Avea, Bursa merkezli Nestle Waters Türkiye ve May Tohum şirketleri ile işbirliğine giderek, alanlarında Türkiye’de ilke imza atan M2M (makineler arası iletişim) çözümlerini hayata geçirdi.
Avea’nın Ar-Ge çalışmaları ve Nestle Waters Türkiye ile May Tohum şirketlerinin donanımı ve sektörlerindeki yüksek bilgi birikimleriyle çözüm ortaklarının katkısı sonucunda ortaya çıkan May Tohum Saha Uygulaması ve Nestle Waters Türkiye Rota Optimizasyon projeleri, hem firmalara hem de Bursa ekonomisine sağladığı katkıyla dikkat çekti.
Şirketlerin sürdürülebilir bir gelecek için M2M projelerine daha yakın durmaları gerektiğini dile getiren Avea Kurumsal İş Birimi Kıdemli Direktörü Tunç Taşman: “Sektörün farklı kollarında faaliyet gösteren pek çok firma, Avea kalitesindeki hizmeti; onlar için ürettiğimiz özel çözümlerle almayı tercih ediyor. Bu alanda geliştirdiğimiz ürün ve çözümlerle, hizmet sunduğumuz şirket ve kurumların, faaliyet gösterdikleri alanlarda ciddi oranlarda zaman ve maliyet tasarrufu elde etmelerini sağlıyoruz. Örneğin, ulaşım ve sağlık alanlarında Türkiye’nin şimdiye kadar yapılmış en büyük projelerini hayata geçirdik. 2014 yılı için ana odak noktamızı da M2M çalışmaları ve bu doğrultudaki işbirlikleri olarak belirledik.”
Nestle Waters Türkiye Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri Direktörü Nihal Topaloğlu: “Avea ile iş süreçlerimizi mobilleştirmek üzere başlattığımız işbirliğimizle bugüne kadar birbirinden önemli çalışmalar gerçekleştirdik. Yapılan işbirliği sayesinde, abonelerimizin sipariş süreçlerini uçtan uca izleyerek müşteri memnuniyetini artırırken aynı zamanda yılda ortalama yüzde 10-12 yakıt tasarrufu elde etmeyi öngörüyoruz. Bu proje sektöründeki benzer dağıtım operasyonları içerisinde, bu kapsamdaki ilk optimizasyon projesi.”
May Tohum Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hamdi Çiftçiler: “Avea’yla işbirliğimiz sayesinde firmamız hem ürün tedariği hem de satış-pazarlama tarafında ciddi bir zaman ve maddi tasarruf sağladı. Çözümün sunduğu avantajların yanı sıra Türkiye genelinde bölgesinde öncü olan 20 binin üzerinde çiftçimizin de kayıtları oluşturuldu. Çözüm; çiftçilerimizin bize ihtiyaç duydukları anda onlara gerekli desteği en hızlı şekilde vermemize de olanak sağlayarak; müşteri memnuniyet ve sadakatimizi ciddi oranda artırdı. Çiftçilerimiz bu uyulama ile üretimde olabilecek hatalar önceden öngörülerek uygulama sayesinde minimize edilerek anında üretim alanlarına uzaktan teknik destek imkanı sunmakta. Bu da ayrıca çiftçilerimizin, zarar etmekten koruyan önemli bir unsur. ”
Yenilikçi teknolojilerin lideri Avea, şirketleri geleceğe taşıyacak makineler arası iletişim (M2M) çözümleri ve projeleriyle fark oluşturmaya devam ediyor. Avea son olarak, Bursa merkezli Nestle Waters Türkiye ve May Tohum şirketleri ile işbirliğine giderek, Türkiye’de alanlarında bir ilk olan iki önemli çözümü hayata geçirdi.
Hizmet ve tarım sektörlerinde fark oluşturacak bu iki önemli işbirliğinin detayları Avea Kurumsal İş Birimi Kıdemli Direktörü Tunç Taşman ev sahipliğinde; Nestle Waters Türkiye Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri Direktörü Nihal Topaloğlu ve May Tohum Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hamdi Çiftçiler’in katılımıyla Bursa’da düzenlenen basın toplantısında paylaşıldı.
Toplantıda projelerin yanı sıra mobilleşen dünyada şirketlere farklı iş kollarında tasarruf fırsatı oluşturan M2M pazarının geleceğiyle ilgili öngörüler de masaya yatırıldı.
Toplantıda yaptığı konuşmada “Nestle Waters Türkiye Rota Optimizasyon Projesi” ve “May Tohum Saha Uygulaması” projelerini değerlendiren Avea Kurumsal İş Birimi Kıdemli Direktörü Tunç Taşman, Avea’nın farklı sektörlerin ihtiyaçları doğrultusunda müşterileriyle daha entegre çalışmasına olanak tanıyan M2M çözümlerine dikkat çekti. Taşman, kaynakların daha etkin kullanılmasını sağlayan M2M çözümleri sayesinde, kullanıcıların hayatını kolaylaştırarak, zaman ve iş gücü israfını azaltmaya, ayrıca Türkiye ekonomisine katma değer sağlamaya yönelik çözümleri ön plana çıkartmaya çalıştıklarını belirtti.
“Avea olarak hizmet ve tarım sektörlerine yönelik iki öncü projemiz ile iddialıyız”
Avea olarak, Türkiye’nin can damarları hizmet ve tarım sektörleri için M2M çözüm ve uygulamaları geliştirdiklerini belirten Taşman;“M2M, bizlere sınırsız fırsatlar sunan bir alan… Öyle ki; hangi sektör olursa olsun zamana ayak uydurmak, verimlilik sağlamak, en önemlisi de kâr elde etmek isteyen kurum ve kuruluşların M2M’i yadsıma lüksleri artık yok. Hizmet ve tarım sektörlerine yönelik iki öncü projemiz de buna en iyi örnek… Nestle Waters Türkiye ile yaptığımız işbirliği çerçevesinde ciddi maliyet tasarrufu ve müşteri memnuniyeti sağladık.
İşbirliğimiz kapsamında hayata geçirilen bu proje ile Nestle Waters Türkiye, dağıtım maliyetlerini düşürerek, hizmet sürelerini azaltıp, müşteri deneyimini daha da arttırırken, kullanılan merkezi yapı sayesinde dağıtım araçlarını anlık olarak harita üzerinde takip ediyor.
Avea olarak imza attığımız diğer bir projemiz ise, tarım sektörüne öncü olacak bir çalışma. Sektörünün lideri olan May Tohum ile ‘May Tohum Saha Uygulaması’ Projesi’ne başlamadan önce, yaklaşık üç yıldır yazılım ve donanım ürünleri konusunda destek verdiğimiz bir işbirliği modeli sürdürmekteydik. Bu işbirliğinin oluşturduğu değer sonucu, şimdi de May Tohum’un daha kaliteli ve kontrollü ürün üretmesine ve daha hızlı sipariş girişlerini mümkün kılacak bir işbirliğine imza atıyoruz” diye konuştu.
Tunç Taşman:“2013 yılında 195 milyon SIM adedine ulaşan M2M pazarının, 2014 yılında 250 milyon adede ulaşması bekleniyor”
Değer kapsamında dünyada daha fazla proje geliştirilek, şirketler tarafından giderek yaygınlaşan M2M konusunda Türkiye’deki bilincin de yükseldiğine dikkat çeken Taşman;“GSMA araştırmalarında M2M pazarının 2013’teki toplam büyüklüğünün 195 milyon adet SIM olduğunu görüyoruz. 2014 yılında da bu rakamın 250 milyon adet olması bekleniyor. 2016’da GSM üzerinden geçen M2M pazarının 360 milyon dolar, 2020’de ise bu rakamın 1 milyar dolar civarına ulaşacağı tahmin ediliyor. Türkiye’deki M2M pazarı büyüklüğü ise son yıllardaki artış ile birlikte 2.1 milyona ulaştı.”
Bu noktada Türkiye’nin M2M konusunda ciddi potansiyel taşıyan pazarlardan biri olduğuna da dikkat çeken Taşman; Türkiye’deki altyapının kapsama ve teknolojik yönden M2M’in daha gelişmesi ve pazarın büyümesi için gerekli tüm özelliklere sahip olduğu noktasının altını çizdi. Taşman; “M2M’in ekonomiye sağladığı fayda, kullanım kolaylığı, güvenlik ve çevreye katkısıyla ilgili farkındalık arttıkça, Türkiye’deki pazar da giderek büyüyor. Öngörülerimiz, Türkiye’de de dünyadaki büyümeye paralel çok hızlı bir artış olacağı yönünde. Şirketlerin sürdürülebilir bir geleceğe sahip olması için, M2M’e daha yakın durmaları bu noktada çok önemli ” dedi.
Taşman: “Büyüyen M2M pazarıyla bu teknoloji, hayatımızın her alanında yer alacak”
Türkiye’nin ilk Ar-Ge merkezine sahip operatörü olarak, geçtiğimiz 3 yılda Ar-Ge’ye 80 milyon TL yatırım yaptıklarına da değinen Taşman, sözlerini şöyle sürdürdü: “Makineler arası iletişim alanındaki inovatif çözümlerimizi, Avea olarak bu çözümlere özel olarak geliştirdiğimiz M2M SIM kartlarıyla destekliyoruz. Yaptığımız yatırımların sonucunda da geçen yıl M2M alanında pazar büyüme oranını 2’ye, aktivasyon oranını ise 1,5’a katladık.
Sektörlerin ihtiyaçlarını iyi analiz edip lojistikten finansa; sağlıktan turizme kadar birçok farklı sektörde bu ihtiyaçlar doğrultusunda Araç Takip, Eşya Takip, Mobil Pos, Kronik Hastalık Takibi, Sayaç Okuma Sistemleri gibi servislerimizi çözüm ortaklığı ekosistemimiz içerisinde geliştirerek müşterilerimize sunuyoruz.
M2M sadece kurumlara değil, herkesin hayatına da dokunan bir teknoloji. Örneğin; özellikle büyükşehirlerde yaşayanlar bir trafik uygulamasından aldıkları güncel bilgilerle gidecekleri yerleri trafik yoğunluk durumuna göre planlayarak, filolarında gereksiz zaman ve yakıt kaybının önüne geçiyorlar.
Geçtiğimiz yıl hayata geçirdiğimiz Türkiye’nin ilk Siber Filo Yönetimi Projesi’yle bu yeni teknolojinin kullanıldığı filoda araç başına yılda 1000 Euro yakıt tasarrufu elde ediliyor. Benzer durum sağlık sektörü içinde geçerli… Avea tarafından geliştirilen mobil sağlık uygulamasıyla hastaların sağlık durumları an be an takip altında tutulabiliyor. Bu sistemle 5 yıl içerisinde 100 binden fazla hastanın zamandan tasarruf etmesine ek olarak; yaşam kalitesinin artırılmasını da sağlayacağız.”
2013 yılında hayata geçirdikleri Yazarkasa / Pos cihazı projesinin “Türkiye’nin en büyük ve en kapsamlı M2M projesi” olduğuna da dikkat çeken Tunç Taşman; konuşmasının sonunda 2014 yılında da ana odak noktalarının M2M çalışmaları ve bu doğrultudaki işbirlikleri olacağını ifade etti.
Nihal Topaloğlu: “Bu proje, sektöründeki benzer dağıtım operasyonları içerisinde bu kapsamdaki ilk optimizasyon projesi”
Nestle Waters Türkiye Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri Direktörü Nihal Topaloğlu ise yaptığı konuşmada, Avea işbirliğiyle gerçekleştirdikleri çalışmanın, sektöründeki benzer dağıtım operasyonları içerisinde Türkiye’de bir ilk olduğunu belirterek şöyle devam etti: “7 Dağıtım Merkezi’nde soğuk satış yöntemi ile dağıtım yapan 100’den fazla dağıtım aracının rotası optimize edilerek sahaya gönderildi. Bu sistem, riski bertaraf ederek, kaynakları doğru biçimde kullanmanızı sağlıyor. Bir sonraki aşamada hedefimiz, sağlıklı verilere dayalı kararlar alarak dağıtım için gerekli optimum araç sayısına inmemizi mümkün kılmak ve müşteri servis memnuniyetini daha da arttırmak.
Bu proje ile yıllık öngördüğümüz yakıt tasarrufu ortalama yüzde 10-12. Avea ile yapılan bu işbirliği sayesinde, abonelerin sipariş süreçlerini uçtan uca izleyebiliyoruz.
Uzun yıllardır devam ettirdiğimiz Hizmet Noktası Denetim Programı da çok kısa bir süre sonra Android tabanlı mobil platforma taşınacak. Bu sistem, hem saha ekibi çalışmalarına esneklik kazandıracak hem de verimini artıracak. Denetim sonuçlarının online olarak merkezde raporlanması, aksiyonların vakit kaybetmeden alınması açısından oldukça önem arz ediyor.”
Nihal Topaloğlu M2M’in farklı birçok alanda etkin olarak yararlanılabilecek bir teknoloji olduğuna dikkat çekerek, sözlerine şöyle devam etti: “Avea ile geliştirdiğimiz sipariş süreçlerini uçtan uca izlememizi sağlayan M2M çözümleri, müşterilerimize proaktif bir yaklaşım sağlayan farklı hizmetler geliştirmemize olanak sağlıyor. Örneğin yakın zamanda müşterinin sipariş vermesine gerek kalmadan sistemdeki bilgilerden siparişin ne zaman verilebileceği bile tespit edilip ürün kapıya teslim edilecek, Biz buna “impulse” bir başka ifade ile sizin adınıza, sizin için takip edip hatırlatma diyoruz.”
Avea ve May Tohum işbirliğiyle 20 bin çiftçiye ait veriler kayıt altında
1978 yılından bu yana May markası ile sebze, tarla, endüstri ve yem bitkileri tohumlarının araştırılması, üretimi ve yurtiçi, yurtdışı satışı konularında faaliyet gösteren May Tohum Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hamdi Çiftçiler ise, sahada büyüyen yapılarını organize etmek ve iç kurumsal yapıya uygun hale getirmek için Avea ile yaptıkları işbirliğine değindi.
Çiftçiler; ”Türkiye’nin 6 farklı bölgesinde üretim yapmaktayız ve Türkiye genelinde 8 bölge müdürlüğümüz var. Avea ile birlikte yaptığımız işbirliği sayesinde firmamız hem ürün tedarik hem de satış-pazarlama tarafında iş, zaman ve maddi tasarruf sağladı. Verilerin uzaktan girilebilmesi ve görsel raporlar, müşteri ziyaretleri gibi güncel bilginin anında sahadan sistemlere aktarılabilmesiyle, yönetim kadrosunun analiz, yorum ve ölçümleme yapması kolaylaştı. Şu ana kadar Türkiye genelinde bölgesinde önder olan 20 binin üzerinde çiftçimizin kayıtları oluşturuldu. Çiftçilerimizin temel iletişim bilgilerinin haricinde işletmelerinin GPS konumları, sulu-kuru arazi varlıkları, büyükbaş ve küçükbaş hayvan sayıları, ekim yaptıkları ürün desenleri, ürün bazında ekim yaptıkları alan bilgileri sistemde kayıt altına alındı” dedi.
Hamdi Çiftçiler konuşmasının sonunda Avea ile hayata geçirdikleri bu işbirliğinin en önemli avantajlarından birinin müşteri memnuniyeti ve sadakatinin arttırılması olduğunu söyledi. Çiftçiler, “Çözüm; çiftçilerimizin bize ihtiyaç duydukları anda onlara gerekli desteği en hızlı şekilde vermemize de olanak sağlayarak; müşteri memnuniyet ve sadakatimizi ciddi oranda artırdı.
Örneğin; bir çiftçinin ilk kez alıp ektiği tohumun ekimi ve büyümesi sırasında alışkın olmadığı bir durumla karşılaşması halinde, ilgili ekiplerimiz çiftçiye ulaşarak gerekli bilgilendirmeyi ve desteği yapmaktadır. Bu da müşterinin bizlere olan güvenini ve şirketimize olan sadakatini arttırarak öncelikle bizleri tercih etmesini sağlamaktadır.
Bu uygulama ile üretimde olabilecek hatalar önceden öngörülerek;minimize edilebiliyor ve anında üretim alanlarına uzaktan teknik destek sunuluyor. Bu da ayrıca çiftçilerimizi zarar etmekten koruyan önemli bir unsur. ”
Son Yorumlar