Medianova, internet üzerinden canlı yayın yapmayı son derece kolay bir hale getiren anahtar teslim canlı yayın platformu Yayınmatik’i kullanıma sundu.
Küresel çapta streaming ve bulut bilişim hizmetleri veren Medianova, ‘Anahtar teslim canlı yayın platformu’ Yayınmatik’i kullanıma sundu. Yayınmatik, organizasyon, toplantı, konser, kongre, şirket içi eğitim gibi aktivitelerin, portal, web sitesi ya da Facebook ve Twitter gibi sosyal medya sitelerinden canlı yayınlanmasını sağlıyor.
Yayınmatik’te tüm altyapı ve ekipman ihtiyaçlarının Medianova tarafından karşılandığını, internet üzerinden canlı yayın yapmak isteyen kişi ya da kurumun yeri ve zamanı belirtmesinin yeterli olduğunu söyleyen Medianova CEO’su Serkan Sevim, “Bu nedenle biz Yayınmatik’i ‘Anahtar teslim canlı yayın platformu’ olarak tanımlıyoruz. www.yayinmatik.com adresinden ulaşılabilen bir internet sitesine sahip bulunan platformdan, hem kişiler hem de kurumlar yararlanabiliyor. Sitede yer alan ‘Canlı yayın yapmak istiyorum’ butonuna tıklayıp formu dolduranlarla iletişime geçiyoruz. Bu aşamadan sonra kendilerinden hiçbir şey talep edilmiyor. Kameradan ses ve ışık masası teminine kadar tüm süreci Yayınmatik ekibi yönetiyor” dedi.
Medianova’nın uzun yıllardır dünyadan ve Türkiye’den dev şirketlere internet canlı yayını hizmeti verdiğini vurgulayan Sevim, “Sadece 2011 yılında 300’ün üzerinde organizasyonun internet üzerinden canlı yayınlanmasını sağladık. Hâlihazırda vermekte olduğumuz bir hizmeti ürüne dönüştürmek ve canlı yayın gerçekleştirmenin düşünüldüğü kadar zor olmadığını göstermek için Yayınmatik’i oluşturduk” diye konuşarak şu bilgileri verdi:
“Canlı yayın talebinin alınmasının ardından Yayınmatik ekibi yayının yapılacağı yerde keşif yapıyor. Yayından iki saat önce yapılan test yayını ile sorun yaşama olasılığı da ortadan kaldırılmış oluyor. Ekip, yanında bulundurduğu 3G mobil modemlerle sayesinde, internet kesintisi gibi beklenmedik durumlarda bile canlı yayının tamamlanmasını sağlayabiliyor.
Yayınmatik üzerinden yapılan yayınlardan sonra, tekil ve anlık izleyici sayılarını, Web’den ve mobil cihazlardan izlenme rakamları ile yurtiçi ve yurtdışı izleyici rakamlarını, kısacası yayınla ilgili tüm raporları paylaşıyoruz. Bunlara ek olarak, canlı yayın sonunda Medianova altyapısını kullanarak, yayınların Web’de tutulmasını ve isteyen kişinin bu yayınları dilediği zaman izlemesini de sağlıyoruz.
Yayınmatik ile ajanslardan sağlık sektörüne, inşaat sektöründen bankalar ve üniversitelere kadar çok geniş bir yelpazeye hizmet vermeyi amaçlıyoruz. Daha genel bir ifadeyle, internet üzerinden canlı yayına ihtiyaç duyabilecek tüm kişi ve kurumların hedef kitlemizi oluşturduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca düğün, doğum günü gibi özel günler ile workshop ve parti gibi etkinlikler de hedefimizde bulunuyor.”
Sosyal ağların yaygınlaşması ile birlikte pek çok şirketin Facebook ve Twitter gibi siteler üzerinden interaktif canlı yayın yapmaya başladığını kaydeden Sevim, “Şirketler bu şekilde kullanıcılarına direkt ulaşabiliyor ve kullanıcıların anlık tepkilerini ölçebiliyorlar. Hızlı bir şekilde büyüyen pazarda, her geçen gün daha oluşturmak organizasyonların canlı olarak yayınlanmasına aracılık ediyoruz” diye konuştu.
Son Yorumlar