Turkcell Global Bilgi ve Money Club işbirliğinde hazırlanan ‘Money Club Facebook Uygulaması’, Summit Creative Awards’da sosyal medya kategorisinde bronz ödül kazandı
Amerika’da yapılan törenle verilen Summit Creative Awards Sosyal Medya Ödülü, Money Club’ın Facebook uygulamasını hazırlayan Turkcell Global Bilgi tarafından teslim alındı. Böylece bu ödül, ilk kez bir Türk şirketine verilmiş oldu. 1994’ten bu yana Amerika’da düzenlenen ve 15 yıldır iletişim sektöründe mükemmelliği arayan Summit International Creative’den önemli bir ödülle dönen Money Club Facebook Uygulaması, müşterilerin Money Club kart numaraları ile Facebook hesaplarını entegre ederek kişiye özel kampanyalar oluşturulmasını sağlıyor. Migros Grubu’nun, Türkiye’nin perakende sektöründeki en büyük sadakat kart programı olan Money Club, 8.5 milyon aktif üyeye sahip.
24 ülkeden 5 binin üzerinde başvuru… Summit International Creative’e bu yıl 24 ülkeden 5 binin üzerinde başvuru yapıldı. Turkcell Global Bilgi tarafından yapılan ve sosyal medya kategorisinde ödül alan Money Club Facebook uygulaması, ilk kez bir sadakat kart programı ile müşterilerin sosyal medya hesaplarını eşleştirerek, Facebook’taki Money Club Kart sayfasında düzenlenen yarışmalara, uygulamalara veya sayfa takipçilerine özel kampanyalara, ek bir form doldurmadan katılmalarını sağlıyor. Uygulamayla, müşterilerin kazandıkları ödüller Money Club kartlarına tanımlanıyor ve alışverişlerde bu ödüller kullanılabiliyor. Kartını Facebook hesabıyla eşleştirmiş bir müşteri, ayrıca sosyal medya üzerinden bir soru sorduğunda kontak bilgisi talep etme gibi adımlarla uğraşmadan istediği cevaba hızlıca ulaşabiliyor.
Konuyla ilgili bir açıklamada bulunan Turkcell Global Bilgi Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Fahri Arkan “Sosyal medyada takip, anlık ve dönemsel raporlama, cevaplama, içerik, topluluk ve kriz yönetimlerinden, müşteri ihtiyaçlarına özel projelere kadar kamu kuruluşlarına ve özel şirketlere uçtan uca hizmet veriyoruz. Sosyal medya yönetimini, sadece Facebook ve Twitter sayfalarında içerik yayınlayıp kampanya düzenlemek olarak görmüyoruz. Çoklu kanal yönetimi, onlineoffline mecralarda entegre projeler, sosyal CRM çalışmaları gibi oldukça geniş bir çerçevede çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Money Club Facebook Uygulaması ile, müşterilere kendi ihtiyaç ve alışkanlıklarına yönelik özel kampanya ve promosyonların tanımlanmasını mümkün kılıyor, müşteri ilişkileri yönetimi performansını artırıyoruz. Migros Grubu ile ortak hayata geçirdiğimiz bu proje ile oldukça önemli bir ödülü ülkemize getirmiş olmaktan dolayı son derece mutluyuz” dedi. Migros Grubu’na sosyal medya yönetimi ve iletişimi alanında üç yıla yakın süredir hizmet verdiklerini ifade eden Arkan açıklamasını şu şekilde sürdürdü: “Turkcell Global Bilgi olarak, Migros Türkiye sosyal medya hesaplarının yanı sıra Money Club Kart, Tansaş ve Migros Kariyer hesaplarının yönetimini de yapıyoruz. Uygulamanın yayına alındığı Money Club Kart Facebook Sayfası, geçtiğimiz günlerde sosyal medya performansı ölçüm sitesi Socialbakers tarafından da ‘Socially Devoted’ belgesine layık görülerek, cevaplama konusunda Türkiye’nin en iyi 10 markasından biri olarak gösterildi. Sosyal medya alanında bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da sunacağımız üretici çözümlerle müşterilerimizin yanında olmaya devam edeceğiz.”
“Müşterilere farklı kanallardan ulaşıyor olmak, Money Club’ın en büyük ayrıcalığı”
Konuyla ilgili konuşan Migros Ticaret A.Ş. Marka iletişimi ve CRM Direktörü Kına Demirel; “Money Club Kart’ın temelinde üyelerine sürekli, etkin ve kazançlı avantajlar sunması var. Money Club Kart’ın sahip olduğu CRM datası sayesinde müşterilerimizin alışveriş bilgileri, demografik bilgileri ve iletişim bilgilerini tespit etme, onları tanıyabilme gücüne sahibiz. Tüm bu datalara bakarak müşterilerimizin tipolojisini çıkarıyor, müşteri ve mağaza segmentasyonu oluşturuyor, kişiye özel kampanyalar tasarlayabiliyoruz” dedi. Money Club ile sektörde öncü pek çok farklı pazarlama stratejisi geliştirdiklerini belirten Demirel; “Müşterilerin satın alma davranışlarının incelenmesi ve takibi, doğru kişi ile doğru iletişimin kurulması sadakat kart uygulamasının birincil gerekliliği. Her müşterimizin nasıl bir yaşam tarzı olduğunu, davranış kalıplarını, bir sonraki davranışının ne olabileceğini, ne tip kampanyalara nasıl tepkiler verdiğini ve verebileceğini tespit edebilmek ve buna uygun stratejiler geliştirmek müşterilerimiz gözünde farklı olmamızı sağlıyor. Doğru yerde, müşterilerimizin tercih ettiği doğru ürünleri sunabiliyor, yapacağımız aktivitelere yön veriyoruz. Sosyal CRM Veri Tabanı sayesinde sosyal medyada da kişiye özel kampanyalar yapabiliyoruz. Müşterilerimize Money Club Kart’ı sorduğumuzda ‘kendi kulvarını oluşturan kart’ ifadesini kullanıyorlar. Bu ifade bizim için çok değerli. Turkcell Global Bilgi Grubu ile müşterilerimizin facebook ID’leri’ni Money Club Kartları ile eşleştirerek oluşturduğumuz veri tabanı sayesinde Summit Creative Awards Sosyal Medya Ödülü’nü kazandık. Bu bizim için önemli bir ödül. Müşterilerimize tek bir kanaldan değil, birçok farklı kanaldan ulaşabiliyor olmak Money Club’ın başarısını bir kez daha ortaya koyuyor” dedi.
Son Yorumlar