Akıllı yaşam teknolojilerine getirdiği öncü yaklaşımlarla kullanıcıların hayatını kolaylaştıran, hayatlarının her anında tüketicinin yanında olmayı hedefleyen Anker ürün çeşitliliği ve kalitesiyle öne çıkıyor. Anker’in yeni ürün yelpazesini, Türkiye Pazarına bakışını, Vizyonel hedef ve gelecek yolculuğunu, bugünün ve geleceğin teknolojilerini Anker Türkiye ve Orta Asya Pazarlarından Sorumlu Kıdemli Satış ve Pazarlama Yöneticisi Eylül Yüksel Özşahin ile konuştuk…
Öncelikle Eylül Yüksel Özşahin kimdir? Şirket ile ilgili gelecek hedefleri nelerdir?
Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik Mühendisliği bölümünden mezun oldum. Ardından yüksek lisansımı aynı üniversitede İnovasyon Yönetimi ve Liderlik alanında başlayıp İtalya Calabria Üniversitesi’nde MBA’yi tamamladım. Profesyonel çalışma hayatıma 2015 yılında Schneider Elektrik’te Proje Mühendisi olarak adım attım. Sonrasında thyssenkrupp’ta Satış Destek Mühendisliği görevini üstlendim. 2019 yılında İtalya’dan döndükten sonra kariyerimde yeni bir adım atarak Anker Innovations şirketinde marka yöneticisi olarak çalışmaya başladım. Bugün itibarıyla da Türkiye ve Orta Asya Pazarlarından Sorumlu Kıdemli Satış ve Pazarlama Yöneticisi olarak görev yapıyorum.
Şirketin global pazarda olduğu gibi Türkiye ve sorumlu olduğum pazarlarda da stratejilerine uygun olarak büyümesini desteklemek, pazar payımızı artırmak ve müşteri geri bildirimlerini takip edip onlara en iyi deneyimi sunarak müşteri memnuniyetini ve sadakatini sağlamak, küresel ekosistemdeki öncü vizyonumuzu Türkiye pazarında başarılı şekilde yürütmeyi hedefliyoruz.
Şirketin Türkiye için gelecek hedefleri nelerdir?
Türkiye pazarında 2018 yılından bu yana faaliyet gösteriyoruz ve son 4 yıl içinde en hızlı büyüyen pazarlar arasına girmeyi başardık. 2023 yılında global ciromuzu yüzde 35, Ar-Ge yatırımlarımızı ise bir önceki yıla göre yüzde 10 oranında arttırmayı hedefliyoruz. Türkiye pazarında ise 2018 yılından bu yana çift haneli büyümemizi sürdürüyoruz. 2023 yılında da bu başarımızı katlayarak sürdürmeyi öngörüyoruz.
Bunların yanı sıra perakende iş ortaklarımız olan Teknosa, Media Markt, D&R ve Vatan olmak üzere hedeflediğimiz mağazalarda mevcut olan stant sayımızı artırmayı planlıyoruz. Akasya AVM’de ilk kiosk deneyimimize dayanarak, önümüzdeki süreçte de A+ AVM’lerde Anker Kiosk sayımızı artırmayı hedefliyoruz. Ayrıca 2023 yılı içinde yeni ürünlerimizi pazara sunarak portföyümüzü genişletmeyi ve herkesi Anker ürünleri ve teknolojisiyle buluşturmak da gelecek hedeflerimiz arasında yer alıyor.
Yeni ürün yelpazesiyle akıllı teknolojilerin temsilcilerinden biri olan Anker’in pazarlama faaliyetleri nelerdir?
Anker olarak 2018 yılından bu yana sektörün gelişimi ve değişen trendler doğrultusunda 360 derece pazarlama stratejisiyle faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Yazılı, görsel ve işitsel mecraların yanı sıra dijitali de aktif şekilde kullanıyoruz. Hedef kitlemizin de dijital dünyaya yönelmesi ile pazarlama faaliyetlerimizi dijital ortamlarda da yoğunlaştırdık. Dijital yolların yanı sıra geleneksel ürün tanıtımlarımızdan ve içeriklerimizden de vazgeçmeyerek hedef kitlemizin olabileceği her mecrada yer almaya özen gösterdik ve bundan sonra da göstereceğiz. Ürün lansmanları ve tanıtımları ile basın etkinlikleri, sosyal medya kampanyaları ve diğer tanıtım etkinlikleri gibi yöntemlerle yeni ürünlerimizi duyurmaya devam edeceğiz.
Sosyal medya pazarlama stratejimizle, premium marka bilinirliğimizi artırırken; Facebook, Instagram, YouTube gibi popüler sosyal medya platformlarda hedef kitlemize yönelik içeriklerle kullanıcılarımızla etkileşim kurmaya ve yeni ürünlerimiz hakkında bilgi vermeyi de sürdüreceğiz. Ayrıca sosyal medya üzerinde çeşitli yarışmalar, indirim kampanyaları gibi çalışmalarımız da mevcut.
Tabii bunların yanı sıra sosyal medya ortaklıklarımız da bulunuyor. Bu ortaklıkları gerçekleştirirken gerçek Anker kullanıcısı olan isimleri seçiyor ve iki tarafa da karşılıklı değer katacak bir kurguda ilerlemeyi tercih ediyoruz.
Bahsettiğim tüm bu örnekler, pazarlama faaliyetlerimizi kapsayan genel yaklaşımlar… Ancak trendlere, ve pazarlama stratejilerimize göre zaman zaman değişebiliyor ve bunlara yeni uygulamalar da katabiliyoruz.
Anker global ve Türkiye pazarında pazar payını ne kadar büyüttü ve ilerleyen dönemlerde tüketicileri ne gibi yenilikler bekliyor?
Türkiye’deki herkesi Anker teknolojisi ve kalitesi ile bir araya getirme misyonuyla hareket ediyoruz. Bu doğrultuda Türkiye pazarında büyürken, tüketicileri son teknoloji ürünlerle buluşturmaya da devam ediyoruz. Şu anda Nebula kategorisindeki pazar payımız ile Anker global sıralamasında 5. sıradayız. Türkiye pazarında ise taşınabilir akıllı projeksiyon cihazları alanında yüzde 45 pazar payıyla lider konumdayız. 2022 yılını global olarak 2 milyar dolar civarında bir ciroyla kapattık, bir önceki yıla göre yüzde 32 büyüdük. Tüketicilere MACH silip süpüren ve kendi kendini temizleyen dikey kablosuz süpürge, 3D printer, GAN teknolojili yüksek güçlü şarj cihazları ve kusursuz ses deneyimi yaşatacak kulaklık ve hoparlörler sunuyoruz. Önümüzdeki dönemde de her kategori markamızdaki yeni ürünlerde kullanıcılarımızın hayatlarını kolaylaştırmaya ve beklentilerini karşılamaya devam edeceğiz
Tüketici trendleri ne yöne gidiyor?
Tüketici elektroniği alanında trendler sürekli olarak değişiyor, ancak bazı genel eğilimler mevcut. Özellikle bizim de ürün gruplarımızın ön plana çıktığı eğilimleri şöyle sıralayabiliriz:
Akıllı Ev Cihazları: Akıllı ev cihazları, ev otomasyonu ve bağlantılı ev teknolojilerinde hızla büyüyen bir trend haline geldi. Akıllı hoparlörler, akıllı güvenlik kameraları ve diğer ev eşyaları, internet üzerinden kontrol edilebilir ve birbirleriyle etkileşime geçebilir. Burada soundcore, eufy clean ve eufy security kategori markalarımızla kullanıcılarımızı bu trendin teknolojileriyle buluşturuyoruz.
Yapay Zeka ve Sesli Asistanlar: Yapay zeka ve sesli asistanlar, tüketici elektroniğinde önemli bir rol oynamaya başladı. Alexa, Google Assistant ve Siri gibi popüler sesli asistanlar, akıllı hoparlörler, telefonlar, televizyonlar ve diğer cihazlarla entegre çalışarak kullanıcılara daha kolay ve kişiselleştirilmiş bir deneyim sunuyor. eufy security güvenlik kameralarımızla yapay zeka destekli, kablosuz kolay kullanım, solar desteğiyle sonsuz enerji, aylık kullanım bedeli ödemeden ön plana çıkan özellikleriyle vazgeçilmez bir ürün grubu haline geldi.
Kablosuz Şarj: Kablosuz şarj teknolojisi, mobil cihazların kullanımını kolaylaştırıyor, telefonlar, akıllı saatler, kulaklıklar ve diğer cihazları kablosuz olarak şarj etme imkanı sağlıyor. Anker’in Euromonitor International’ın perakende satış istatistiklerine göre, dünyanın 1 numaralı şarj markası olduğunu da ayrıca belirtmek isterim. Mottomuz olan “Hayatı kolaylaştıran teknolojilere öncülük eden Anker’in sunduğu taşınabilir bataryalar, duvar ve araç şarjları, mag safe ve yeni nesil şarj cihazları ile akıllı telefonunuzu, tablet, laptop, MacBook ya da AirPods’un daha hızlı ve en önemlisi de güvenli bir şekilde şarj edebilmenize olanak sağlıyor.
En çok tercih edilen ürünler ya da ürün grupları nelerdir?
En çok tercih edilen ürünler kullanıcının tercihlerine, ihtiyaçlarına ve bütçesine bağlı olarak değişebiliyor. Ancak genel olarak Soundcore kategori markamıza ait kulaklık ürünleri; hem TWS hem de kafaüstü kablosuz kulaklıklar, Anker şarj cihazları, Nebula kategori markamıza ait taşınabilir çok yönlü projeksiyon cihazları ve eufy security kategori markamıza ait güvenlik kameraları en çok tercih edilen ve bizim de bu yıl içerisinde en fazla büyüme beklediğimiz ürün gruplarından bazıları.
Sektördeki rakip markalardan ayrıştıran en önemli özellikler nelerdir?
Anker, tüketici elektroniği sektöründe globalde lider bir marka. Bunun en önemli nedeni ileri teknolojiye sahip kaliteli ve ürünleri rekabetçi fiyatlarla sunması… Bu çerçevede Anker’i diğer markalardan farklı kılan bazı özelliklerini şöyle sıralayabilirim:
* Yüksek Kalite ve Dayanıklılık: Anker, ürünlerinde yüksek kalite ve dayanıklılığa önem veriyor. Ürünlerinin malzeme kalitesi ve yapıları, dayanıklı ve uzun ömürlü olmalarını sağlayarak tüketicilerimize hem güven hem de uzun süreli bir kullanım deneyimi sunuyor. Bu nedenle Ar-Ge yatırımlarına da büyük önem vererek, her yıl bu alandaki yatırımlarını artırıyor.
* İleri Teknoloji ve İnovasyon: Anker, teknolojik yeniliklere odaklanarak ürünlerini geliştiriyor. Özellikle powerbankler, şarj cihazları ve kablosuz şarj cihazları gibi ürünlerinde ileri teknoloji ve yenilikçi çözümler sunuyor. Örneğin,
PowerIQ ve Power Delivery gibi teknolojileri kullanarak hızlı, verimli ve güvenli şarj sağlıyor.
* Rekabetçi Fiyatlar: Premium marka ürünlerimizi erişilebilir fiyat politikasıyla yüksek kalite ve performans sunabilmesi, tüketiciler arasında tercih edilmesini sağlıyor.
* Müşteri Odaklılık: Anker olarak müşteri memnuniyetine çok önem veriyoruz. Globalde de müşteri hizmetleri ve satış sonrası destek konusunda güçlü bir ekibe ve itibara sahibiz. Ürünlerimizin her zaman arkasında durarak müşterilerimizin sorunlarını çözmek için aktif olarak çalışıyoruz.
Bizi rakiplerimizden ayrıştıran teknolojilerimizden ve ürünlerimizden de kısaca bahsetmek istiyorum. Örneğin şarj cihazlarımızda kullandığımız Power IQ, MultiProtect, GaN II ve IPA teknolojileri, tüm cihazları şarj etmek için taşınabilir güç istasyonu Powerhouse‘lar sektörde öncü olarak kabul ediliyor. Her bütçeye uygun kulaklık ve hoparlör sunan Soundcore kategori markamızda ise ACAA, HearID, Aktif Gürültü Engelleyici, VoiceRadar, VoiceShield ve MagicSight gibi alanında uzman teknolojiler kullanıyoruz.
eufy clean kategori markamızdaki robot süpürgelerimizde iPath lazer navigasyon, AI Map haritalama, güçlü emiş teknolojisi gibi önemli teknolojilerden yararlanırken; akıllı güvenlik sistemleri sunduğumuz eufy security ürünlerimizde bulunan uçtan uca şifreli yerel depolama ve yapa zeka destekli cihaz entegrasyonu, solar enerji ile kesintisiz güç gibi teknoloji alanında ön plana çıkan özellikleri kullanıyoruz.
Projeksiyon cihazları alanında taşınabilir ve portatif özellikleriyle pek çok kullanıcının beğenisini kazanmış Nebula kategori markamızda ise otomatik odak, DLP IntelliBright ve sinematik ses gibi özellikler kullanıcıların beklentilerini aşıyor. Nebula çatısı altında dünyanın en kompakt lazer projeksiyon cihazı Cosmos Laser 4K ile kullanıcılar sinema keyfini dilediği her yere taşıyabiliyor.
Son Yorumlar