Cep telefonu ve e-posta servisi kullanıcısı olup da, markaların ilgili ilgisiz kampanya yağmuruna tutulmaktan şikayetçi olmayan var mıdır? Bu şikayetlerin pek çoğu, özellikle telekomünikasyon, perakende, bankacılık gibi sektörlerde yoğun ama hedefine ulaşmayan pazarlama kampanyalarından kaynaklanıyor. Çünkü e-posta kutularına ve cep telefonlara yağan kampanyalar, sanılanın aksine tüketiciler üzerinde olumsuz etki bırakıyor.
Rekabetin keskin bir dönüşüm yaşadığı ve hız kazandığı pazarlama alanları doğru yönetilmezse, beraberinde yeni sorunları da getirebiliyor. Küresel Bilgi Hizmetleri şirketi Experian’ın Türkiye ve Ortadoğu Bölge Başkanı Cenker Özhelvacı, bu noktada marka algısına zarar vermemek için, şirketlerin müşteri yönetimine bakış açılarını yeniden gözden geçirmeleri gerektiğine dikkat çekti. Özhelvacı, “Bir markanın kampanyalarını kime, ne zaman, hangi kanaldan göndereceğini, kurum içi ve kurum dışı kuralları göz önünde bulundurarak sürekli güncel tutması gerekir. Ancak bunu manuel olarak hesaplamak imkansız, bu devir kapandı” dedi.
İletişim verimliliği artıyor
Müşteri iletişim yönetiminin her zamankinden daha fazla önem kazandığına da değinen Özhelvacı’ya göre, kampanya yönetiminde ileri teknoloji optimizasyon çözümlerinden faydalanmayan markalar, doğru algıyı sağlamada zorluk yaşayacak. Cenker Özhelvacı, “Experian yazılım ekibinin kattığı ileri teknoloji optimizasyon çözümü sayesinde, şirketler müşterilerine doğru teklifleri, doğru kanalı kullanarak doğru zamanda sunabiliyor. Bu sayede müşterileriyle iletişim aktivitelerinin verimliliğini ve etkinliğini en üst düzeye çıkartabiliyor” şeklinde konuştu.
Turkcell optimizasyon devrini başlattı
Dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de müşteri iletişim yönetimi alanına önem veren şirketlerin sayısının arttığını anlatan Özhelvacı, geçtiğimiz günlerde bu doğrultuda Türkiye’nin önde gelen telekomünikasyon şirketi Turkcell ile bir anlaşmaya imza attıklarını da hatırlattı. Turkcell’in, Experian tarafından sunulan ileri optimizasyon tekniklerini kullandığını söyleyen Experian’ın Türkiye ve Ortadoğu Bölge Başkanı Cenker Özhelvacı, “Müşteri kazanımı, karlı müşterinin elde tutulması ve büyüme konularında, bu işbirliğinin önemi kısa sürede anlaşılacak” dedi.
Son Yorumlar