ICT Summit NOW’13 Bilişim Zirvesi anatema konuşmacılarından Peppers&Rogers kurucu üyesi Martha Rogers, “Dürüstlüğün Önlenemez Yükselişi: Sosyal Medya Çağında Müşteri İlişkileri Yönetimi” başlıklı sunumu gerçekleştirdi. Zirvenin ilk günü medya paneli ile sona erdi.
Inter promedya tarafından Vodafone ana sponsorluğunda24-26 Eylül 2013 tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen Avrupa, Asya ve Afrika kıtalarının en büyük iş ve teknoloji buluşması ICT Summit NOW BilişimZirvesi’13’inin ana tema konuşmacılarından Martha Rogers zirvenin ilk gününde “Dürüstlüğün Önlenemez Yükselişi: Sosyal Medya Çağında Müşteri İlişkileri Yönetimi” başlıklı sunumu gerçekleştirdi. Rogers’a göre firmalar günümüzde müşterilere değer katacak geri bildirimlerde bulunmak zorunda.
“Yüzde 8’i Markaya Olumlu Bakıyor”
Rogers konuşmasında yöneticilerin yüzde 80’inin müşteriye en iyi hizmeti kendilerinin verdiklerini düşündüklerini ancak gerçekte, müşterilerin sadece yüzde 8’inin markaya olumlu baktığını belirtti. Rogers, firmaların esas sorması gerektiği sorunun “Müşteriyi daha iyi anlamak ve sürekliliği olan bir ilişki için kanalı nasıl kullanmalıyız?” olduğunu belirtirken “Müşteri kriterleri farklılık gösterebilir. Şirketler de buna göre hazırlanmalı. Çünkü artık tüm insanlara bir sunum içerisinde indirim sağlamakla yetinemezsiniz. Tersine bu, paylaşımı zedeler. Bunun yerine ek bilgi verebilir, ünlü bir blog linkini yönlendirerek veya bir ödülle farkındalık oluşturabilir, bilgi ve erişim sunabilirsiniz.” dedi.
Rogers sunumda ayrıca ‘Extreme Trust’ adlı kitabından bahsederek, “Her şey tüketici güvenine dayanıyor. Burada da uzmanlık ve müşteriye yönelik iyi niyet sergilemek önem kazanıyor. Bunları yapan marka doğru yolda demektir.” dedi
“İki ileri bir geri”
Zirvenin ilk günü ise ‘Medyada dijitalleşmek: İki ileri bir geri’ paneli ile sona erdi. Panelde online ve geleneksel mecranın farklılıkları, olumlu ve olumsuz yönleri tartışıldı.
Panelde yer alan Hürriyet Gazetesi Web Koordinatörü Bülent Mumay, online medyanın oluşturduğu içerikle beslenen sayısal medyanın farklılığını ortaya koymak için okurlarıyla etkileşim kurması ve yazar-okur fikrinin üzerinde durulabileceğini belirtti.
Radikal Gazetesi Yazı İşleri Müdürü Ali Topuz, online medyanın yeni bir yapı ve ideoloji oluşturacağını ifade ederek, içerik üretimi alanında Radikal’in 5 bin blog yazarıyla etkileşim kurduğunu ve bu çalışmanın kendilerinin beklentilerini de artırdığını, sınırlarını zorlayacak bir üretkenlikle karşılaştıklarını ifade etti.
Turkuvaz Medya Genel Müdür Yardımcısı Onur Yıldırım, sayısal medyanın bir gelir modeli olmadığını ve içerik konusunda olduğu gibi, ekonomik bağlamda da geleneksel medyadan beslendiği görüşlerinde bulundu.
Posta Gazetesi Yazı İşleri Müdürü ve İnternet Yayın Yönetmeni Mehmet Coşkun deniz sayısal medyanın geleneksel olamadan varlık sürdüremeyeceğini, “Kağıt ölür, gazetecilik ölmez” dedi.
Fanatik Gazetesi Dijital Medya Direktörü Çağrı Türk korur sayısal medyaya geçişte çok hızlı hareket etmenin büyük önem taşıdığını vurgulayarak okuyucuların maç sonuçları gibi bilgileri anında almak istediklerini aktardı.
Zirve, 3 gün boyunca 25 farklı konferans ve forum kapsamında,150’ye yakın panel, oturum ve sunumda 16 ülkeden (ABD, Almanya, Fransa, İngiltere, İsviçre,Lüksemburg, Romanya,Arnavutluk, Suudi Arabistan, Yemen, Bangladeş, Uganda,Mısır, Birleşik Arap Emirlikleri, Çin ve Güney Kore’den) 340’ın üzerinde konuşmacı ve 6 bini aşkın katılımcıyı buluşturuyor.
Son Yorumlar