulmalı ve çıkabilecek sorunların önceden giderilebilmesi için gerekli hazırlıklar tamamlanmalıdır” dedi.
Son Yorumlar