Lenovo, 2013 yılı dördüncü çeyrek sonuçlarına göre yıllık vergi öncesi kârda 801 milyon, gelirlerde 635 milyon ve yıllık satışlarda 34 milyar ABD doları ile rekor kırdı.
52,4 milyon adet PC sevkiyatı ve yüzde 15,5 oranında küresel pazar payı ile sektörde söz sahibi olmaya devam eden Lenovo, pazara kıyasla 14 puan büyüdü ve üst üste 16’ncı çeyrektir sektörden daha fazla büyümüş oldu.
Lenovo, 31 Mart 2013 tarihinde sona eren dördüncü mali çeyreğinin ve tüm mali yılının sonuçlarını duyurdu. Lenovo, yıllık bazda yüzde 15 oranında artarak 34 milyar ABD doları ile rekor kıran tüm yıl bazındaki satışları, yıllık bazda yüzde 38 oranında artarak 801 milyon ABD doları ile rekor kıran tüm yıl bazındaki vergi öncesi kârı ve yüzde 34 oranında artarak 635 milyon ABD doları ile rekor kıran gelirleri ile başarılı bir yıl geçirdi. Lenovo, yıllık yüzde 15,5 pazar payı ile birinci ile aradaki farkı yüzde 0.2’ye düşürdü. Akıllı Mobil Cihazlar segmentinde yüzde 5,9 pazar payı ve küresel sıralamadaki üçüncülüğü ile PC+ döneminin en güçlü oyuncularından biri olma yönündeki dönüşümünü hızlandırdı.
Lenovo, dördüncü çeyrekte, yıllık bazda yüzde dört oranında artarak 7,8 milyar ABD dolarına ulaşan rekor gelir elde etti. Şirket, dördüncü mali çeyrekte, önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 63 oranında artışla 166 milyon ABD doları tutarında vergi öncesi kâr elde etti. Sektörün geneli yıllık bazda yüzde 13 oranında küçülürken, Lenovo pazara kıyasla 14 puan büyüdü ve üst üste 16’ncı çeyrektir sektörden daha fazla büyümüş oldu.
Şirketin dördüncü mali çeyrekteki brüt kârı, yıllık bazda yüzde 20 oranında artarak 963 milyon ABD dolarına yükseldi. Brüt kâr marjı yüzde 12,3 oldu. Dördüncü çeyrekte faaliyet kârı, yıllık bazda yüzde 67 oranında artarak 169 milyon ABD doları oldu ve gelirler ise yıllık bazda yüzde 90 oranında artarak 127 milyon ABD dolarına ulaştı.
Lenovo Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Yang Yuanqing, “Lenovo, zorlu makro-ekonomik ortama ve PC sektöründeki dönüşüme rağmen,2012/13 mali yılında güçlü bir performans sergiledi. Sadece rekor pazar payı, gelir ve kârlılıkla tüm önemli PC şirketleri arasında en hızlı büyüyen olmakla kalmadık, daha da önemlisi, akıllı telefon ve tablet alanında önemli bir büyüme kaydettik, dedi. “Aslında, akıllı telefon sevkiyatları tüm dünyada geçtiğimiz yıla göre 3,7 kat arttı ve şu anda Çin’de akıllı telefon pazarında ikinci sıradayız. Bu durum, Lenovo’nun başarılı bir PC+ liderine dönüşmesi için güçlü bir temel sağladı. Önümüzdeki dönemde, yatırımlarımızı hızla büyümekte olan tablet, akıllı telefon ve kurumsal donanım alanlarına yoğunlaştıracağız ve aynı zamanda, temel PC işimizin kârlılığını artırmak için çalışacağız. Bu yeni alanlarda, tıpkı PC işinde olduğu gibi başarıya ulaşabileceğimize fazlasıyla inanıyoruz.” dedi.
Son Yorumlar