Mark Zuckerberg’in f8 geliştirici konferansında “bir devrim” olarak duyurduğu “Zaman Tüneli” ürünü için beraber geliştirdikleri Izlesene uygulaması ile Nokta ve Izlesene.com, Facebook’un iş ortağı oldular.
Facebook’un her sene düzenli olarak San Francisco’da gerçekleştirdiği f8 geliştirici konferansında Mark Zuckerberg, Facebook’daki yenilikleri anlattı. Dünyaca ünlü internet şirketleriyle iş birliği halinde olan ve yeni ürün tanıtımlarını büyük şirketlerin desteğini arkasına alarak yapmayı tercih eden Facebook, bu sene de geleneğini bozmadı. Mark Zuckerberg bu seneki sunumuna devam ederken, Facebook’un video iş ortaklarını arkasındaki dev ekrana yansıttığı anda Türk izleyiciler, Türk internet tarihinde ilk olan bir sahne ile karşılaştılar. İzlesene.com markası, dünya çapında tanınan dev internet markaları ile aynı karede, Facebook’un iş ortakları arasında yerini aldı. Aynı sunumun sonlarında Nokta, Mark Zuckerberg’in “büyümemizde pay sahibi olan iş ortaklarımız” diyerek ekrana yansıttığı şirketler arasında yer aldı.
Bu sene Facebook’un “bir devrim” olarak duyurduğu “Zaman Tüneli” (Timeline) özelliği, kullanıcıların profil sayfalarını, anılar, yazılar, resimler ve videolardan oluşan, hayatın sanal bir özeti ile değiştiriyor. Adeta yaşamınızın “zaman tüneli” olan bu yeni profil sayfasında, Facebook ve İzlesene’nin ortak geliştirdikleri uygulama sayesinde video geçmişinizi “zaman tünel”inize ekleyebiliyorsunuz.
İzlesene Proje Yöneticisi İlkan Çelik de böylesine büyük bir projede Facebook ile birlikte çalışmanın gurur verici olduğunu belirterek şunları söyledi: “Facebook, kullanıcıların ilgi duyduğu içerikleri sosyal çevreleri ile paylaşabilmeleri için çok uygun bir ortam. İzlesene gibi kullanıcı odaklı içeriklerin barındığı platformlarda öncelikli olarak, kullanıcının içeriği en hızlı ve kolay şekilde sevdikleri ile paylaşabilmesi gerekiyor. Yeni internet çağında “sosyal” ve “paylaşım” kavramlarının önemini çok iyi biliyoruz. Kullanıcılarımız için sosyal fayda sağlıabilecek her Facebook ürününü çekinmeden projelerimize eklemeye ve bu ürünlerin Türk internet kullanıcısına hitap ettiğinden emin olmak için çıkardığımız sonuçları, önerilerimizi Facebook’a iletmeye devam edeceğiz.”
“Zaman Tüneli”nin gelişim süreci boyunca Nokta, İzlesene’nin sosyal ağı üzerinden Türk internet kullanıcılarının alışkanlıkları hakkında birçok bilgi ve görüşü Facebook’a ileterek projenin şekillenmesine de katkı sağladı.
Son Yorumlar