Microsoft İşinizde Bulut Zirvesi, “Bulut Çağı’na Hazır mısınız?” sloganıyla gerçekleşti. Bilişim dünyası hızla Bulut Çağı’na geçerken, Bulut Çağı’nın en güçlü temsilcisi Microsoft da Office 365, Windows Azure ve Windows Intune ürünlerini, İşinizde Bulut Zirvesi’nde iş dünyası temsilcilerine tanıttı. Program çerçevesinde gerçekleştirilen panelde ise Microsoft Türkiye, Akbank ve Vodafone Türkiye yöneticileri, bilişim sektörünü ve ekonomiye katkılarını değerlendirdi.
3 sektör devinden işletmeleri teknoloji ile büyütecek vizyon 2 Nisan 2013 tarihinde gerçekleştirilen “Microsoft İşinizde Bulut Zirvesi”, Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray’ın katılımlarıyla gerçekleşti. Zirve programı çerçevesindeki panelde, Microsoft Türkiye, Akbank ve Vodafone Türkiye yöneticileri bilişim sektörünün ülkemiz ekonomisine katkısı ele alındı.
Microsoft Türkiye olarak yenilikçi ürün ve servisleriyle ülke ekonomimizin lokomotifi KOBİ’lere rekabet avantajı ve sürdürülebilirliğini sağlayacak, onları güçlendiren projeler gerçekleştirmeye devam edeceklerini dile getiren Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, “Gelişim ve rekabet için inovasyon şart. KOBİ’lerimizin inovasyona, işlerini büyütmeye, rekabet etmeye odaklanmaları gerekiyor. Biz de Microsoft olarak bir adım öne çıkıp, onlara teknolojiyi en kolay, en az maliyetli ve en güncel biçimiyle kullanabilecekleri ve asıl işlerine odaklanabilecekleri bir fırsat oluşturuyoruz. Türkiye’de son 3 yılda teknoloji yeniliği yapan işletmelerin oranı yüzde 35’in altında ve bunların sadece yüzde 14’ü teknoloji yeniliği yapmaya devam edecek. Bizim görevimiz, bu işletmelerle teknoloji arasındaki tüm bariyerleri kaldırmak ve onları dev şirketlerin sahip olduğu alt yapıya ulaştırmak. Bulut servisleri maliyet avantajları sayesinde KOBİ’lerin, dolayısıyla da Türkiye’deki ekonomik büyümenin yakıtı olacak. Biz bulut bilişimin iş faydalarını anlatarak bulut konuşmalarını teknik bir dialog olmaktan çıkartıp, KOBİ’lerin işlerini büyütmek için doğru yönde hareket edip, para ve zaman kazanmalarını sağlayacak, potansiyeli elle tutulur hale getirmeye çalışıyoruz. İşinizde Bulut Zirvesi’nde birbirinden farklı sektörlerin oyuncuları ile bir araya geldik. Amacımız, daha fazla sayıda KOBİ’ye erişerek, onlara bu fırsattan yararlanma şansı vermek. Microsoft olarak bulut servislerimiz ile geleceğe yatırım yapıyor ve buluta yepyeni bir yaklaşım getiriyoruz.” dedi.
Türkiye’nin 2023 hedeflerine doğru yol alırken KOBİ’lerin desteğinin ve performansının çok kritik olduğunu vurgulayan Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, “Toplam şirketlerin %99’unu oluşturan KOBİ’lerimiz ülkemizin ihracat hacminin %60’ını, gerçekleşen katma değerin ise %55’ini oluşturuyor. İnovasyon ve istihdam merkezleri olarak öne çıkan KOBİ’lerimizin işlerini daha da büyütmeleri için teknolojiyi daha etkin şekilde kullanarak hamle yapmaları gerekiyor. Bilgi çağına geçişle birlikte teknoloji rekabet avantajı yakalamanın kilidi. Microsoft işbirliğimiz ile KOBİ’lerimizin işlerini daha verimli yönetmelerine yardımcı olacak ‘Bulut Teknolojisi’ çözümünü avantajlı koşullarda sunuyoruz. KOBİ’lerimiz Akbank desteğiyle teknolojiye çok daha avantajlı ve uygun koşullarda yatırım yapabilecek. KOBİ’ler Türkiye’nin, Akbank KOBİ’lerin gücü demiştik. Bu projeyle sözümüzün arkasında olduğumuzun bir kez daha altını çiziyoruz. KOBİ’lerimizi ileriye taşıyacak teknolojik çözümlerle buluşturma yönünde aracı olmaktan ve destek sağlamaktan mutluluk duyuyoruz.” dedi.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, rekabet koşullarının ve sınırlarının yeniden tanımlanarak küresel bir arenaya taşındığını, müşterilerin kalite çıtasının sürekli yükseldiği, bilişimin ve mobilitenin geliştiği bir dünyada, sürdürülebilir büyüme için bir dönüşüm döneminde olunduğunu vurguladı. Bu dönüşüm döneminde, bilgi ve iletişim teknolojilerinin kritik rol oynadığının altını çizen Timuray, şunları söyledi: “Önümüzdeki dönem için yapılan araştırmalar gösteriyor ki 2016’da küresel mobil veri trafiğinde 18 kat artış olacak. Bu artış da, işletmeler için ciddi boyutta veri depolama ve işletme ihtiyacını beraberinde getirecek. İşletmelerin bu ihtiyacını en optimal şekilde karşılayacak çözüm ise Bulut Bilişim hizmetleridir. Vodafone ve Microsoft olarak, bilişim ve iletişim alanındaki global uzmanlığımızı, ülkemizdeki işletmelerin teknolojiye daha kolay, daha uygun fiyatta ve daha yaygın hizmet ağı ile erişebilmeleri için stratejik bir birlikteliğine imza atıyoruz. Kırmızı Bulut portföyünde sunduğumuz Office 365 sayesinde, KOBİ’ler Bulut Bilişim hizmetleri ile, tüm ofis uygulamalarına ve maillere her zaman, her yerden ve her cihazdan erişme imkanı buluyor. Böylece, işletmelerimiz istihdama, üretime ve ihracata şimdikinden daha da fazla katkıda bulunacaklar. Vodafone Türkiye olarak ülkemizdeki orta ve küçük işletmeler için fırsat eşitliğini tesis etmek amacıyla çalışmaya ve onları en ileri teknolojili, yenilikçi çözümlerimizle desteklemeye devam edeceğiz. Böylelikle, teknolojiye eşit erişim hakkı elde ederek etkin bir şekilde rekabet edebilecek olan KOBİ’lerimizin sürdürülebilir büyümesini ve ekonomimizde daha fazla katma değer üretmesini hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
Panel sonrası düzenlenen paralel oturumlarda ise bütünleşik ürünler ve çözümlerle ilgili detaylar ele alındı. Her geçen gün Bilişim dünyasındaki yerini sağlamlaştıran Bulut Bilişim ürünleri ile kobilerin altyapısını Bulut Çağı’na taşımasının zamanının geldiği vurgulanırken, Bulut Bilişim’in en güçlü temsilcisi Microsoft’un; Office 365, Windows Azure ve Windows Intune ürünleri de katılımcılara detaylı olarak tanıtıldı. KOBİ’leri, iş ortakları, yazılım geliştiricileri ve bilgi teknolojisi uzmanlarını bir araya getiren zirvede, Türkiye’nin dijital geleceğini biçimlendiren çözümler ve başarı öyküleri de paylaşıldı.
Ana sponsorluğunu “Vodafone Türkiye” ve “Akbank”ın üstlendiği, “Microsoft İşinizde Bulut” Zirvesi”nde, “Artı&Artı Teknoloji Hizmetleri” Platin Sponsor olarak yer aldı. “Double Take”, “eMobil”, “Makronet”, “Nokia”, “Peakup” ve “Telcoset” markaları da zirvenin Altın Sponsor’luğunu üstlenirken, “Aeris”, “Comel” ve “Index” firmaları ise Gümüş Sponsor olarak konumlandı.
Son Yorumlar