Bir marka yetkilisinin öncelikle kabul etmesi gereken sosyal medyayı farklı özelliklere sahip azımsanmayacak sayıda insanın kullandığı olmalıdır. Sadece kötü eleştirilerini belirtmek için markanızla ilgilenen kişilerin sizi beklediğini düşünürseniz bu pazara 1-0 geride başlayarak girmiş olursunuz.
Geride bıraktığımız iki senelik süreçte sosyal medya birçok markaya sınıf atlattı. Hız ve kolaylığını ispat eden sosyal medya etkileşimini yok saymayan yöneticiler, bir bakıma hedef kitleye direk ulaşımın en iyi yolunu bulmuş oldular. Ucuz ve başarı getiren bu pazara giriş yaptığınızda reklamınızı yapmakla birlikte müşterilerinizle aranızda olan engelleri de kaldırıyorsunuz.
Bir sene önceye kadar toplumun tamamının vicdanını yansıtmayan sosyal medya, özellikle ülkemizde artık her kesimden insanı barındırıyor. Bir billboarda reklam verdiğinizde onu sadece istediğiniz insanların görmesini sağlamak pek elinizde olmuyor ancak bugün Facebook reklam modellerini kullanarak istediğiniz hedef kitlesini oluşturabiliyorsunuz. Ürününüzün tanıtımını sadece seçtiğiniz cinsiyette, seçtiğiniz eğitim durumunda, seçtiğiniz müzik türlerini seven, seçtiğiniz şeylerden hoşlanan kişilere gösterme olanağınız oluyor. Bu örnekler gibi binlerce filtreleme çeşidini kullanarak doğru müşterileri sayfalarınıza toplayabiliyorsunuz.
Markanız çok kaliteli olsa bile sizde kusur olduğunu düşünen binlerce insan vardır. Peki bu insanlarla iletişim kurup marka güvenilirliğinizi en üst seviyeye çekmek güzel olmaz mı? Bir hoşnutsuzlukla karşılaştığınızda, bunun nedenlerini dinlemek ve çözümlerini açıklamak karşınızda yer alan müşteriyi size daha sağlam bir şekilde kazandırır. Markanızla çağrı merkezi bekletme melodilerini dinlemeye mecbur kalmadan iletişime geçebilmek insanların hoşuna gidecektir.
Sosyal medyayı iğne atsanız yere düşmeyecek bir semt pazarı olarak düşünün ve burada satış için sizin de bir alanınızın bulunması oldukça kolay!
Mehmet Can Çelik
Son Yorumlar