MMA (Mobil Marketing Association- Mobil Pazarlama Derneği) tarafından yıl 6.sı düzenlenen SMARTIES’de kazananlar belli oldu. 5 Aralık’ta Swissotel The Bosphorus İstanbul’da düzenlenen ‘SMARTIES İnovasyon ve Yaratıcılık Günleri’ kapsamında düzenlenen Gala ve Ödül gecesinde 33 kategoride 7’si Endüstri Ödülü olmak üzere, 111 ödül sahiplerini buldu. Yüzlerce özel projenin katıldığı yarışmada bu yıl yenilenen kategorileri ile “Modern Pazarlama”nın “En”leri, “Pazarlamanın Geleceğini” şekillendiren yeni nesil teknolojilerle 360 dereceye de dokunan projeler dikkat çekti…
Swissotel’deki gala ve ödül töreni MMA TÜRKİYE Yönetim Kurulu Başkanı Didem Namver ve SMARTIES Türkiye Jüri Başkanı Yelda Aktuna’nın açılış konuşmaları ile başladı. 400’ü aşkın misafir, Ece Sükan’ın sunumu ile devam eden gecede hem sektörün hem de projelerinin başarılarını doyasıya kutlama fırsatı buldular.
SMARTIES kapsamında, 7 ana başlık altında, 33 farklı kategoride; toplamda 45 Bronz, 39 Silver, 20 Gold ve 7 Endüstri Ödülü sahipleriyle buluştu. MMA ekiplerinin detaylı çalışmalarıyla bu yıl pek çok kategorinin tanımı yenilendi, ayrıca “Modern Pazarlama”ya uygun pek çok yeni kategori eklendi. Eklenen yeni kategoriler de dikkat çeken başlıklar ise; “Data insights”, “Personalization”, “Brand Purpose”, “Sustainibility”, “Creator Economy”, “Creative Influencer Marketing”, “Web 3.0 – Metaverse”, “E-commerce – Live E-commerce”,“User Experience”, “Experimental Innovation” oldu
Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’dan katılan projelerin değerlendirildiği 30 kategoriden oluşan EMEA bölgesi ödülleri kapsamında ise 85 ödül sahiplerini buldu. SMARTIES EMEA ödüllerinde Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgelerinden gelen projeler bölgesel olarak oluşturulan ayrı bir jüri ile Londra’da değerlendiriliyor. EMEA bölgesi için, geçen senelere göre rekor başvuru alan yarışmada ödül alan projeler başarılarını uluslararası alanda da perçinlediler. Tüm dünyada gerçekleşen GLOBAL SMARTIES ödül programlarındaki en iyilerin endekslendiği “SMARTIES BUSINESS IMPACT INDEX” Mayıs 2023’te yayınlanacak ve kazananların başarıları da EMEA endeksinde ve GLOBAL endekste yer alacak.
SMARTIES, MMA’in ana misyonu olan ‘Pazarlamanın Geleceğini şekillendirme ve inşaa etme’ hedefi doğrultusunda düzenleniyor. Sektörün ihtiyaçlarına ve teknolojik gelişmelere göre her sene yeniden şekillenen yarışma; trendlere, demografik ihtiyaçlara ve yeni nesil teknoloji ve uygulamalara göre uzman ekipler tarafından eklenen yeni kategorilerle gelişiyor. Sürdürülebilirliğin anahtarı olan bu yeni kategoriler, SMARTIES’i, dolayısıyla endüstriyi de geliştiriyor. Her yeni ödül kategorisi ve kazanan ödül hikayesi, CMO’lar, yaratıcı ajanslar ve teknoloji şirketlerinin radarına girerek, yeni birer referans noktası ve açılım haline geliyor. SMARTIES’de sadece yaratıcı ajanslar değil markalar, medya şirketleri, ajanslar ve teknoloji sağlayıcılar da yeteneklerini, fikirlerini, becerilerini ortaya koyma ve hak ettikleri başarıyı kutlama fırsatı buluyor.
SMARTIES TÜRKİYE 2022 de bulundukları endüstrinin en iyisi olarak nitelendirilebilecek ‘endüstri’ kategorisinde ödül alan markalar ise:
- BEST IN SHOW!: “DIMES X GEN Z” kampanyası ile DIMES I Reklamania Creative / Cats & Dogs
- Yılın Reklamvereni: Unilever Turkiye
- Yılın Markası: Vodafone Turkiye
- Yılın Medya Ajansı: OMD Turkiye
- Yılın Reklam Network’ü: Digital Turbine
- Yılın Teknoloji Sağlayıcısı: 4PLAY Mobile Creative People
Son Yorumlar