IT Network derginiz olarak elektronik düzenlemelerden olan e-fatura ve e-defter uygulamalarını araştırdık ve sektörün bu alanda hizmet sunan oyuncularına sorduk…
e-Fatura ile ilgili düzenlemeler?
Ülkemizde e-Fatura Uygulamasına yönelik temel düzenlemeler ilk defa 2010 yılında 397 Sıra No’lu VUK Genel Tebliği ile yapıldı. Bu tebliğde e-Fatura Uygulamasından yararlanabilecek mükellefler anonim ve limitet şirketler ile sınırlandırılmış ve ayrıca e-Fatura kullanılması kâğıt faturanın yanında alternatif bir yöntem olarak kabul edilmişti. Söz konusu tebliğde ayrıca e-Fatura Uygulamasından yararlanmada portal ve entegrasyon usulü olmak üzere 2 yöntemin kullanılabileceği ifade edilmişti. Bu tebliğe göre e-Fatura başvuruları kâğıt ortamında Gelir İdaresi Başkanlığı’na yapılacak ve ayrıca faturalar sadece mükelleflerin kendi bilgi işlem sistemlerinde muhafaza edilebilecekti. Diğer taraftan e-Faturanın imzalanmasında geçerli tek yöntem mali mühür ile imzalamaktı.
2012 yılında yeni düzenlemeler yapıldı…
2012 yılında e-Fatura Uygulaması ile ilgili çok önemli değişiklikler ve düzenlemeler yapılarak 397 Sıra No’lu VUK Genel Tebliği’nin hükümlerinde değişiklikler yapılmıştır. Özetle söylemek gerekirse bazı kritik sektörler ile bir kısım mükelleflere 2013 yılında e-Faturaya geçiş zorunluluğu getirilmiş ve kayıtlı kullanıcılar arasında e-Fatura kullanımı alternatif bir yöntem olmaktan çıkartılarak zorunlu hale getirilmiştir. e-Fatura kullanma imkanı gerçek kişilere doğru genişletilmiş ve mali mühürün yanında e-İmzanın da e-Faturaların imzalanmasında kullanılabileceği düzenlemesi yapıldı.
Özel Entegratörler büyük önem taşıyor…
e-Fatura Uygulaması ile ilgili olarak yapılan en temel değişikliklerden birisi de uygulamadan yararlanma yöntemlerine özel entegratörlerin (Servis Sağlayıcılar) eklenmesi ile bu alanda özel sektöründe faturalaşma sürecinde rol almasına imkan sağlandı ve ilgili teknik kılavuzlarla bunun usul ve esasları belirlendi. Diğer taraftan e-Faturaların, günün gelişen teknik koşulları çerçevesinde üçüncü taraflarda da (Bulut) tutulabilmesinin önü açılmış ve bilgi işlem sistemleri yurt dışından yönetilen çok uluslu şirketlere bir takım kolaylıklarda sağlanmış oldu. Son olarak e-Fatura sistemine başvuruların kâğıt yerine elektronik ortamda yapılabilmesine dönük tebliğde bazı değişiklikler yapıldı. 2012 yılında yapılan düzenlemelerle VUK Genel Tebliği neredeyse baştan sona değiştirilmiş ve e-Faturanın büyülü dünyası daha esnek bir hale getirilerek Dünya örneklerine benzer bir yapı kurgulandı. e-Fatura, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın hayata geçirdiği en önemli e-devlet projelerinden birisidir. Bu proje sadece Gelir İdaresi ve diğer kamu kurumlarının bundan sonraki yıllarda iş yapış şekillerini değiştirerek kamunun modernizasyonuna ve etkinliğine katkı sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda özel sektöre de çok farklı açılımlar sağlayarak hem bireysel bazda şirketlerin işleyiş prosedürlerine etki edecek, hem de işletmeler arası iletişimi hızlandırıp kolaylaştırmak suretiyle bir bütün halinde ülke ekonomisine bir katkı sağlayacak. e-Fatura’nın uluslararası ticarette firmalarımıza çok önemli bir rekabet avantajı sağlayacağı da muhakkak.
Özel entegratör tercihinde yapılması gerekenler nelerdir?
e-Fatura Uygulamasına kayıtlı mükelleflerin, e-Fatura Uygulamasını özel entegratör aracılığıyla kullanmak istemeleri halinde özel entegrasyon izni almış mükelleflerle e-fatura gönderme ve alma konusunda sözleşme yapmaları gerekmektedir. Özel entegratör kurum, sözleşme imzaladığı mükelleflerin bilgilerini Başkanlığa elektronik ortamda bildirecek, Başkanlıktan olumlu yanıt alınması halinde ilgili mükellefin kullanıcı hesabı Başkanlık tarafından aktif hale getirilecektir. Hesabı aktif olan mükellefler e-fatura gönderip almaya başlayabileceklerdir. Sözleşme gereği kullanıcı hesabı kapatılan mükelleflerin bilgileri aynı yöntemle elektronik ortamda Başkanlığa bildirilecektir.
e-Defter nedir?
Günümüzde mükelleflerin hemen hemen tamamı kayıtlarını çeşitli yazılımlar aracılığı ile bilgisayar ortamlarında tutuyorlar. e-Defter uygulaması bu farklı yazılımlar aracılığı ile tutulan kayıtların ortak bir veri format ve standardı ile elektronik ortamda tutulmasına imkan sağlayan bir yazılım. e-Defterde kullanılan standart XBRL(eXtensible Business Reporting Language-Genişletilebilir İşletme Raporlama Dili) olarak adlandırılan ve Dünya’da gittikçe yaygın bir şekilde kullanılan finansal raporlama alanındaki en esnek dildir. e-Defter, VUK ve TTK çerçevesinde kağıt ortamında tutulan defterlerle aynı hukuki sonuçları doğurmaktadır. Ancak aynen e-Fatura gibi, işletmeler için yeni bir uygulama olması dolayısıyla bir kısım soru işaretlerini de beraberinde getirmekte. Bu soru işaretlerine sektörün bu alanda hizmet veren oyuncularına sorduğumuz sorularla bu dosyamızda cevap aradık.
e-Defterin amacı nedir?
e-Defter, hem mükelleflerin hem de birçok kamu ve özel sektör kurumunun vergisel ve vergisel olmayan birçok amacına katkıda bulunacak olan bir uygulamadır. Elbette BT’nin bu kadar yoğun olarak kullanıldığı günümüzde diğer ülkelerdeki benzer uygulamalara paralel olarak e-Defter uygulamasının ülkemizde de hayata geçirilmesi bir gerekliliğin ötesinde artık zorunluluk haline geldi. Ayrıca e-Defter uygulaması mükelleflerin uyum maliyetlerine de ciddi katkı sağlayacak. e-Defterin bu kapsamda amaçlarını şöyle sıralayabiliriz:
– Defter kayıtlarının oluşturulması ile ilgili yükümlülükleri değişen teknolojik ve idari ihtiyaçlara uygun biçimde revize etmek,
– Kâğıt ortamında basım, tasdik ve saklama yükümlülüklerini ortadan kaldırmak suretiyle bu yükümlülüklerin elektronik ortam ve araçlarla yerine getirilebilmesine imkan sağlamak,
– Mükellef hizmetlerinde ve idari işlemlerde yeni açılımlar sağlamak,
– Vergiye gönüllü uyumu artırmak,
– Elektronik denetim için uygun altyapıyı oluşturmak ve yerleştirmek,
– Uzaktan denetim yapabilmenin kapısını aralamak,
– Uluslararası Ortak denetime imkân sağlamak,
– Farklı yasal ortamlarda faaliyet gösteren uluslararası firmaların hem yönetsel hem de iç ve dış denetimleri ihtiyaçları için ortak bir format ve standart sağlamak,
e-Defter uygulaması sadece Maliye Bakanlığı uygulamaları için değil, aynı zamanda firmaların çeşitli sebeplerle bilgi ve raporlamalar isteyen diğer kamu ve özel sektör kurumları için de standart bir veri formatında bilgiler sunacağı için hayati öneme sahip bir proje.
e-Defter Uygulaması ve düzenlemeleri…
Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi Başkanlığı) ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan ortak çalışmalar sonucu 13 Aralık 2011 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan Elektronik Defter Genel Tebliği, 01.01.212 tarihinden itibaren uygulanmaya başlandı. Böylece e-Fatura Uygulaması ile mükellef hizmetlerinde ve idari işlemlerde hem mükellefler hem de kamu ve özel sektörün birçok uygulamasında çok büyük kolaylıklar ve maliyet avantajları sunacak olan yeni bir proje daha hayata geçirilmiş oldu. e-Defter ile şimdiye kadar kağıt ortamında tutulan ve bu yüzden kağıt, tasdik ve arşivleme maliyetlerine katlanılan defter tutma yükümlüğünün, günün gelişen teknolojik imkan ve şartları çerçevesinde artık elektronik ortamlarda tutulması mükelleflerin tasarruf açısından oldukça lehine bir durum. Diğer taraftan, günümüzde mükelleflerin hemen hemen tamamının, kayıtlarını çeşitli yazılımlar aracılığı ile bilgisayar ortamlarında tuttukları ve fakat bunların standart bir veri formatı içermedikleri de bilinen bir gerçek. Bu durum, özellikle yetkili makamların defter kayıtlarına ulaşmak istedikleri zaman mükellefler için, verilerin istenen formatlarda hazırlanması, bu iş için personel tahsisi, ilgili birimlere verilerin transferi vs. birçok maliyet unsurunu da beraberinde getirmekte. Ayrıca, büyük ölçekli işletmelerin iç ve dış denetimlerinde standart bir veri formatının olmaması bu işlemlerin yönetim ve denetim faaliyetlerini olumsuz yönde etkilemektedir. e-Deftere geçiş, e-Fatura zorunluluğunun getirildiği sektörler ve mükellefler için de zorunlu hale getirilmiş olup kapsama giren mükelleflerin 2014 yılında bazı şartları yerine getirmeleri yine 421 Sıra No.lu VUK Genel Tebliği’nde düzenlendi. e-Fatura ve e-Defter uygulamaları, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın hayata geçirdiği en önemli e-Devlet projelerindendir. Bu projeler sadece Gelir İdaresi ve diğer kamu kurumlarının bundan sonraki yıllardaki iş yapış şekillerini değiştirerek kamunun modernizasyonuna ve etkinliğine katkı sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda özel sektöre de çok farklı açılımlar sağlayarak hem bireysel bazda şirketlerin iç işleyiş prosedürlerine etki edecek, hem de işletmeler arası iletişimi hızlandırıp kolaylaştırmak suretiyle bir bütün halinde ülke ekonomisine bir katkı sağlayacaktır. e-Fatura ve e-Defter uygulamalarının uluslararası ticarette firmalarımıza çok önemli bir rekabet avantajı sağlayacağı da muhakkaktır. e-Fatura ve e-Defter uygulamalarının önümüzdeki dönemde daha fazla yaygınlaşması kaçınılmaz bir gerçek.
E Fatura ve E Defter uygulamalarınız nelerdir?
Logo Yazılım ve geçtiğimiz yıl Logo Ailesi’ne katılan Netsis, e-Dönüşüm’ü, son yıllarda ülkemizin gündeminde yer alan ve uzun süre de kalmaya devam edecek önemli bir konu olarak görüyor. e-Fatura ile başlayan, e-Defter ve e-Arşiv ile devam eden e-Dönüşüm sürecini, bir zorunluluk gibi algılansa da, aslında vizyon sahibi kurumların önündeki uzun dönüşüm yolculuğunun başlangıcı olarak değerlendiriyoruz. Yakın gelecekte, fiziksel mal ve hizmet dolaşımının dışındaki her şeyin elektronik ortama taşınacağını biliyoruz. Bu dünyanın ya da sanal evrenin çekirdeğini kullandığımız ERP uygulamaları oluşturduğu için, bir şirkete dair konuları birbirinden bağımsız değil, büyük resmi tamamlayan stratejik adımlar olarak görmemiz gerekiyor. Bu doğrultuda, uzun yıllara dayanan kapsamlı bilgi birikimi ve tecrübemizle, e-Dönüşüm sürecine öncülük etmeyi hedefliyoruz. Netsis ile birlikte, e-Fatura, e-Defter ve e-Arşiv alanlarında pek çok çözüm sunuyoruz. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından hayata geçirilen yasal düzenlemelere bağlı olarak; kurumların gündelik operasyonlarına uygun e-Devlet çözümlerini, Özel Entegratörlük Hizmeti’yle bir bütün halinde sunuyoruz. Logo’nun e-Fatura ve E-Arşiv uygulamalarıyla düzenlenen elektronik faturaların GİB’e aktarımı; e-Fatura Entegrasyon Çözümü üzerinden ya da doğrudan Özel Entegratör hizmetiyle gerçekleştirilebiliyor. Sadece gönderilen faturaların karşı tarafa teslimi değil, aynı zamanda gelen e-faturaların eşlemeleri de yapılarak, kullanılan Logo ya da Netsis yazılımlarına el değmeden ya da kontrollü olarak işlenebilmesi, Logo farkını ortaya koyuyor. Söz konusu faturaların, doğrudan Logo ya da Netsis yazılımlarına benzer diğer yazılımlar tarafından üretilen faturalarla tam entegrasyonu da sağlanabiliyor.
Logo e-defteri nasıl sağlıyor?
Elektronik defter tutulması, onaylanması ve saklanmasında kullanılabilecek ilk onaylı yazılımlardan olan Logo ve Netsis e-Defter uygulamalarıyla şirketler, Yevmiye Defteri ve Defter-i Kebir belgelerini, belirlenen standartlarda hazırlayıp elektronik olarak GİB’e gönderebiliyor. Yeni Türk Ticaret Kanunu’na göre geliştirilen ve işletmelere büyük kolaylık sağlayan uygulamayla, defterlerin kâğıtlara basılarak saklanması gibi zaman ve maliyet gerektiren işlemler, artık elektronik ortamda yapılabiliyor. Logo ve Netsis’in e-Fatura ve e-Defter uygulamaları, arşivleme maliyetini düşürüyor, verimli işgücü kullanımını ise artırıyor. Tutarlı veri iletişimi ve raporlama sağlayarak, iç denetim süreçlerinin kalitesini yükseltiyor. Yakın zamanda hizmetlerimizin arasına katılan e-Arşiv uygulaması; resmi, hukuki ve ticari her türlü belgenin elektronik ortamda, yasal açıdan geçerli ve güvenli şekilde uzun süreli saklanmasını ve istenildiğinde belgelere kolayca ulaşılmasını sağlıyor. GİB tarafından hayata geçirilen yasal düzenlemelere bağlı olarak; kurumların gündelik operasyonlarına uygun e-Fatura çözümlerini, Özel Entegratörlük Hizmeti’yle beraber, bir bütün halinde sunuyoruz.
Neden Logo e Fatura – e Defter?
e-Dönüşüm çözümlerini seçerken; şirketin kurumsallığına, ana faaliyet alanına, vizyonuna, kapasitesine ve bu konudaki yeteneğine dikkat etmek gerekiyor. Logo halka açık, SPK’nın düzenlemelerine tabi bir kurum. Yazılım alanındaki uzmanlığıyla, 30 yıldır sektörü Türkiye’de daha iyi yerlere taşımak için çalışıyor. Türkiye’nin e-İş çözüm platform sağlayıcısı e-Logo, uçtan uca e-Fatura çözümleriyle, uzun yıllara dayanan uzmanlığını KOBİ’lerin kullanımına sunuyor. e-Logo, 1995 yılından bu yana, kurumlararası veri alışverişi başlığı altında hizmetlerini sürdürüyor. Bu kapsamda, 2002’den bu yana, müşterileri ve finansal kurumlar arasında yüksek servis kalitesi ve sıfır fraud (dolandırıcılık) oranıyla, güvenli e-İş Köprüsü Hizmeti veriyor. Avrupa çapında, kurumlararası birlikte çalışma standartlarının oluşmasına yönelik uluslararası Ar-Ge projelerini yürütüyor. Avrupa Birliği kapsamında e-Belge dönüşümüne önderlik ediyor. 3. partilerle iletişim için semantik arayüzler geliştiriyor, uçtan uca çözümler ve adaptörler üretiyor. Kullanıcı tarafından kural tanımlanabilmesi imkânı ve otomatik paketleme seçenekleri sunuyor. Hazır şablonlarla, kurumlar arasında veri transferini kalıcı kılıyor. HTML, PDF, UBL ve e-posta formatlarını destekliyor.
E-LOGO Özel Entegratörlük Hizmetinin Avantajları
• Logo ve Netsis ERP ürünlerine doğrudan bağlantı
• Tüm ERP Sistemleri’yle tam uyum
• Web arayüzden, giden ve gelen faturalara kolay ulaşım
• Connect Api uygulamasıyla, 3. parti yazılımlarla tam entegrasyon
• Kuruma özel e-Fatura görsel tasarım imkânı
• Türk Telekom’un altyapısı kullanılarak sunulan, günlük 130 milyon fatura işleme kapasitesine sahip özel entegratörlük hizmeti
• Doğru, güvenilir, yaygın ve kesintisiz hizmet LOGO e-Faturanın Avantajları
• Faturalarını el değmeden hazırlanıp, otomatik gönderilmesi
• Gelen faturaların Logo ürünlerine otomatik kaydedilmesi
• Logo ürünleri akıllı tanıma sistemiyle, cari hesaba özel “malzeme-hizmet-birim” eşlemesinin 1 kez yapılması
• e-Fatura geldiğinde, sisteme elle girilmiş irsaliyelerle otomatik olarak eşlenmesi ve mükerrer kayıt oluşmasının engellenmesi
• Tanımlı olmayan cari hesap ve malzeme kartlarının otomatik eklenmesi
• Alıcıya özel görüntüleme şablonu tanımlanması
• Hizmet faturaları, ihraç kayıtlı faturalar gibi özel faturaların da e-Fatura olarak gönderilebilmesi
• Firmaların e-Fatura mükellefi olup olmadığı tek tuşla sorgulanarak, cari hesaplarla ilişkilendirilmesi
• Faturaların e-posta ile PDF formatında gönderilebilmesi
E Fatura ve E Defter uygulamaları yaklaşımlarınızdan bahseder misiniz?
Türkiye’nin teknolojiyle dönüşüm ve kalkınma hamlesinin önemli bir adımı olarak yürürlüğe giren e-Defter ve e-Fatura uygulamaları, şirketlere hem kâğıttan tasarruf, hem de iş verimliliğini artırma konularında çok önemli avantajlar getiriyor. e-Fatura uygulamasına geçmek operasyonel maliyetleri azaltan bir çözüm, aynı zamanda doğa dostu bir yaklaşım, ayrıca birçok şirket için zorunluluk. e-Fatura ve e-Defter kullanması zorunlu mükelleflerin listesi, Gelirler İdaresi Başkanlığı’ndan öğrenilebiliyor.
Netsis olarak sunduğunuz çözümleriniz nelerdir?
Netsis olarak, geçtiğimiz yıl aralarına katıldığımız Logo ile beraber, e-Devlet uygulamalarına geçecek şirketlerin çözüm seçiminde, mevcut ERP sistemine ne kadar entegre olabildiğine mutlaka önem vermesi gerektiğini düşünüyoruz. Ayrıca lisans, hizmet ve işletim maliyetleriyle sonraki yıllarda meydana gelen yansımaları göz önünde bulundurarak, toplamda ürüne sahip olma bedelinin ne olacağını iyi değerlendirmek gerekiyor. Bu süreci iyi yönetmek için; uzman bir ekibe sahip olmak, destek alınan firmanın tecrübesi ve bu konuya kaynak ayırabilmesi önemli unsurların başında geliyor. Sağlıklı hizmet alınarak her zaman ulaşılabilecek bir iş ortağıyla yola çıkmak önemli. Başbakanlık Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından hayata geçirilen yasal düzenlemeler ve getirilen zorunlulukların iş hayatına entegre edilmesi için, Logo ve Netsis olarak bu alanda hızlı ve pratik çözümler sunuyoruz. Böylece geçiş sürecindeki şirketleri, işlerini kolaylaştıran çözümlerimizle destekliyoruz. Şirketler hangi yazılım altyapısını kullanırsa kullansın, e-Dönüşüm için kendi yapılarına en uygun çözümü Logo ve Netsis’te bulabiliyor.
Netsis olarak e-fatura ve e-defter uygulamalarındaki avantajlarınız nelerdir?
E-Fatura uygulamasıyla sağlanan avantajlar:
• Baskı, postalama ve arşivleme giderlerine son verilir.
• İç denetim ve yönetim kalitesi artar.
• Mali mühürle, veri bütünlüğü ve inkâr edilemezlik sağlanır.
• Kâğıt tasarrufuyla, çevreye duyarlılık artar.
• Gecikmelere, anlaşmazlıklara ve kullanıcı hatalarına son verilir.
• E-fatura sürecinde sunulan tam entegrasyonla, firmaların e-Devlet uygulamalarına hızlı ve güvenli geçişi sağlanır.
E-Defter uygulamasıyla sağlanan avantajlar:
• Standart raporlar
• Baskı, kâğıt ve kartuş tasarrufu
• Arşivleme tasarrufu
• İşgücü ve zaman tasarrufu
• Onay maliyetlerinde azalma
• Denetim ve yönetim faaliyetlerinde hız ve etkinlik
• Uzaktan erişim/denetim kolaylığı
• İç denetim ve hesap verebilirlik
• E-kayıtların orijinal biçimiyle geleceğe taşınması
• Kayıt değiştirilemezliği ve güvenliği
• Hızlı ve uzaktan erişim imkânı
• E-denetim için uygun altyapıyı oluşturmak
• Uluslararası ve uzaktan denetimin kapısını aralamak
Müşterilerimize beklentilerinin fazlasını sunuyoruz…
Detaysoft olarak büyük bir e-dönüşüm sürecinin bileşenleri olarak değerlendirdiğimiz e-defter ve e-fatura süreçleri, şirketlerin mali açıdan hem birbirleri hem de kamu kurumları ile bütünleşmesini sağlamaktadır. Bu süreçler işgücü, zaman, baskı, kağıt, kartuş, yazıcı, arşivleme ve noter masrafı gibi birçok maliyeti ortadan kaldırarak şirketlere önemli fayda sağlamaktadır. Geçtiğimiz yıl NetBT ile stratejik bir iş ortaklığına imza atarak e-fatura ve e-defter çözümlerimizi geliştirerek şimdiye kadar birçok sektörden onlarca şirketin bu alandaki dönüşümlerini kusursuz bir şekilde gerçekleştirerek üst seviyede müşteri memnuniyeti yakaladık. Müşterilerimize beklentilerinin çok daha fazlasını sunmamız ve projeleri çok hızlı bir şekilde tamamlamamız yakaladığımız başarıda önemli rol oynadı.
E-Faturada Çıtayı Yüksek Tuttuk
Detaysoft’un sunduğu e-fatura çözümü gelirler idaresinin standartlarına göre faturalaşma işlemlerinden çok daha fazlasını yapmaktadır. Sadece fatura göndermek veya almanın yanında SAP platformu ile entegre çalışan süreçler üzerinde fatura bilgilerini tek bir platform tarafından yönetmeye olanak tanımaktadır. Sistem, kullanıcıların seçimlerine göre hareket etmekte ve kullanıcılara geri bildirimler sunarak sürecin eksiksiz bir şekilde işlemesi için gerekli aksiyonları almaktadır. Detaysoft e-fatura platformu tüm süreçlerini SAP ERP üzerinde merkezi bir yapı üzerinde tasarlayarak kullanıcıların ürün adaptasyonunu en üst seviyelere çekmektedir. Ayrıca, canlı süreçlerdeki değişikliklere kolayca adapte olan yapısı sayesinde destek maliyetlerini azaltarak ihtiyaçlara kısa sürede cevap vermektedir. Geliştirdiğimiz e-fatura çözümü kullanıcılara birçok avantaj sunmaktadır. Detaysoft, SAP ERP ile tam entegre çalışan bir çözüm sunarken logo AS- 400 ve Netsis gibi SAP harici sistemlerle de sorunsuz bir şekilde çalışabilmektedir. Ayrıca, kullanıcıların faturalaşma işlemlerini hem SAP içinde hem de portal bazlı takip edebilmeleri için basit ve fonksiyonel arayüzler sunmaktadır. E-faturaların müşteri veya şirket bazında otomatik gönderimini sağlamakta ve ana veri yönetimini web servislerle periyodik olarak otomatize ederek e-fatura kapsamına giren şirketleri çekebilmektedir. Bunların yanında yüksek kapasiteli faturalaşma işlemlerinde kullanılan HSM cihazlarıyla tam entegre çalışmakta ve faturaların kontrolünü gerçekleştirerek sistemde mükerrer kayıtları önlemektedir.
Detaysoft E-Defter Çözümü Uçtan Uca Çözüm Sunuyor
Detaysoft e-defter süreçlerinde uçtan uca bir çözüm sağlamakta ve tüm adımlarda müşterilerine rehberlik eden bir proje metodolojisi uygulamaktadır. Tüm yasal mevzuatlara uyumluluk kapsamında sadece Detaysoft e-defter çözümünün yüklenmesi ve uyarlanmasının yanında, bu çözümün istenilen standartlar doğrultusunda Gelirler İdaresi’ne ileteceği verinin kaynağı olan ERP platformunda çalışan muhasebe ve finans süreçlerini de Detaysoft kurgulamaktadır. Ayrıca, oluşan defterlerin raporlanarak arşivlenmesi Detaysoft’un sorumluluğu altındadır. Şirketimiz bu sorumluluk bilinci ile e-defter çözümünün her safhasında müşterilerimize farklı modeller ile destek vermektedir. Detaysoft e-defter çözümü de SAP sistemine tam entegre olarak çalışmakta, defter-i kebir ve yevmiye defterlerinin kopyasını alarak beratlarını oluşturmakta ve gönderime hazır hale getirmektedir. Şirketimiz, tüm müşterilere kullanıcı ve uyarlama kılavuzları ile destek vermektedir. Detaysoft’un güçlü iş ortağı NetBT ve e-defter çözümüne atanmış uzman ekibiyle tüm mevzuat ve ERP üzerinde değişebilecek finansal ana verilerin sisteme yansıtılması konusunda bakım desteğini de sunmaktadır. Detaysoft, ERP bağımsız düşük sahip olma maliyetli ve operasyonel maliyetleri düşüren bir çözüm sunarak kaynakları daha efektif kullanmaya olanak tanımaktadır. Çözümün kurulum ve uyarlama süresinin kısa olması projenin daha çabuk tamamlanmasını sağlamaktadır. SAP ERP üzerinde yaratılan bu çözüm kullanıcıların SAP alışkanlıklarını değiştirmeden e-defter süreçlerine kolayca adapte olmalarını sağlamaktadır. Bununla beraber, Detaysoft e-defter çözümü SAP haricindeki platformlarda da rahatlıkla çalışmaktadır.
Detaysoft Türkiye’nin Her Bölgesine Hizmet Veriyor
Detaysoft e-fatura ve e-defter çözümlerini birçok sektörden onlarca firma kullanmaya başladı ve birçok projenin de uygulama aşaması devam etmektedir. Projelerin büyük bölümü İstanbul ve çevre illerde gerçekleşmekle birlikte sahip olduğumuz geniş kadro sayesinde Türkiye’nin pek çok bölgesine aynı anda hizmet vermekteyiz. Müşterilerimize sunduğumuz değer, tamamladığımız projelerdeki başarı ve yüksek müşteri memnuniyeti sonucunda kullanıcı sayımızda çok hızlı bir artış gerçekleşerek sektörün önemli oyuncularından biri konumuna geldik. Türkiye’nin en büyük hizmet sağlayıcısı olma vizyonuyla bu alandaki yatırımlarımıza orta ve uzun vadede de devam edeceğiz.
Son Yorumlar