Mobil cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte KOBİ’lerin rekabet ortamına uyum sağlaması ve bu ortamda avantaj sağlaması için internetin sunduğu imkanlardan sonuna dek yararlanması gerekiyor. Bu noktada iyi hazırlanmış, firmayı iyi tanıtan ve kullanıcı deneyimini artıran iyi bir web sitesi firmaları rakiplerinden ayrıştırıyor. Veri tabanında 840 binden fazla firma datası bulunduran ve KOBİ’lere web sitesi hizmeti sunan Yellow Pages’e göre iyi bir web sitesi iyi tasarıma sahip, hızlı, kullanışlı ve mobil uyumlu olmalı.
Mobil cihaz kullanımının artması, dijital haritaların yaygınlaşması ve navigasyon uygulamalarının sıklıkla tercih edilmesiyle birlikte KOBİ’lerin dijital dünyada yer alması artık kaçınılmaz. KOBİ’lerin rakiplerini geride bırakabilmesi için internetin sunduğu imkanlardan sonuna dek yararlanması gerekiyor. Firmalar için mobil dünyaya ayak sağlamanın yolu ise dijital haritalarda var olmak ve müşterilere kendini en doğru şekilde ifade edebilecek iyi bir web sitesine sahip olmaktan geçiyor. Özellikle rakiplerden sıyrılmak için mobil uyumlu, hızlı ve donanımlı bir web sitesinin varlığı firmalar için artık hayati öneme sahip.
Peki iyi bir web sitesi nasıl olmalı? Veri tabanında 840 binden fazla firma datası bulunduran Yellow Pages, KOBİ’lere web sitelerini sahiplenmelerini ve siteye yatırım yapmaları konusunda uyarıda bulunuyor. KOBİ’lerin Apple, Google, Yelp, Bing gibi dijital haritalarda yer almasını sağlayan, bununla birlikte firmalara web sitesi hizmeti sunan Yellow Pages etkili bir site için şunları öneriyor:
Zengin İçerikli Olmalı, Hedefe Yönelik Bilgi Vermeli
Kullanıcılar firmalar hakkında bilgi almak istediği zaman araştırma yapmak yerine doğrudan web sitelerini inceleniyor. Özellikle firmanın faaliyetleri, referansları, ekibi ve uzmanlıkları, ürün ve hizmetleri, bunların görselleri, fotoğrafları, ulaşım bilgileri ve açık olduğu saatler gibi birçok konu ayrıntılı olarak aranıyor. Eğer web sitesinde bu bilgiler yoksa, ziyaretçilerin firma hakkında yeterli bilgi elde etmesi, hatta o firmaya güven duyması pek mümkün değil. Kullanıcılar web sitesi üzerinden firmayla ilgili ihtiyaç duydukları bilgilere rahatlıkla ve hızlı bir şekilde erişebilmeli. Firma web sitesinde Türkiye’nin, hatta dünyanın her köşesinden 7/24 iletişimi açık tutacak ve teşvik edecek “Sizi Arayalım” formu olmalı. Akıllı telefonlarda en kolay şekilde görülebilir ve aranabilir “tıkla-konuş” özellikli firma telefon numarasının yayınlanması da çok önemli.
İyi Tasarım, Güçlü Teknoloji, Hızlı Erişim
Müşterinin ilk izlenimini güçlü kılmak için tasarım oldukça önemli. Tasarım konusundaki en önemli nokta web sitesinin hangi kitleye hitap ettiği. Bu nedenle hedef kitle iyi tanınmalı ve onlara hitap edecek bir tasarım oluşturulmalı. Marka algısıyla uyumlu bir tasarım, kullanıcı deneyim kalitesinin de artmasına yardım ediyor. Bununla birlikte sitenin düzgün çalışmaması, servisin sıklıkla hata vermesi, farklı tarayıcılarda aynı deneyimi sağlayamaması, mobil cihazlardan erişiminin kısıtlı olması ya da hosting problemlerinden dolayı yavaş yükleniyor olması, kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkiliyor. Sitenin kolayca kavranması ve kullanılması, bu deneyimi artırmada etkin bir role sahip.
Görselliği Ön Planda, Güncel Bir Site
Görsel yönden zengin bir web sitesi de ziyaretçi sayısını artırıyor. Böylece markanın güvenirliği ve bilinirliğine katkı sağlanıyor ve site kullanıcılar için işlevsel hale geliyor. KOBİ’lerin yaptığı hataların başında web sitelerini güncellememek geliyor. Bu noktada web sitelerinin yapımında güvenilir ve devamlılığı olan bir tedarikçiyle çalışılması öneriliyor. Güncellenmemiş siteler, müşterilerin markaya olan güvenini sarsıyor.
Arama Motorlarına Endekslenmeli
KOBİ’lerin arama motorlarında organik olarak (reklam harcaması yapmadan, doğal sıralamada) öne çıkması, müşterilerin siteye doğrudan ulaşmasında oldukça etkili. Burada üst sıralara çıkabilmek için siteye erişimin hızlı ve kolay olması sağlanmalı. Bunu sağlamanın en birincil yolu ise, web sitesinin mobil uyumlu olması. Google’un 21 Nisan’da arama sonuçları önceliklendirmesinde yaptığı büyük değişikliği hepimiz gördük. Akıllı telefonlarda düzgün şekilde çalışan sitelerin başına “mobil-uyumlu” etkiketi getirerek kullanıcıyu daha siteye girmeden uyarıyor. Adeta “eğer mobil uyumlu değilse bu siteye boşuna girme, çok kötü bir siteyle karşılaşacaksın” diyor. Bununla da kalmıyor, mobil uyumlu olmayan siteleri, cezalandırırcasına arama sonuçlarında arka sıralara itiyor. Mobil cihazlardan eksiksiz çalıştığından emin olduğunuz sitelerin bir sonraki ödevi ise, müşterilerin en çok kullanacağı anahtar kelimeleri belirlemek. Gerek web siteleri kullanımına, gerekse arama motorlarına yönelik trendleri takip etmek, Internet üzerinden müşteri ağını geliştirmeye büyük katkı sağlıyor.
KOBİ’ler Dijital Dünyada Müşterisinin Olduğu Her Yerde Olmalı
Yellow Pages Genel Müdürü Semin Özmoralı, KOBİ’ler için iyi bir web sitesinin gerekliliğini şu sözlerle anlatıyor: “Bugün dijital dünyada öne çıkabilmek için mümkün olduğunca fazla noktada, web sitesinden online firma rehberlerine kadar var olmak gerekiyor. KOBİ’ler açısından müşteriler, hızlı ve doğru şekilde, bulundukları bölgedeki yerel işletmeleri arıyor; adres tarifi, çalışma saatleri, ürünve hizmetler, sunulan markalar, ödeme yöntemleri gibi bilgilere ulaşmak istiyor. Bu bilgiler için de web sitelerini ziyaret ediyor. Biz de yerel arama ve dijital pazarlama uzmanlığımızın bir uzantısı olarak, KOBİ’lere bu alanlarda destek oluyor ve onlara özel web siteleri hazırlıyoruz. Arama sonuçlarında üst sıralarında bulunabilmeleri, müşterilerinin olduğu her yerde olmaları için web sitesi yapım ve bakım hizmetimizi, hızlı ve uygun maliyetlere KOBİ’lere sunuyoruz.”
Bilgi için;
Seray DEMİR
FM Data İletişim Danışmanlığı
Bağlar Mah. Yalçın Koreş Cad. No:38 G-Plus B Blok
Kat:7 Daire: 100 Güneşli, İstanbul
Tel: 0212 662 78 00
Faks: 0212 662 78 02
GSM: 0531 511 66 51
www.data-iletisim.com
Son Yorumlar