Accenture tarafından dünya çapında 26 ülkede gerçekleştirilen araştırma çerçevesinde, gelişmiş ve gelişmekte olan pazarlarda mobil internet kullanımının geldiği nokta ve öne çıkan eğilimler değerlendirildi. Araştırma, mobil ödeme sistemlerini iş yapış biçimlerine entegre eden şirketlerin yarışta öne geçeceğine dikkat çekerken, mobil data üzerine bir ekosistem kuramayan şirketlerin yarıştan kopacağını öngörüyor.
Accenture, 4 kıtadan 26 ülkede ve 30 binin üzerinde tüketici ile gerçekleştirilen araştırmadan elde edilen cevapları inceleyerek, yeni dönemde mobil dünyada gerçekleşmesi öngörülen gelişmeleri masaya yatırdı. Çek Cumhuriyeti, Fransa, Almanya, Macaristan, İrlanda, İtalya, Japonya, Slovakya, İspanya, İsveç, İngiltere, ABD gibi gelişmiş pazarların yanı sıra; Brezilya, Çin, Meksika, Rusya, Güney Afrika ve Türkiye gibi gelişmekte olan pazarlar da araştırmada yer aldı.
Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş, Mobil İnternet Araştırması ile ilgili olarak, “Operatörlerin çeşitli dijital teklifleri sunabilmeleri için daha agresif bir şekilde büyümeleri gerekecek. Diğer taraftan daha hızlı mobil internet deneyimi için kullanıcıların üçte ikisi daha fazla ödeme yapmaya hazır olduğundan 4G operatörlere ek gelir sağlayacak. Ancak mobil operatörler, müşterilerin mobil ses ve data hizmetlerini satın almak için ilk tercihi olmayı artık beklememeli. Bu operatörlerin daha çeşitli dijital teklifler sunmaları gerekiyor. Özellikle mobil ödemelerin yaygınlaşmasında, gelişmekte olan pazarların başı çektiği bir artış yaşanmak üzere. Bu yetkinliği sağlayamayan operatörler muhtemel müşteri kayıpları yaşayabilir” dedi.
Son Yorumlar