Küçük ve orta ölçekli işletmeler için kullanıcı dostu ve bulut tabanlı finansal yönetim uygulaması geliştiren Paraşüt’ün Kurucu Ortağı Sean X. Yu, işletmeler için nakit akışı yönetimi konusunda önemli bilgiler veriyor.
Artan rekabet koşulları ile birlikte ticari kuruluşların varlığını koruyabilmesi için nakit akışını doğru yönetebilmesinin önemi çok büyük. İster yeni başlayan bir girişimci ister büyük bir işletme olsun, finansal anlamda geleceğini yönetmek istiyorsa dikkat etmesi gereken en önemli konu nakit akışıdır. Günümüzde birçok firma alacaklarını iyi takip edemediği için nakit sıkıntısı yaşıyor ve hatta varlığını koruyamaz duruma geliyor.
İş hayatına San Francisco’da Lehman Brothers’da ve bir özel sermaye şirketinde uzun bir süre analist olarak çalışarak başlayan Paraşüt Kurucu Ortağı Sean X. Yu, 2010 yılında Türkiye’ye gelerek, Endeavor ve Grou.ps’da start up firmaların gelişmesine ve büyümesine destek veren çalışmalar yürüttü. İşletmeler için nakit akışının doğru yönetilmesinin öneminin altını çizen Yu, finansal yönetim konusunda işletmenin ne kadar büyük ya da küçük olduğunun önemi olmadığını belirtiyor.
Konunun detaylarını Paraşüt Kurucu Ortağı Sean X. Yu aktarıyor: “Firmaların en önemli problemlerinin başında alacakların takibi geliyor. Nakit akışını dengeleyemeyen/yönetemeyen işletmeler, finansal anlamda sorun yaşamaya mahkum oluyorlar. Günümüzde bunun gibi birçok örneğe maalesef ki şahit oluyoruz.
Nakit akışını verimli yönetmenin en önemli yolu, işletmelerin gelecekteki gelir ve giderlerini planlayabilmeleri ve bunu kontrol edecek bir takip sistemi kurmalarıdır. Paraşüt olarak bu noktada çıkışımız, küçük ve orta ölçekli işletmelerin finansal yönetimlerini verimli şekilde yapabilmeleri için ihtiyaç duydukları hizmetleri, teknolojinin imkanlarını kullanarak kullanıcı dostu bir arayüzle, bütçelerine uygun fiyatlarla erişilebilir hale getirmekti. İşletmelerin fatura oluşturmadan ödeme takibine; online tahsilattan raporlamaya kadar olan tüm finansal operasyonlarını kolayca yönetebilecekleri kullanışlı ve güzel bir uygulama geliştirdik. Kontrol paneli niteliğinde web tabanlı kolay erişilebilir bir hizmet sunuyoruz.
Özellikle küçük işletmeler uygulamamızı kullanarak nakit akışını daha iyi planlayarak yönetebilir ve finansal sıkıntılarının önüne geçebilir.”
İşletmeler İçin Nakit Akışını Verimli Yönetmenin Yolları:
•Ödemelerinizden önce tahsilatlarınızı gerçekleştirin.
•Erken ödeme iskontosu uygulayın.
•Alacaklardan sorumlu personeli belirleyin.
•Tahsilattan sorumlu personeli eğitin.
•Gelen ödemeleri ve faturaları düzenli kaydedin.
•Alacaklarınızı sınıflandırın ve önceliklendirin.
•Nakit akımı ile ilgili tüm taraflar (alacaklar, borçlar, tahsilat, pazarlama, satın alma vb.) arasında gerekli düzeyde bilgi alışverişi sağlayın.
•Nakit girişi sağlayan tüm gelir kalemleri ve nakit çıkışı gerektiren gider kalemleri işletmenin özellikleri dikkate alınarak ayrıntılı bir şekilde belirlenmelidir.
•Teknolojiyi kullanın ve yakından takip edin.
Son Yorumlar