Yepyeni iş modeli sayesinde Türkiye’nin ilk online outlet merkezini hayata geçiren markado.com, markalı ve özel ürünleri, uygun fiyata tüketiciyle buluşturuyor.
Hem markalı, hem de kaliteli ürün arayanları mutlu edecek bir sistem oluşturduklarını aktaran Markado Group kurucu ortağı ve CEO’su Kadircan Erkıralp, “Markaların seri sonu, outlet ve indirimli ürünleri ilk kez aynı platform üzerinden sunan çözümlerimizle, kaliteli ürünlere her seviyeden tüketicinin ulaşabilmesini sağlayacağız” dedi.
E-ticaret dünyada olduğu gibi Türkiye’de de en hızlı büyüyen ve gözde sektörlerden biri haline geldi. Bir yandan işi sadece e-ticaret olan firmalar bu büyümeye katkıda bulunurken diğer yandan asıl işi fiziksel mağazacılık olan şirketler de bu kaçınılmaz değişimin bir parçası olma fırsatını değerlendirmekten geri kalmıyor. Türkiye’de online ticaret pazarı da internet kullanıcı sayısındaki artışa paralel olarak, son yıllarda hızla büyüyor. BKM verilerine göre, e-ticaretin büyümesinde bir gösterge olarak kabul edilen internetten yapılan kartlı ödemelerde, Avrupa ülkeleri arasında en hızlı büyüyen ülke, Türkiye. Mart 2013’te kurulan Markado Group, Türkiye’nin artan bu potansiyelini akılcı çözümler geliştirerek e-perakende sektörüne hızlı bir giriş yaptı.
Grubun ilk özgün girişimi olan markado.com benzersiz ürün yelpazesi, outlet sektörüne getirdiği yeni yaklaşım, rekabetçi ürünleri ve “Çok İstersin Az Ödersin” sloganıyla Türkiye’nin“online outlet merkezi” olmak üzere yola çıktı.
Markado.com Sektördeki Çok Önemli Bir Boşluğu Dolduracak
Seri sonu ürünleri tüketiciyle doğru platformlarda buluşturma amacıyla yola çıktıklarını ve e-perakende sektöründe bu ürünlerin satışına ilişkin ciddi bir boşluk olduğunu, aktaran Markado Group CEO’su Kadircan Erkıralp, “Bu ihtiyacı karşılamak üzere kurumsal bir yapıyla, güvenilir bir ortamda tüketicilere ulaştırma fikrini felsefemiz haline getirdik. 2013 yılında şirketimizin temellerini attık ve SGEK Holding ile birlikte markado.com kuruldu. Geldiğimiz noktada tüketicilerin her gün artan beğenileri ve satış performansımız bize ne kadar doğru bir işe yatırım yaptığımızı gösteriyor. Grup olarak 2015 yılı sonunda 200 Milyon Lira’nın üzerinde bir ciroya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. Geçtiğimiz aylarda Markado Group bünyesine grupfoni.com ve sanalreyonum.com’u da kattıklarını aktaran Erkıralp, bunlara ilaveten halihazırda 17 farklı yeni girişim ve devralma proje üzerinde çalıştıkları bilgisini paylaşıp, 2015 yılı sonunda Markado Group çatısı altındaki faal girişim sayılarını otuza çıkarmak istediklerini söyledi.
Hem Tedarikçilerin Hem De Tüketicilerin Yüzünü Güldürüyor
Yola çıkarken elektronik perakendeciliğe karlılık ve verimlilik üzerine kurulu yeni bir yaklaşım getirmeyi amaçladıklarını, markado.com’un iş modeli açısından da dünyada birebir bezerinin de olmadığını belirten Erkıralp, “Türkiye’de binlerce e-ticaret sitesi faaliyet gösteriyor. Çoğu birbirinin benzeri. Her yeni girişimin karşılanmamış bir ihtiyacı karşılaması ve farklı olması gerekiyor. Biz markado.com’u “markalı ürünlerin online outlet merkezi” olarak tanımlıyoruz. Alışılagelmiş pazaryeri mantığının tersine tedarikçi ve tüketici açısından kazan kazan stratejisi ile hareket ediyoruz. Müşterilerimize en çok aradıkları markaların seri sonu, outlet ve indirimli ürünlerini çok cazip koşullarda sunarken, tedarikçilerimize de sipariş yönetimi, müşteri hizmetleri, lojistik depolama gibi tüm operasyonel hizmetleri imkanları sağlayan bir yapı oluşturduk. Bu yapıda tedarikçiler zaten indirime soktukları ürünlerin satışı için ilave bir kaynak kullanmaksızın sisteme adapte olup ürünlerini kendi belirleyebildikleri fiyatlarla satabiliyor, kampanya yapabiliyorlar. Biz de altyapı avantajımızı kullanarak tüketicilerimize yılın her günü fırsatlar sunabiliyoruz. Oluşturduğumuz bu sistemi yurtdışı pazarlarına da taşımak üzere çalışmalarımız sürüyor” dedi.
Aynı Ürüne Farklı Fiyat Alternatifleri Sunuluyor
markado.com’da, piyasadaki en iyi markaların ürünlerini tüketicilerine en uygun fiyatlarla sunabilmek adına farklı seçenekler bulunuyor. Aynı ürünü indirimli, serisonu ve outlet platformlarında farkli fiyatlarda sunuluyor. Sunduğu seçenek ve fiyat kategorilendirmesinin markado.com’u diğer e-perakende sitelerinden tamamen farklılaştırdığını anlatan ve online perakende ile ilgili bilgiler veren Erkıralp, “Türkiye’de 10 milyon kişinin online alışveriş yaptığı kabul ediliyor. Bunların online harcama tutarı ise ortalama 260 ABD Doları civarında. 2012 yılında online perakendenin hacmi 15 milyar TL’ye ulaştı ve hızla artıyor. Tüm bu veriler gözönüne alındığında çok önemli bir yatırım yaptık. markado.com ile 1200 markanın 100 binden fazla ürününe uygun fiyatlarla ulaşmak mümkün. Media Markt, Paşabahçe, Nokia, Lego, Seiko Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen markalarının seri sonu ve outlet ürünlerinin yetkili satıcısı konumundayız ve bu işbirliklerimize her geçen gün yenilerini ekliyoruz.Tüketicilerin çok istediği ürüne sahip olabilmeleri için en kullanışlı platformu oluşturduğumuzu düşünüyorum. Herkes outleti ve outlet ürünleri sever, Online alışveriş yapanların da çoğunluğu indirimli ve ucuz ürünleri tercih ediyor. Sunduğumuz sistem fiyat olanaklarıyla markado.com’da kısa zamanda Türkiye’nin online outlet merkezi ve en sevilen e-perakende sitelerinden biri olacaktır” şeklinde konuştu.
Son Yorumlar