Kredi Kayıt Bürosu, bankalara sunduğu yenilikçi çözümü lokasyon bazlı raporlama altyapısı sunan GEOMIS ile ORACLE tarafından bu yılın “Innovator Excellence” ödülüne layık görüldü.
Kredi Kayıt Bürosu’nun (KKB), 2013 yılında hayata geçirdiği lokasyon bazlı raporlama olanağı sunan yenilikçi projesi GEOMIS, Amerika’da Oracle tarafından düzenlenen “Oracle Spatial Kullanıcı Konferansı” kapsamında bu yılın “”Innovator Excellence” İnovasyon Mükemmellik Ödülü’ne layık görüldü.
Oracle, her yıl, dünya çapında önemli başarılarda bulunmuş kullanıcı ve ortaklarını, yapılan başvuruların değerlendirilmesi sonucu 4 kategoride Oracle Spatial Excellence Award / Oracle Spatial Başarı Ödülü ile ödüllendiriyor. Bu kategoriler Yenilikçilik (Innovator), Kurumsal Entegrasyon (Integrated Enterprise), Eğitim ve Araştırma (Education and Research) ve Ortaklık (Partnership) olarak sıralanıyor. Farklı sektörlerin lider kuruluşlarının yanısıra, pek çok ülkenin kamu kuruluşlularının da almak için yarıştığı bu ödül, alanının en prestijli ödüllerinden biri olarak biliniyor.
Kredi Kayıt Bürosu, (KKB), hayata geçirdiği ödüle layık görülen GEOMIS projesi ile bankalara stratejik iş alanlarında yararlanabileceği lokasyon bazlı bir raporlama altyapısı hizmeti sunuyor. Sürekli olarak geliştirilen GEOMIS, bankalara ilçe detayında görsel analiz imkanı sunuyor.
Uluslararası arenada ilk kez Oracle Open World 2013 konferansında San Francisco’da paylaşılan proje, taşıdığı yenilikçi özellikler nedeniyle ödüle uzanan projeler arasında yer aldı. KKB adına ödülü, KKB Stratejik Planlama ve Kurumsal İlişkiler Genel Müdür Yardımcısı Koray Kaya, Washington D.C.’de Oracle Spatial Kullanıcı Konferansı kapsamında 21 Mayıs’ta gerçekleşen ödül töreninde aldı.
GEOMIS’i ortaya çıkarma süreçlerine değinen Kaya, bu raporlama ürünü ile sektörde ilk defa bankaların hem kendi rakamlarını görüp analiz edebilme, hem de rakip bankalarla kendi performanslarını karşılaştırabilme olanağına kavuştuğunu ifade etti. Kaya, ürününün bankalara yalnızca risk yönetimi için değil, pazarlama ve satış gibi farklı amaçlar için de fayda sağladığını belirtti.
Web tabanlı sistem üzerinden bankalar , Türkiye genelindeki durumlarını harita üzerinde görebiliyor
KKB olarak veri tabanlarında yaklaşık 700 milyon kayıt bulunduğunu dile getiren Kaya, “Bunlar geçmişte alınmış, kapatılmış ya da hali hazırda aktif kredilerin kullanım bilgileridir. Her banka kendi portföyünü biliyor, ya da çeşitli veri analizleriyle bu portföyü görebileceği bilgi altyapısına sahip bulunuyor. Fakat rekabetin en yoğun olduğu bankacılık sektöründe, bir banka diğer bankalara göre ne durumda olduğunu bilmiyor. Geliştirmiş olduğumuz GEOMIS altyapısı, bir bankanın rekabet içindeki durumunu ortaya koyuyor. Bunu ortaya koyarken bir rakam vermiyor. Bankalar, web tabanlı bu sistem üzerinden, Türkiye genelindeki durumlarını ilçe detayında, nerede iyi nerede zayıf oldukları, nasıl bir potansiyel barındırdıkları bilgileri ile harita üzerinde görebiliyorlar. Mevcut durumda GEOMIS’in iki fazı devreye girmiş durumda. Bunlardan ilki bireysel müşteri başvuru bilgilerinin analizini, ikincisi ise mevcut kredi portföyünün analizini kapsıyor. Üçüncü fazda ise ticari kredi verileri hayata geçirilecek. Ondan sonra da çek verilerini sisteme dahil edeceğiz. Türkiye’nin en önemli bilgi alma merkezlerinden biri olarak, KKB’nin kapsama alanını genişletmek ve yenilikçi fikirlerle verilen hizmetleri artırmak en önemli hedefimiz” şeklinde sözlerini noktaladı.
Son Yorumlar