Markafoni, Microsoft bulut teknolojisiyle Türk moda, ev ve yaşam-stil perakende markalarına yeni teknolojiler sunan bir e-ticaret platformu sağlıyor.
Türkiye’nin ilk ve lider özel alışveriş kulübü Markafoni ile Türkiye’nin bilişim gücü Microsoft, yeni yılı e-ticaret dinamiklerini değiştirecek bir iş birliğiyle karşıladı. Microsoft’un bulut bilişim teknolojisi ve e-ticaret çözümleriyle altyapısını güçlendiren Markafoni, tüketicilerini “Bulut AVM”de yeni bir alışveriş deneyimine davet ederken, Türkiye’deki e-ticaret ve perakende sektörüne de yeni bir dinamizm kazandıracak.
Microsoft ve Markafoni arasındaki iş birliği, Markafoni Grubu CEO’su İlker Baydar, Naspers Grubu E-ticaret COO’su Lawrence Illg, Microsoft Türkiye CEO’su Tamer Özmen ve Kurumsal Hizmetler Genel Müdür Yardımcısı Eda Uluca’nın katıldığı basın toplantısıyla bugün duyuruldu.
Markafoni Grubu CEO’su İlker Baydar, yeni iş birliği kapsamında Markafoni’nin Türkiye’nin ilk ve en değerli online alışveriş platformunu hayata geçireceklerini belirterek şöyle konuştu: “Markafoni olarak e-ticaret alanındaki yerel tecrübemizi Naspers’ın global deneyimi ile bir araya getirerek Türkiye’deki moda şirketlerinin hizmetine sunmayı hedefliyoruz. Perakende sektöründe onlarca başarılı projeyi hayata geçirmiş olan Microsoft Türkiye ile oluşturduğumuz güç birliğiyle, Türk moda şirketlerine, e-ticarete doğru bir planla başlamalarını sağlayacak danışmanlığı ve çözümleri sunacağız. Moda markalarının e-ticaret yatırımlarını bilinçli yapmaları ve bu alanda doğru adımları atmaları, pazarın sağlıklı büyümesi açısından önemli. Bu nedenle Markafoni ve Microsoft olarak onlara bu alanda kolaylaştırıcı olmayı umut ediyoruz. Bu güç birliği bizi gerek grubumuza, gerekse Türk moda sektörüne sağlayacağı katkılar açısından çok heyecanlandırıyor.”
Naspers Grubu E-Ticaret COO’su Lawrence Illg, şöyle konuştu: “Naspers olarak dünya çapında müşteri deneyimleri oluşturmaya odaklanıyoruz ve bunu sağlamak amacıyla teknoloji ve yeteneklere yatırım yapmaya devam ediyoruz. Güçlü büyümemizin ardında birçok neden var ama en başında müşteri odaklı yaklaşımımız geliyor. Bu deneyimimizi ve Microsoft’un uzmanlığını Türkiye’de e-ticaret alanında büyümeyi ve başarı kaydetmeyi arzulayan Türk moda şirketlerine sunmayı hedefliyoruz. Markafoni ve Microsoft’un birlikte sunacağı bu hizmetle Türk markalarının da uluslararası e-ticaret standartlarını kolayca yakalayabileceğine ve bu sayede dış pazarlara açılabileceğine inanıyoruz. İş birliğimiz sayesinde Türkiye perakende ve e-ticaret pazarının hak ettiği hacmi yakalamasına da önemli bir katkı sağlayacağız.”
Bulut AVM, markalar için sürekli değer oluşturma gücüne sahip olacak
İş birliğinin detayları hakkında bilgi veren Tamer Özmen, şöyle konuştu: “Microsoft olarak işletmelere yönelik verimliliği yeniden tanımlıyoruz, onların gücüne güç katıyoruz. Microsoft Türkiye ve Markafoni iş birliğiyle, moda ve yaşam perakendesini teknolojinin gücüyle bulutların üzerine taşıyoruz, bir üretkenlik platformu oluşturuyoruz. Microsoft’un Bulut Bilişim altyapısına yapmış olduğu yatırımın tutarı 15 milyar doların üzerinde. 100’den fazla veri merkezinde yer alan bir milyonun üzerinde sunucudan oluşan bu kadar kapsamlı bir bulut platformunu, sadece Microsoft sunabiliyor. Bulut AVM dediğimiz bu platform, hem tüketicilere, hem de platformu kullanarak satış yapan markalara sunduğu çözümlerle sürekli değer oluşturma gücüne sahip olacak.”
Hedef Markafoni’yi Microsoft’un Global Bağımsız Yazılım Tedarikçisi konumuna getirmek
Microsoft olarak, Markafoni’nin e-ticaret servis sağlayıcısı olarak konumlanmasına ve bu alanda liderliğe oynamasına destek olacaklarını ifade eden Tamer Özmen, gelecek hedeflerinin Markafoni’yi Microsoft’un Global ISV’leri (Bağımsız Yazılım Tedarikçisi) arasında görmek olduğunu dile getirdi. Özmen, konuya ilişkin şunları söyledi: “Artık yap-sat modelinden anla-üret modeline geçtiğimiz yeni ekonomi düzeninde, e-ticaret pazarı da kendi içerisinde büyük fırsatlar barındırıyor. 35 milyonun üzerinde internet kullanıcımız var. Kredi kartı kullanım oranında Avrupa’da İngiltere’den sonra ikinci konumdayız. Lojistik altyapımız çok sağlam. Tüm bu verilere baktığınızda e-ticaretin son yıllarda bu kadar hızlı gelişmesi kaçınılmaz oluyor. Bizim de Microsoft olarak hedefimiz, geleceğin ekonomisi olarak nitelendirdiğimiz e-ticareti, geleceğin teknolojileri ile buluşturarak, Türkiye’den bu alanda yerli Amazon.com gibi başarı hikâyelerinin çıkmasına önayak olmak. Dünyanın her yerinde ISV olarak adlandırdığımız bağımsız yazılım tedarikçileri ile çalışıyoruz. Bu iş ortaklarımız Microsoft teknolojilerini kullanarak faaliyet gösterdikleri pazarda yenilikçi çözümlerle öne çıkıyor, pazar dinamiklerini değiştiriyor. SAP, WhatsApp, Foursquare global arenada Microsoft ile çalışan ISV’lerden sadece birkaçı. Bu iş birliği ile yerel ISV’miz olarak konumlandırdığımız Markafoni’nin uzun vadede global bir ISV olarak e-ticaret servis sağlayıcılığı alanında fark oluşturmasını istiyoruz.”
Microsoft’un büyük veri işleme teknolojisi hakkında bilgiler veren Kurumsal Hizmetler Genel Müdür Yardımcısı Eda Uluca ise “Biz, iş birliğimiz sayesinde Markafoni’nin müşterileriyle, ekibiyle, vizyonuyla inanılmaz bir potansiyele sahip olduğunu gördük. Microsoft Türkiye olarak teknoloji çözümlerimizle bu potansiyeli ve vizyonu hayata geçirmeleri için onlara destek olacağız” dedi.
Son Yorumlar