Lenovo, 2012-2013 yılı ikinci çeyrek sonuçlarına göre, % 15,6 ile rekor pazar payına ve çeyrek dönem satışlarında da 8,7 milyar ABD Dolar’ına ulaştı.
Lenovo, 30 Eylül 2012’de sona eren ikinci mali çeyreğine ilişkin sonuçlarına göre tüm coğrafi bölgelerde pazardan daha fazla büyüyerek ilerlemesini istikrarlı bir şekilde sürdürdüğünü açıkladı. Yıllık bazda yüzde 11’lik artışla, 8,7 milyar ABD dolarlık üç aylık rekor satış rakamına ulaşarak PC sektöründe bir numara oldu.
Lenovo, ikinci mali çeyrekte ve yıllık bazda yüzde 8 gerileyen zorlu pazarda, dünya genelindeki PC sevkiyatlarını yüzde 10,3 artırdı. Böylece, arka arkaya 14 çeyrek PC pazarından daha hızlı büyümesini sürdürdü. Bu zorlu ortamda, Lenovo, bugüne kadarki dünya çapında en yüksek pazar payı olan yüzde 15,6 rakamına ulaştı ve her coğrafi bölgede, rekabet ettiği her ürün kategorisinde ve her ilgili müşteri segmentinde pazar payını artırdı.
Lenovo, etkileyici pazar payı kazanımlarının yanı sıra, yıllık bazda yüzde 13’lük bir artış ve yüzde 12,1’lik brüt kar marjıyla ikinci çeyrekte 162 milyon ABD Dolarlık net gelir kaydetti. İkinci mali çeyrekteki brüt kar yıllık bazda yüzde 11 artarak 1,1 milyar ABD Doları oldu. İkinci çeyrekte işletme karı ise yıllık bazda yüzde 24’lük bir artışla 206 milyon ABD Doları olarak kaydedildi.
PC Plus çağı şekillenmeye devam ederken, Lenovo, ikinci mali çeyrekte liderlik konumunu güçlendirmek adına cesur atılımlar gerçekleştirerek iki önemli şirket alımı yaptı. Bunlarda biri, PC ve elektronik ürünlerinde Brezilya pazarında lider olan CCE. CCE’nin satın alınması, üretim olanaklarıyla birlikte, Lenovo’nun dünyanın üçüncü büyük PC pazarındaki varlığını önemli ölçüde artırıyor. Diğer ise Hindistan merkezli bir yazılım şirketi olan ve bulut bilgi işlem odaklı çalışan Stoneware. Stoneware’in satın alınması da, Lenovo’nun ticari ve tüketiciye yönelik bulut ürünlerine ilişkin olanaklarını, özellikle de eğitim ve kamu sektörlerinde çeşitli cihazlar üzerinde güvenli içerik sağlama yeteneğini genişletmesine yardımcı olacak.
Bu her iki şirketin alımı da, Lenovo’nun inovasyonu desteklemeye ve endüstri standardındaki x86 sunucularında sunduğu yetenekleri genişletmeye yardımcı olacak bir sunucu teknolojisi geliştirme programı oluşturmayı amaçlayarak EMC ile yaptığı küresel ortaklık duyurusunun hemen ardından geldi. Bu anlaşmanın bir parçası olarak Lenovo, bu sunucuları pazara kendi başına sunacak ve zaman içinde bunları belirli EMC depolama sistemlerine yerleştirecek. Lenovo, ayrıca geçen hafta büyük işletmeler, KOBİ’ler ve sistem bütünleştiricileri de dahil olmak üzere çeşitli ticari müşterilere uygun olarak hazırladığı sunucu, depolama, ağ oluşturma ve yazılım ürünlerini genişletmeye odaklanacak olan Enterprise Product Group adlı yeni faaliyet biriminin kurulduğunu açıkladı. Lenovo ikinci çeyrekte ayrıca, Kuzey Carolina’da, üretim alanında 115 yeni iş imkanı oluşturan ve güçlü yerel bağlara sahip küresel bir şirket olarak rekabet avantajlarını daha da artıracak bir üretim hattı açtıklarını duyurdu.
Lenovo’nun CEO’su Yang Yuanqing çeyrek dönem sonuçları ile ilgili olarak “Koru ve Atak”stratejisinin güçlü bir şekilde uygulanmasıyla, Lenovo yakaladığı güçlü ve dengeli büyüme ivmesini sürdürüyor. Küresel PC pazarındaki payımız ile yine tarihsel bir rekor düzeyine ulaştık. Dört yıllık çalışmaların sonucu olarak, Tüketici PC işimiz, bu segmentte dünyada bir numara oldu. Sadece iki yıl önce faaliyete başlayan Çin’deki akıllı telefon işimiz ise yine ikinci sıradaki yerini güçlendirdi. Daha da önemlisi, hızlı büyümekle kalmadık, aynı zamanda karlılığımızı da tutarlı bir şekilde sürdürdük ve veri öncesi gelir bu çeyrekte rekor bir düzeye ulaştı. Çin’in ve gelişmiş pazarların dışındaki gelişmekte olan pazarlar karlı bir büyüme aşamasına girerken ve akıllı telefon ve diğer MIDH (mobil internet/dijital ev) işi büyümeye devam ediyor. Lenovo’nun genel karlılığı artmaya devam edecektir.” dedi.
Son Yorumlar