Samsung Electronics, uçtan uca inovatif ürün ve hizmet seçenekleri ile tüketici elektroniği alanındaki deneyim ve gücünü, kurumsal çözümler alanına da taşıyor. Samsung bu alandaki çözümlerini, KOBİ Kurumsal İş Çözümleri Algı ve Kullanım Anlama Araştırması eşliğinde, 27 – 28 Mayıs tarihlerinde gerçekleştirilen “Samsung Kurumsal Forum 2014” organizasyonunda, medya ve iş ortakları ile paylaştı.
Yeni nesil kurumsal iş çözümleri, günümüz iş dünyasını da farklı bir konuma getiriyor. Kurumsal pazarda yenilikçi bilgi sistemleri yönetimi ve stratejilerinin önemi her geçen gün daha da artıyor. Samsung, iş yaşamına; güvenli iletişimden akıllı baskı sistemlerine, perakende sektöründen KOBİ’lerin BT alanındaki ihtiyaçlarına kadar, birçok alanda getirdiği yenilikçi çözümlerle, bu alanda da adından söz ettirmeye hazırlanıyor.
KOBİ’lerle detaylı sektör analizi
Samsung Electronics, bu çerçevede gerçekleştirdiği KOBİ’ler özelindeki kapsamlı araştırmanın sonuçlarını da Samsung Kurumsal Forum 2014’te medya ve iş ortaklarıyla paylaştı. Samsung Electronics Türkiye Kurumsal Çözümler Direktörü Tansu Yeğen, Samsung tarafından mikro işletmeler ve KOBİ’ler kapsamında yapılan araştırmanın sonuçlarını ve içeriğini şu şekilde değerlendirdi; “Samsung Türkiye olarak bu araştırmayı, kurumsal pazardaki hedeflerimiz doğrultusunda Türkiye demografisini de gözeterek hayata geçirdik. Toptan, perakende, imalat, inşaat ve ulaştırma sektörleri bu araştırmada öne çıkan sektörler oldu. Araştırmamızda; çalışma ortamları, iş modelleri, liderlik algısı, teknoloji kullanımı, internet ve sosyal medya iletişimi gibi konular, yoğun olarak ölçüldü.”
KOBİ’lerin teknoloji firmalarına bakışını da bu araştırma ile daha net değerlendirdiklerinin altını çizen Tansu Yeğen; “Araştırma çerçevesinde teknoloji denildiğinde ilk akla gelen firmanın Samsung olduğu sonucu net bir biçimde karşımıza çıkıyor. KOBİ’ler teknoloji yatırımları için, yüzde 83 oranında teknoloji marketlerini tercih ediyor. Tablet kullanımında önemli oranda bir artış da gözlemlediğimiz çalışma çerçevesinde, akıllı telefon kullanımına baktığımızda ise KOBİ’lerde her 5 cep telefonundan 3’ünün akıllı telefon kategorisinde olduğunu gözlemliyoruz” dedi.
Araştırmada öne çıkanlar
•Teknoloji denildiğinde ilk akla gelen marka; “Samsung”.
•Bilişim alanında firma seçimini etkileyen ana faktörler; “güvenilir ürün ve hizmetler”, “uygun fiyat” ve “esnek sözleşme şartları”.
•Araştırmaya katılanların yüzde 52’si teknoloji firmalarından beklentilerini, “yüksek kalitede ürün ve hizmet sunumu” olarak belirtiyor.
•Yüzde 90’lık bir kesim, teknoloji ve bilişim hizmetlerini “çok gerekli” olarak tanımlıyor. Bilişim yatırımlarının; maliyetleri düşürmesi, zamandan tasarruf sağlaması, müşteri memnuniyetini ve verimliliği artırması, bu alanda öne çıkan sebepler arasında.
•Tablet kullanım penetrasyonu dizüstü ve masaüstüne göre daha düşük, ancak satın alma eğilimi paralel oranlarda seyrediyor.
•Dizüstü ve tablette marka/market tercihine bakıldığında, KOBİ’lerin %83’ünün teknoloji satın alımları için teknoloji marketlerini kullandığı görülüyor. Dizüstü bilgisayarda yüzde 34, tabletlerde ise yüzde 31’lik oranla Samsung, satın alma tercihlerinde lider konumda bulunuyor.
•Samsung, büyük ekran ürünlerde yüzde 40’lık tercih oranıyla marka tercihinde lider konumda bulunuyor.
•KOBİ’ler mevcut yatırımlarının yüzde 15’ini bilişime ayırıyor.
•KOBİ’ler, yüzde 68’lik oranla, dijital pazarlama alanındaki en büyük problemi, teknolojik altyapı eksikliği olarak tanımlıyor.
•Her 10 firmadan 7’si çalışanlarına kurumsal veya bireysel cep telefonu hattı sağlıyor.
•Akıllı telefon kullanımında Samsung yüzde 72’lik oranla en çok tercih edilen marka konumunda yer alıyor. KOBİ’lerde iş amaçlı akıllı telefon kullanım oranı ise yüzde 62.
•KOBİ’lerin yüzde 76’sı müşteri verisi yönetimi ve iş analitiğini, pazarlamanın geleceği için en önemli faktör olarak görüyor.
•Firmaların yüzde 69’u kurumsal web sitesine, yüzde 67’si kurumsal e-posta hesabına sahip, yüzde 93’ünde ise sabit internet bağlantısı bulunuyor.
•Firmaların yüzde 34’ünde kurumsal sosyal medya hesabı bulunuyor. Yüzde 61’lik bir kesim, günde en az yarım saatlerini firmalarının sosyal medya hesaplarına ayırıyor.
Samsung, kurumsal pazarda da çok iddialı
Samsung olarak, teknolojideki hızlı değişime uyabilmeleri için kurumların vazgeçilmez iş ortağı olmayı hedeflediklerinin altını çizen Samsung Electronics Türkiye Kurumsal Çözümler Direktörü Tansu Yeğen ise “Samsung, hem telekomünikasyon hem de bilişim ürünleriyle alanında dünyanın en büyük şirketlerinden biri. Tüketicilerin en yüksek teknolojiyi kullandığı bu dönemde, Samsung kurumların tüketicilere doğru ve istedikleri teknolojileri sunabilmeleri için bütün çözümleri sağlıyor.’
“Kurumsal Çözümlerimizin yakın gelecekte Samsung’un gelirinde ciddi oranda pay sahibi olması beklenmektedir, şöyle ki Samsung’un 2020 ciro hedefi olan 400 milyar doların, yüzde 23’ünün kurumsal alandan gelmesi hedeflenmektedir. Türkiye’de ise şu anda kurumsal satış, işlerimizin yüzde 3’ünü oluşturuyor. Yılsonunda bu oran yüzde 10’a, gelecek yıl ise yüzde 20’ye çıkacak. Türkiye’de kurumsal çözümlerimize her ay 10-15 yeni çözüm ekliyor, kurumsal ekibimizi büyütüyoruz. Önümüzdeki yıl, toplam ciromuzun önemli bir kısmının kurumsal iş çözümlerinden geleceğini öngörüyoruz. Özellikle eğitim gibi dinamik sektörlerde dikey ürün ve çözümlerimiz hazır. Otel yönetimi, sağlık, telekomünikasyon altyapıları ve mağaza sistemleri gibi alanlar da yine rekabete hazır olduğumuz noktalar” dedi.
Kurumsal mobil pazarı da değerlendiren Tansu Yeğen, bu pazarla ilgili olarak; “2012 yılında 722 milyon adet olarak gerçekleşen global akıllı telefon satışı, 2017’ye kadar 1 milyar 578 milyon adeti bulacak. 2013 yılında yüzde 30 olan kurumsal mobil cihaz adedi payının da 2017’ye kadar yüzde 39’a yükseleceğini öngörüyoruz. Bunların haricinde, dünyada hızla yükselen bir ivme ile (Kendi Cihazını Getir -Bring Your Own Device – BYOD) döneminin başladığını görüyoruz.
Kullanıcılar, akıllı cihazlarını ortalama 1 yıl içinde değiştiriyor. Bu hızlı değişim, güvenlik sorunlarını da beraberinde getiriyor. Bu sebeple güvenlik alanına yönelik özelliklerimizi doğrudan ROM içine yerleştirerek en üst düzeyde koruma sağlamayı hedefliyoruz. Android işletim sistemi üzerinde 553 katmanlı BT yönetim politikamız var. KNOX yazılımımızla cihazların bilgi akışı ve erişimini kurumsal güvenlik politikasına göre düzenlenebiliyoruz. Bu da ürünlerimizi daha da güvenli hale getiriyor” diyor.
KNOX 2.0’la kurumsal mobilitede üst düzey güvenlik
KNOX’un pazara sunulduğu Ekim 2013’ten itibaren Samsung, 25 milyon adet KNOX platformunu destekleyen cihaz satışı gerçekleştirdi ve şu anda 1 milyonun üzerinde aktif KNOX kullanıcısı bulunuyor. Ortalama olarak her ay 210 bin KNOX lisansı etkinleştiriliyor, bu da yaklaşık olarak günde 7 bin kullanıcı anlamına geliyor.
Geçen her yeni dakikada 5 kullanıcı KNOX uygulamasını aktif hale getiriyor. KNOX 2.0, daha güvenli ve uçtan uca bir mobil deneyim için donanım seviyesinden mobil uygulamalara kadar daha iyi koruma sağlamak adına çok sayıda güvenlik iyileştirmeleri sunuyor. KNOX 2.0 Google Play Store’da yer alan çok sayıda Android uygulaması için de gelişmiş güvenlik sağlıyor ve indirilen tüm uygulamaları, KNOX ile aynı seviyede donanım tabanlı olarak koruyor. KNOX’un gelişimi, “Kendi Cihazını Getir” (BYOD) stratejileri için daha esnek bir yaklaşıma izin veren farklı uygulama türlerinin seçilebilmesini sağlıyor.
Son Yorumlar