Türkiye’nin ikinci büyük tur şirketi olan ve bu yıl 25. kuruluş yıl dönümünü kutlayan Jolly Tur, teknoloji yatırımlarına devam ediyor. Teknolojik yatırımları önemsediklerini ve bu kapsamda iletişimi ön plana aldıklarını belirten Jolly Tur İT Direktörü Vahit Çakmak, Empatel ile gerçekleştirdikleri proje sonrasında 2013’te tamamen teknolojik bir firma özelliği taşıyacaklarını söyledi…
Jolly Tur ne kadar zamandır faaliyette, hizmetleriniz nelerdir?
Bu yıl Jolly Turun 25. Yıl dönümünü kutladık. Empatel ile gerçekleştirdiğimiz yatırımımız da Jolly Tur için bir dönüm noktası oldu. 2012 yılı gerçek anlamda Jolly Turun teknolojiye yatırım yapma dönemi oldu. Jolly Tur şu anda Türkiye’nin ikinci büyük tur şirketi olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Jolly Tur, turizm sektöründe yurt içi tatil yörelerinin rezervasyonunu, kendi yetkili olduğu otellerde müşterilerine destek sağlayan, yurt dışı turları, kültür turları ve Kıbrıs otelleri gibi değişik alanlarda faaliyet göstermekte olan bir şirkettir. Aslında sadece turizm olarak değil, Jolly Tur bünyesinde uçak biletinden şehir otellerine, Rent a Car’dan transfer hizmetlerine kadar tüm ulaşım ve seyahat, konaklama gibi ihtiyaçları karşılayabilen bir organizasyondan bahsediyoruz. Bunun yanında şirketlerin organizasyon ve kongre toplantıları gibi organizasyonlarını da yönetme ve en iyi hizmeti sunma gibi bir bölümümüz de bulunuyor. Dolayısıyla Jolly Tur incelediğimizde turizmden şirketlerin organizasyon faaliyetlerine kadar yönetebilen çok geniş bir yelpazeye hizmet eden ve bu alanda lider olma arzusu içerisinde bir şirkettir. Bu anlamda teknolojik yatırımları önemsemiş, bu kapsamda da iletişimi ön plana almış bir hedefimiz bulunuyor. 2012nin başında Empatel ve çözüm ortakları Turkcell ve Superonline ile beraber bir çalışma gerçekleştirdik. Gerek internet gerekse ses konusunda en üst düzey teknolojiyi bünyemize taşımaya karar verdik ve sistemi şu an itibariyle faaliyete geçirmiş bulunuyoruz. Böylece müşterilerimize daha rahat ve hızlı ulaşma imkanına sahip oluyoruz. Bizi arayan müşterilerimiz de arzu ettikleri bilgiye ulaşmak ve karşılarına bir muhatap bulmak için fazla vakit kaybetmeyeceklerdir. Bu yapının içerisinde sadece telefon iletişimi değil Cali Center’imizi de Empatel’in yapmış olduğu çalışmalar ışığında bünyemize dahil etmiş olduk. Dolayısıyla daha rahat bir çağrı merkezi, net bir telefon iletişimi ve internet bağlantıları ile müşterilerimize hizmete devam ediyoruz. Bu yapının içerisinde teknolojik yatırımımızı yaparken sadece santral veya çağrı merkezi olarak düşünmedik. Yine Avaya’nın Svvitch’lerini de kullanarak bütün altyapımızı dünyaca ünlü bir markaya yöneltmek istedik ve yatırımımızı gerçekleştirdik. Umarım bu başarıyı bizde yakalarız.
Kurulum sürecinde yaşadıklarınızdan bahseder misiniz?
Biz şirket olarak en iyiye sahip olma içgüdüsüyle hareket ettiğimiz için yatırım öncesinde çok incelemelerde bulunduk. Projenin görüşmeleri oldukça uzun sürdü. Ocak ayında Empatel ile görüşmelere başladık. Haziran ayı içerisinde bir proje planı dahilinde çalışmalara start verdik. Altyapımızın geliştirilmesi ve tedariki için yapılan çalışmalar biraz zaman aldı. Kurulum aşamasına geldiğimiz zaman server ve altyapı kurulumu sonrasında hızlı bir çalışma temposuyla kurulum gerçekleştirildi. Projenin bünyesinde istenilen bir takım şeyler zamanla gerçekleşti ve bizi memnun etti.
Projenin firmanıza sağladığı katkılar nelerdir?
Ulaşmak istediğimiz santral yapısı ve çağrı merkezinin de son bir aylık yapısına baktığımızda Empatel’den aldığımız hizmet ile eskiden yaşadığımız sıkıntılarımızı artık yaşamadığımızı görüyoruz. Yapmış olduğumuz yatırım sonrasında amacımıza ulaştığımızı söylememiz yanlış olmaz. Bizim ilk İP santral girişimimiz değil bu yatırımımız. Daha önce de hibrit yapıları denedik. Analog yapılar üzerinde çalıştık. Bu çalışma aşamasında biz nasıl çalışmışsak Empatel ekibinin de proje için bizden daha fazla özveri göstererek bize çözüm sunduklarını gördük ve yaşadık. Empatel ekibinin de aynı düşünce tarzıyla çalışması bizim ne kadar doğru bir iş yaptığımızı bize gösteren etkenlerden birisiydi, istediğimizi son adıma kadar da alacağımıza eminiz. Genelde proje yapılırken en büyük sıkıntı yapılan yatırımın arkasının gelmemesidir. Ancak Empatel ile yapmış olduğumuz bu projenin ilk gününden bugüne kadar geçen süreçte her zaman kendilerinden destek gördüğümüzü söyleyebilirim. Konu hakkında ilk yapmış olduğumuz toplantıda aslında bu işin başarıya ulaşacağına inancımız doğmuştu. Kendileri ile aynı dili konuşup ortak paydada buluştuğumuzu görmek heyecanımızı daha da artırmıştı. Bizim için konunun önemi Empatel’in verdiği sözlerin ve ürünlerin arkasında duruyor olmasıdır. Jolly Tur, 2012 yılı yatırım süreci sonunda 2013’te tamamen teknolojik bir firma olma özelliğini taşıyacak. Dolayısıyla bu kapsamda iş ortaklarımız vasıtasıyla gelebilecek yeni teknolojilere de her zaman açığız, işimizin kalitesi teknoloji ile bütünleşik bir yapı içerisinde olmasıdır.
Son Yorumlar