Lenovo, global marka değerini ölçümlemede önemli referanslardan olan Interbrand listesine 100’üncü sıradan giriş yaptı…
Düzenli büyümesi ve teknoloji sektöründe başarılı bir global bir marka olması ile dikkat çeken Lenovo, Interbrand tarafından 2015’in en iyi 100 global markasından biri seçildi. Bu sene ilk kez listede yer alan markalardan biri olan Lenovo, bu prestijli listeye 100. sıradan giriş yaptı. Interbrand tarafından hazırlanan ve dünyaca saygınlığı olan “En İyi Global 100 Marka” listesi her yıl global marka değerinin ölçümlenmesinde en önemli araçlardan biri kabul ediliyor. Interbrand, bu yıl 16.’cı kez hazırlanan En İyi Global Markalar raporunda yer alan 100 en değerli markayı belirlerken, markanın şirkete kattığı farklı değerleri analiz ediyor. Analiz edilenler arasında müşteri beklentisini karşılamaktan ekonomik değer yaratmaya kadar farklı kalemler yer alıyor. Sıralama, markanın kümülatif değerine katkıda bulunan çeşitli özelliklerin beraber değerlendirilmesiyle oluşturuluyor. Sıralama ölçütü olarak, markanın müşteri seçimini etkilemekteki rolü, finansal performansı, premium fiyatlandırmaya uygun olması veya şirketin kazancını güvenceye alabilmesi gibi etkenler göz önünde bulunduruluyor. Global PC satışlarında yüzde 20’den fazla pazar payı ile lider olan, tablet ve sunucu üretiminde ilk 3’te yer alan ve akıllı telefon pazarında 3. Sırada bulunan Lenovo, yeni marka kampanyasını duyurmasını takip eden son 6 ay içerisinde bu önemli listede yerini almayı başardı. Yeni marka kampanyası dahilinde Lenovo dijital ve sosyal kimliğine vurgu yapan yeni bir logo tasarladı, pazara yeni ürün serileri sundu ve şirketin 46 milyar dolarlık değerini yansıtan pazarlama kampanyaları düzenledi. Pekin’de gerçekleşen Tech World’deki görünürlüğü, Las Vegas’daki CES’deki rekor kıran ödüllü performansı ve geçtiğimiz ay içinde Berlin, New York ve Şangay’da yaptığı ürün tanıtımları Lenovo’nun global sahnedeki bilinirliğini artırdı. Listenin bu yılki sıralamasında Lenovo’nun son dönemde IBM System X ve Motorola Mobility şirket satın alımları ile elde edilmiş marka katma değeri henüz hesaplamaya dâhil edilmedi.Bu birleşmelerin Lenovo’nun marka gücünü zaman içinde daha da sağlamlaştıracağına ve artıracağını kesin gözüyle bakılıyor. Buna rağmen rapor Lenovo’nun bugünkü marka değeri şimdiden 4.1 milyar doların üzerine çıkmış durumda. Lenovo Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi David Roman yaptığı açıklamada şunları söyledi:“İş performansı ve marka performansı birbiriyle yakından ilişkilidir. Bu nedenle Lenovo markasının bugün dünyanın en güçlü markaları arasında gösterilmesi çok sevindirici. Çünkü bu sadece pazarlama ve müşteri ilişkileri girişimlerimizin başarılı sonuçlandığını göstermekle kalmıyor aynı zamanda şirketimizin genel gücünü de kanıtlıyor. PC, tablet, akıllı telefon ve sunucu alanlarında yıllardır Lenovo’nun istikrarlı yükselişine tanıklık ediyoruz ve şimdi markamızın temel güçlerimizden biri haline geldiği tasdiklenmiş oldu. Markaların bir değer haline gelebilmesi için insanlara bir şeyler ifade etmesi gerekir. Bu listede yer almak, markamızın her kesimden tüketiciye her zamankinden daha da yakın olduğuna dair inancımızı bir kat daha pekiştirdi.” Interbrand CEO’su Jez Frampton ise şöyle konuştu: “Lenovo’nun; yeni logosuyla, müşterilerini markanın bir parçası olmaya teşvik eden kampanyalarıyla ve insanlara onların sevdiği teknolojileri sunmasıyla global markaya dönüşmesini izliyoruz. Lenovo’yu en iyi 100 marka
listesine dâhil olması ve farklılığını ortaya koyarak etkisini artırmasından dolayı kutluyoruz.”
Son Yorumlar